A zömében városi használat valóban nagyon gyilkolja a dízel motort?
Évente kb. 10 ezer km-t autózok.
Szeretném az öfeg Peugeotomat egy valamivel modernebb autóra cserélni.
Leginkább VW Borában gondolkodok. Havi 1-2 alkalommal használom az autót városon kívűl, de akkor is 60 km-ről van szó.
Havi szinten 600-1000 km között megyek.
30 ezer km alatt tényleg nem érdemes dízelben gondolkodni ?
Nem a városi használat árt a dízelnek. A rövid távok megtétele okozHAT problémát (azaz a rövid ideig tartó használat). Városban pedig általában nem szaladgál az ember egész nap (kivéve ha pl taxis).
És nem biztos, hogy lesz is probléma, de nagyobb arányban fordul elő. Rövid távokon a fogyasztás sem biztos, hogy jobb lesz, mint egy benzinesnél.
Alapvetően semmilyen motor nem szereti a rövid távokat.
Ha viszont feltöltött motor,és még járnak hozzá olyan ajándékok mint a részecskeszűrő és társai,akkor főleg nem.
Viszont ha évi 10 ezer km-t mész,akkor minek akarod magad a dízellel szivatni?
Általában az vesz dízelt,akinél ez egy évre kiszámolva írtózatos megtakarítást jelent,amiért megéri elviselni azt hogy dízel,és még ha javítani kell,akkor is megéri.
Meg aki sokat autópályázik,és például nem élvezi 300km-en keresztül hogy 5-6 ezret forog a motor.
Évi 10 ezer kilométerhez kb mindegy hogy mennyit fogyaszt,akinek ez sok,annak más téren is komoly gondjai lesznek egy autó fenntartásával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!