Miért engedik az önvezető autók fejlesztését?
Éjjel, ha nem rezdül a lomb,
s a holdat elrejti a domb,
a kis csapat előreront,
fegyvere puska, bárd!
Ó, jó takács fiam,
derék, bátor fiam,
csapásod alatt
a gép hasad,
jó takács fiam.
Nagy Enoch[3][4] jár mindég elül,
jaj annak, ki ellenszegül,
bátor ember mind több kerül,
fegyvere puska, bárd!
– Géprombolók dala, 1812
Szerintem tök egyedül nem fognak elengedni egy kamiont kóvályogni Európában még nagyon sokáig. Akkor sem, ha technológiailag menne is. Egyszerűen túl sok minden jöhet közbe. Kis dolgok, de amikhez mégis ember kell.
Amellett kell egy háttéripar. Pl. tankolni kell, rakodni kell (és nem utolsósorban felelősséget vállalni a rakományrögzítésért), okmányokat kezelni stb. Az esetek többségében erre a rakodóhelyek nincsenek felkészülve.
Sok olyan áru van, amit figyelni kell, állítgatni, pl. rakódótér hűtése, fűtése stb.
Rengeteg mai problémát megoldanának az önvezető autók.
Kevesebb lenne a baleset a mosatni úgy 99%-val. Ma világszerte több mint egymillió ember hal meg közlekedési balesetben évente.
Tudna közúton közlekedni egy csomó olyan ember, akik ebből most ki vannak zárva. Gyerekek, akár már 10-12 éves kortól, és az idősek. Elég kellemetlen, hogy el kell dobnod a slusszkulcsot, csak azért mert elmúltál 70, nem látsz jól, rosszak a reflexeid stb.
Városi parkolás - kiszállsz otthon, az autó meg magától elmegy egy közeli parkolóházba. Nem a járdán, meg mindenhol szanaszét állnának, ahogy most.
Dugók - kevesebb autó is elég lenne. A legtöbbnek nem is érné meg saját autót fenntartani. Előfizetsz rá, mobilon hívsz egyet amikor kell, érted jön, elvisz a dolgodra, aztán megy tovább a következő fuvarért. Olcsóbb lenne mindenkinek, és jóval kevesebb jármű le tudná bonyolítani ugyanazt a forgalmat mint ma.
Biztos az aratómunkások is szomorúak voltak amikor feltalálták a kombájnt, de az élet már csak ilyen kegyetlen. Neked viszont lehetőséged van a gyk-n írogatni, és nem utolsósorban tanulni!, ahelyett, hogy a földeken görnyednél kapával és sarlóval a kezedben. Mert ha nem lenne gépesítve a mezőgazdaság, akkor ott lennél velem együtt, ez ügye vili?
8: A városi parkolással én is egyetértek. A dugós résszel kevésbé: az emberek nagy része ma sem azért nem jár taxival, mert nem engedhetné meg, hanem a saját autó élménye miatt. Ez az önvezető autókkal sem lesz másként, nem fognak autót hívni, sajátot akarnak majd, így a dugóhelyzet sajnos nem fog változni.
Az aratós példád oké, azon tényleg kellett változtatni, de most már megvan a kémnyelem, ideje lenne leállni, nem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!