Hátsókerék meghajtásos tulajok! Ti mennyire használjátok ki pl. télen, ha az időjárás úgy kívánja, hogy a farát ide-oda húzza?
Hogy lehetne ezt kihasználni????
Fehér aszfalton úgy kell kanyarodnom télen mintha tojásokat szállítanék, pedig egy ezer éves dízel mercim van de még az is képes taknyos úton túlkormányzottá válni.
A hátsó kerekes autók ilyenkor télen elveszítik az előnyüket.
Nyáron száraz időben kanyarban padlógázzal lehet velük menni míg az első kerekesekkel nem lehet mert átmész a szembe sávba vagy az árokba.
Ez tényleg nem igazán hasznos. Kivétel persze, ha raliversenyző vagy.
Esetleg akkor lehet hasznos, ha vészesen alulkormányzott lesz az autó. De ezt sokkal biztonságosabb kézifékkel korrigálni.
Hát még rallyban is elég nagy hátrány a hátsókerekes autó.
Legjobb a 4×4 vagy első kerekes.
Hátsó kerekesek nem sokra vitték a rallyban :)
Ahol van tapadás pl. F1, Nascar ott nagy előny a hátsókerék hajtás (amíg nem lesz vizes a pálya:D)
Nekem régebben, anyagi fénykoromban volt 4 Porsche is egymás után. Mind hátsókerekes volt. Volt köztük farmotoros is.
Más vezetéstechnikát igényelnek, pl a 911essel még a gyár szerint is érdemes a kanyarba kissé lassan érkezni, azaz a kanyar előtt erősebben fékezni, majd a kanyar felétől erőset lehet kigyorsítani. Nagyon jó a betapadás a farnehézség és a hátsó meghajtás miatt. Illetve nagyon jó velük pl csúszós úton elindulni. Lenyomja a hátulját a motor súlya.
Nézd csak meg, keress rá a youtubeon hogy RUF Yellowbird Nürburgring. Itt egy RUF által felpaprikázott, teljesen mechanikus Porsche 911 van megküldve úgy rendesen. A sofőr azt mondta, hogy egy VW Bogárral gyakorolt előtte hóban és jégen, hogy kitapasztalja a farmotorosságot. Na bámulatos amit művel a pályán. Én is megtanultam a vezetéstechnikát. Jártam télen is a 911-gyel, csúsztam is meg, de ki tudtam hozni belőle. Igaz, ahogy mondtam, teljesen más vezetéstechnika kell hozzá.
Volt orrmotoros is, transaxle rendszerű 924 és 944 is. Ezek is hátul hajtanak, elöl a motor, de a váltó hátul. Szinte 50-50es kiegyensúlyozottság. Nagyon kezes autók voltak, pedig még ABS sem volt bennük. A középmotoros Boxster meg megint más tészta volt. Kiegyensúlyozottabb, mint a faros, hisz a motor a hátsó tengely előtt van.
Ha csúszik a kerék nem te vezetsz, hanem az őrangyalod.
Tuti ezt akarod??????
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!