A dízel valóban 1500 és 3000 között szeret a legjobban járni?
Figyelt kérdés
Úgy értve, hogy folyamatos haladásnál, ha valaki így használja, akkor lesz a legtartósabb? De ez nem azt jelenti hogy kb. a 3100 már sok, az 1500 alatti alapjárat közeli fsz. meg kevés, gondolom nem kell ennyire sarkosan venni. Mert pl az én autóm is az 1100-at bírja tartósan, nem rángatja, viszont azt mondják ilyenkor nincs megfelelően felépülve a kenés, ezért kell legalább 1500 rpm.2018. jan. 11. 19:30
1/7 A jó édes válasza:
Hajómotorok köszönik szépen 3-400 fordulat/perc környékén is jól elvannak. Furat : löket arány függő elsősorban, de autóknál ez a 2000-3000 közötti tartomány mondható optimálisnak. 1500 szabad szívású dieselnél elfogadható csak, mert ebben a tartományban még túl sok a káros rezonancia a főtengelyen, aztán e miatt is törik a sok lendkerék.
2/7 anonim válasza:
Ki kell tapasztalni, minden autó más. Az enyémre pl ezek a számok pont igazak.
1500 alatt mélyen búg a motor és a kettős tömegű ellenére is érzek némi vibrációt. A pillanatnyi fogyasztás nő. egyértelműen erőlködik a motor, ezért inkább visszaváltok.
3000 fölött pedig már lanyhul a motor húzása, azért e fölé se sokszor szoktam pörgetni.
3/7 anonim válasza:
Igen, ez a legideálisabb tartománya. 1500 alá nem nagyon jó engedni, akkor sem, ha érzése bírná az 1100-at is. A motornak nem tesz jót. 3000 felé meg mehet nyugodtan meleg motorral gyorsítások idejére, illetve hosszabb távon még a 3500 is belefér (például autópályán).
4/7 anonim válasza:
A dízel 1800-2300 közt fogyaszt a legjobban. Itt van a legtöbb nyomaték. Itt érzimagát a legjobban. Motorfüggő de 1800-2300 ahol a legtöbb nyomatékot leadja
5/7 anonim válasza:
Dízele válogatja de általánosságban jó közelítés lehet.
Amúgy nem olyan nehéz egy nyomatékgörbét találni a ma elterjedt motorokra. Szóval ha írsz konkrét típust akkor ennél még pontosabb fordulatszámot is lehetne írni.
6/7 anonim válasza:
A fiat doblo például 1500 ford/percen már maximális nyomatékot ad le. 1300 /perccel is simán futtatható sima útszakaszon.Legalábbis a totalcar tesztjén ezt írták.
7/7 anonim válasza:
Az enyém már 1250-es fordulaton leadja a maximális nyomaték 90%-át. De mégsem használom ennyire alacsony fordulaton. Egyszerűen nagyon rossz hangja van ahogy búg. Valamint négyhengeres motor révén a lendkeréknek sem egy életbiztosítás az ilyen alacsony fordulat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!