Jobb időben kevesebbet fogyaszt a kocsi?
Mivel gyorsabban bemelegszik, így valamennyivel igen, kevesebbet. De ha egy kocsi jó műszaki állapotban van, akkor ugyanolyan felhasználási körülmények között (pl. autópályázás 130-al) télen-nyáron hasonló fogyasztási értékek jönnek ki.
A télen megugró fogyasztást a termosztát hibája okozza, erről itt egy kis információ:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__91..
Ha jó a termosztátod, akkor is többet fog fogyasztani hidegben. Városban, rövid távokon nyilván a relatív sok hidegüzem, dúsítás miatt, amit írnak. Hosszú távon, autópályán a megnövekedett légellenállás miatt. Ugyanis a hideg levegő összehúzódik, megnő a sűrűsége. Egységnyi térfogatban több molekula lesz, amiket "félre kell lökdösni az útból", vagyis megnő a közegellenállás.
7 éve ingázom autópályán 230km-re. Volt "pár" utam ez alatt, ahol volt alkalmam kitapasztalni. Pontosan megfigyelhető, hogy ahogy jön a jó idő, rögtön csökken a fogyasztás. Nem hiszem, hogy az a pár km hidegüzem okozná, a 220km üzemmeleg hajtáshoz képest. A termosztátom jó, télen nyáron 89 és 95 fok között van a hűtővíz hőfoka, a BC kiírja, rendszeresen figyelem.
Sőt, egy bő hónapja vettem új autót, a mostani szélsőséges időjárás következtében menetem már -10 és +20 fokban is. Ugyan ez megfigyelhető és nem hinném, hogy egy egy hónapos autóban rossz lenne a termosztát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!