Hogyan javítanátok meg egy autó alvázát házilag?
A probléma a következő: használt autóról van szó Németországban, augusztusban elvittem egy egy műhelyveztőhöz, hogy nézze át a német műszaki vizsga feltételei szerint. Mondtam neki hogy nagyon nézze át, mert utána hazavezetek is itthon fityingekből megcsináltatok az autón bármit az ottanihoz árakhoz képest.
Átnézte, otthon kijavítottunk pár dolgot, aztán visszamentem és vittem német múszaki vizsgára. A vizsgán kiderült, hogy az autó alján a két szélén az első és hátső kerekek közötti védő műanyagborítás alatt két helyen is egy 20-30 cm-es sávon rozsdás az alváz. A szerelőm ezt nem vette észre. Vizsgán természetesen azonnal bukott.
Leszedtük a védőburítást a szerelőm letakarította a rozsdát aminek az lett az eredméyne hoyg most már lyukas is az alváz mert a rozsdavál együtt le lett takarítva az alváz anyaga is és már lyukak is vannak rajta.
A javítás 700 -1000 Euróba kerülne. A szerelőmmel közöltem, hogy éppen azért jöttem ide, hogy az iylen kellemetlen meglepetéseket elkerüljük, mert uyge ezta hibát otthon egy hegesztő fityingekért megoldja ( a német árakhoz képest).
A kérdés a következő:
Hogyan foltoznátok be az alvázat házilag úgy hogy a következő műszaki vizsgán ne vegyék észre?
Annyiban könnyebb a dolog hogy a műanyagborítások eltakarják a lyukakat és a vizsgabiztos csak akkor veszi észre ha csavarhúzúval benéz alá, vagy alulról megkopogtatja.
Minden építő jellegű ötletet örömmel hallgatok, mert 700-1000 Euro múlik rajta, ami még azért itt is pénz...
Ha egy autónak 20-30 centi hosszan lyukas az alváza, akkor azzal Te tuti, hogy egy métert sem fogsz menni, mert a kirohadt résznél úgy összecsuklik, mint a Lajos bácsi fanyelű bicsakja.
/vagy csak nem tudod pontosan, hogy mi az alváz?/
Az elmúlt 30 évben forgalomba hozott európai személyautók között nem nagyon találni......
/ezért bátorkodtam szóvá tenni/ ;)
Az alváz nem 20-30 centiméteren lyukas, hanem kétszer 20-30 cm-en volt rozsdás.
Miután a rozsdát mindkét helyről leszedtük megjelent 4 lyuk ebből kettő kb 2 cm átmérőjű, egy olyan 4-5 cm átmérőjű, a legnagyobb pedig oylan 7-10 cm-es de ez utóbbi már az első kerék mögött van ahol az alváz és a karosszéria találkozik. A hazsnálhatóságot egyik lyuk sem befolyásolja.
Tehát szerencsére nem 2 db 20-30 Cm-es lyuk jelent meg, az már kicsit komolyabb meló lenne....
Padlólemez, váznyúlványok, küszöbök, doblemezek... Ilyen részekből áll össze egy önhordó karosszéria.
Ha pedig a padlólemez 30 centis szakaszán van 4-5 kisebb lyuk, akkor jó esetben nem azokat fogják egyenként foltozgatni, hanem kivágják azt a rozsdás darabot, és tesznek a helyére új lemezt. Valószínűleg a lyukak közvetlen környékén is olyan vékony már a lemez, hogy nem lehetne hegeszteni.
Az alváz nélküli autók alsó részét padlólemeznek, illetve fenéklemeznek hívják. Ezekhez csatlakoznak a küszöbök (külső és belső) különféle sövénylemezek, első hátsó tűzfalak, köténylemezek, stb.
Ennek a megoldásnak "önhordó karosszéria" a neve.
16.:
Egy helyen kérdeztem már, hoyg vállalják-e csak a lyukak behegesztését egyenként, azonkívül én mindent megcsinálok. Azt mondták nem, csak komplett javítás nagyon sok pénzért.
Hogy ezt azért mondták-e mert enm lehet a lyukaka körül foltozni, avgy azért, hogy esetleg lehúzzanak lóvéval, az kérdés...:)
19.: Öh igen, sejtettem én is hogy erről van szó...
Még akkor is több munka a 4-5 kis foltot felrakni mint az egy 30 centiset, ha előre kivágom nekik méretre a vaslemez darabokat, amikkel foltozni kellene?
Szerintem akkor az ez munka nem tart tovább fél óránál...vagy még annyi se...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!