Miért engedik az önvezető autók fejlesztését?
"Előfizetsz rá, mobilon hívsz egyet amikor kell, érted jön, elvisz a dolgodra, aztán megy tovább"
Feltaláltad a taxit.
#11:
A taxi drága, ezért nem alternatívája a tömegközlekedésnek. És pont azért drága, mert ül benne egy ember, aki vezeti.
#10:
A példám, (aratás vs. tanulás) arról szól, hogy ha az automatizációval felszabadítod az emberek idejét, akkor az az idő valami hasznosabbra, jövedelmezőbbre fordítható. A 21. században egy kamion vezetőfülkéjében ülni napokig csak azért, hogy egy konténer eljusson ából bébe, nekem nem tűnik sokkal értelmesebb/vonzóbb tevékenységnek, mint a 19. században egy sarlóval csapkodni a búza szárát, csak azért, hogy legyen mit enni. Pont ugyanarról van szó most is csak más köntösben.
Persze aki emiatt veszíti el az állását az joggal mérges, de hosszú távon a fejlődéssel mindenki jobban jár.
Biztos van jó oldala is, a cégek örülnek a költségcsökkentésnek, de mi lesz a sok sofőrrel, őket hova veszik fel? Erre valamiért senki sem gondol.
Meg a robotizáció, lassan mindenhova beteszik ezeket, de arra nem gondol senki, hogy a legyártott sz-rokat ki (és főleg miből) veszi meg?
Az egyenlőre még teljesen kizárt, hogy felügyelet nélkük fognak a következő 50 évben járni a kamionok, ezért a sofőrök dolga még meglesz, ha más nem, akkor az lesz a feladatuk, hogy nézzék, hogy minden jól működik e, és parkolásnál szerintem bele kell majd korrigálni.
Egyébként meg erős sofőr- és általános munkaerőhiány van, abba se roppanna bele a világ, ha megszűnne a kamionsofőr szakma. Sokan amúgy is csak átmenetként csinálják.
Aki autó nélkül akar élni, most is megteheti. Vannak kezdeményezések, car - sharing meg hasonlók.
Ott bukik a dolog, hogy az autó, az emberek többsége számára messze több mint közlekedési eszköz. Ha csak annyi lenne, mindenki egy alap Suzukival vagy Ladával járna. De nem így van, nagyon sokan messze a lehetőségeik feletti áron vesznek autót. Mert státuszszimbólum, hobbi, életérzés stb. Milliókat költünk rájuk, holott mennyit megy egy átlagos magyar úrvezető évente? 15 max. 20 ezer kilométert. Az idő nagy részében az utcán áll a kocsi, nap süti, jég veri. Racionálisan nézve, nagyon rossz befektetés.
Ha önvezető autók lesznek, ez akkor is így lesz. Az autó ráadásul személyes tér, olyan mint a lakás, oda sem engedsz be akárkit.
Ez a Simpsons rész pont ezzel foglalkozik:
#18: A közlekedési célra lótenyésztő munka jobbára eltűnt de lett helyette üzemanyagipar és autószerelő és gumis és fényező és járműgyárak és még sok más jáárművekkel kapcsolatos munka. Egy állás elvész de létrejön helyette sok másik.
Amúgy biztos hogy nem lesznek kötelezőek az önvezető autók. Vagy amelyik önvezető lesz azt se lesz kötelező önvezető módban használni.
Itt valaki írta hogy 50 év múlva esetleg. 50 év az olyan sok idő fejlődés szempontjából hogy jobb nem tippelni hogy mi lesz majd akkor. Már 10 év múlva is lesznek olyan dolgok amik most még lehet hogy az eszünkbe sem jutnak de akkor már kezdenek majd a mindennapi élet részei lennni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!