Valóban leáldozóban vannak a dízel autók, valóban nem érdemes új autó vásárlásánál dízelben gondolkodni?
Az EU-s politikával nekem is tele van a hócipőm néha. Főként, hogy elfelejtik, a tagállamok egy része gazdag, a másik fele szegény, így nem lehet minden törvényt általánosítva ráhúzni az össze eus országra. (jó példa erre, hogy a németeknél, mai napig hatalmas a különbség a keleti és nyugati fél között)
Hazánk 20 évvel le van maradva nyugathoz képest. Ez alapján, a dízel autók még jó ideig népszerűek lesznek. Zöld, környezetbarát autóvásárlási szokás Magyarországon? Itt, ahol atomerőművet építünk, itt, ahol megadóztatják a napkollektorokat, itt, ahol ellehetetleníti a kormány a szélerőműveket, itt, ahol ősztől jövedéki adóval, ill. annak megfelelővel akarják sújtani az elektromos autók töltését...? :-(
Nálunk felesleges környezettudatosan autót vásárolni, de még élni is. (nem egyszer látom, hogy a szelektív kukákat egyszerűen beborítják a vegyes kukásautókban...)
Bátran vegyél dízel autót, ha az tetszik!
Végre egy értelmes ember! :)
Pontosan így van, én ezzel foglalkozom. A légszennyezéshez a közlekedés kb 7-10%-ban járul hozzá. Úgyhogy kicsit föl van ez a téma fújva, mert a köztudatban az van azt sulykolják az iskolákban és talán ezért a politikusoknak is az a szent meggyőződése, hogy az autóktól rossz a levegő. Pedig egyáltalán nem így van.
Ettől függetlenül a kérdésre visszatérve én jövőre tervezek új autót venni. A jelenlegi a is dízel, már 12 éves és jövőre újban is dízelt szeretnék.
Az a baj, hogy az alternatív/elektoromos hajtásoknál még nem tart ott a technika, hogy megfizethető autóban egy töltéssel, klímával 130-cal elmenjen 250-300km-t. A mosatni új dízelemmel is legalább 10-12 évre tervezek. Az ezt következőnél majd meglátjuk, hogy milyenek leszenek az elektromos autók. Szívem szerint olyat vennék, de me még nincs az én felhasználásomnak megfelelő megfizethető példány.
Dízelt pedig a pénztárcám miatt veszek. Mivel alsó hangon is megvan heti 500km autópálya, nem mindegy hogy a kúton hetente 25 liter gázolajat tankolok vagy 40 liter benzint. Ezen kívül az alacsony fordulaton nyomatékos karakterisztika is bejön nekem. Igaz ebben már a turbó benzinesek is elég jók, de a fogyasztás...
Megy ez a hangulatkeltés sok fórumon, médiában, hogy nem kell dízelt venni és népszerűtlen, stb... Hogy ez mennyire igaz, azt nem tudom. De ha tényleg így van, hogy rohamosan adja le mindenki a dízelét a bontóban, az hosszú távon még jó is lehet, mert ha nincs kereslet a gázolajra, akkor az ára szépen le fog menni. A benziné meg fel, mert mindenki azt akar tankolni.
Ha nekem megfelelőbb a dízel, akkor a fenti híresztelések pont nem érdekelnek. Mint ahogy az sem túl jelentős szempont új autó vásárláskor a szememben, hogy majd több százezer km múlva tizen évesen, mikor a legtöbb autó már csak százezereket ér, mi lesz az értéke. De persze kinek mi a fontosabb... :)
Lefogadom, hogy mindjárt itt lesznek az elvakult benzinfanok. Ezen az oldalon rengetegen vannak. És lökik majd a szokásos rizsát, hogy minden rossz dolognak a világban dízelek az okozói és azért nincs világbéka sem. :D
Az atomerőművel mi a baj? A mai napig a legtisztább energia. Igen, be lehetne burkolni az Alföldet napelemekkel. Akkor kb kapacitásban egálban is lennénk. Csakhogy a napelemek élettartam is véges. Mit csinálunk 10-15 évente a sok millió tonna káros anyagot tartalmazó hulladék napelemmel?
A szélerőmű ugyan ez. Mennyi kellene belőle, hogy kiváltsuk Paksot? Mit csinálunk ha nem fúj a szél és mindenki járatni akarja otthon a klímát egy nyári kánikulai szélcsendes napon? Vesszük a drága importenergiát?
Nincs igazán jobb, olcsóbb és tisztább megoldás még ma az atomenergiánál.
#4-es
Szerintem nem a kérdéshez és a kérdés kategóriájába tartozik az atomenergia vita.
Én csupán arra szándékoztam utalni, olyan országban élünk, ahol gyerekcipőben jár a környezettudatos életmód. A dízel autók kérdését pedig alapvetően az autógyártók tudnák érdemben befolyásolni. Amíg gyártják őket, addig vásárolni is fogják az emberek. Ha nincs komoly kiváltó megoldás, akkor, milyen alapon kívánják a politikusok, hogy váltsanak a lakosok?
Az elektromos autóknak is energiára van szükségük, az pedig nálunk nemsokára bőségesen rendelkezésre fog állni, ha megépül paks II. Tehát a mindenkori kormányunk, ha támogatja majd az e autókat, akkor is kizárólag önös érdekből fogja tenni, nem környezettudatosságból. (nem ok nélkül szeretnék a Tesla-t is idecsalni, talán a Suzuki után, az lesz a "Mi autónk")
/habár, én eléggé támogatnám az ötletet, minden magyarnak Tesla-t ingyen, alanyi jogon! Legalább leporolhatná orbán a régi szlogent - "Három szoba, három gyerek, négy kerék" :-) /
5-ös! Ott a pont! :-)
Nem vagyok elvakult környezetvédő, így autóvásárlásnál nem ez lesz a döntő. Marad a dízel, úgyis beleszerettem az autóba.
Ezt hol olvastad?
Igen, kidobják az összes dízel motoros akármiket, és nyomják a benzineseket is.
A hajókból, tankokból, kamionokból, meg a 23674 féle dízel motoros személyautókból is. Gondolom azért szöszöltek velük annyit, hogy aztán beszüntessék őket.
Igazából ma már annyira elb...ott motorok vannak, hogy tökmindegy, dízel, vagy benzines, egyforma keveset zabál, agyon vannak vezérelve, és úgyis az hal meg előbb, olyan ma már nincs, hogy kopott szelepfészek, gátrepedés, vagy kopott gyűrűk.
Gépműhelyesek elmehetnek varrónőknek, hála az euro 4532-féle környezetvédelemnek.
Nyugat Európában már egyre több korlátozás vonatkozik a dízel autókra, pl nem hajthatsz be vele a belvárosba, vagy plusz pénzt kell érte fizetned, ha behajtasz, vagy nem járathatod a motorját álló helyzetben stb...
Vagy szmogriadó esetén nem közlekedhetsz dízel autóval. Egyébként a dízel eladások elkezdtek bezuhanni(19 %-al kevesebbet adtak el belőlük, mint az előző év hasonló időszakában):
2-3 év múlva ezek a korlátozások itthon is érvényesek lesznek sőt már idén is voltak ötletelések azzal kapcsolatban, hogy szmogriadó esetén a dízelek nem közlekedhetnek Budapesten.
Egyébként a dízel a benzineshez képest kb. százszorosan rákkeltő. Az amerikai rák társaság szerint a dízel kipufogógázok a 7. legrákeltőbb vegyületek:
Neked kell eldöntened, hogy egyrészt beszállsz-e most egy olyan dologba ami egyértelműen leáldozóban van.
Másrészt, hogy megér neked-e annyit az a 100km-en 2-3 literrel kevesebb fogyasztás, hogy a rákkeltő dízel kipufogógázoddal mérgezed magad, a családodat, gyerekedet, meg bárkit aki mellett elhaladsz. Lehet amit most megtakarítasz a fogyasztáson azt 10 év múlva rákgyógyszerre költöd.
Javaslom egyébként, hogy szagolj bele egy dízel meg egy benzines autó után is a levegőbe, azt is döntsd el, hogy milyen szagot akarsz magad után húzni.
Egyébként én utálom a dízeleket, nekem ha választanom kellene egy gyári új 20 milliós dízel BMW, meg egy 20 éves benzines Opel Astra között gondolkodás nélkül az Opelt választanám.
Még annyit azoknak akik az EU-t szidják:
Igen lehet őket szidni, mert hibás döntést hoztak, amikor a kilencvenes években a globális klímaváltozást előtérbe helyezték az azonnali egészségkárosító hatásokkal, a helyi apró-szemcse kibocsájtással szemben.
A dízel ugyanis egy paraméterben jobb mint a benzines: egy hajszálnyival jobb a CO2 kibocsájtása ( javarészt a CO2 felelős a klímaváltozásért), minden más paraméterben sokkal rosszabb.
De az EU azóta rájött, hogy hatalmas hibát követett el és próbálják helyrehozni. A brit környezetvédelmi miniszter is bocsánatot kért, amiért a dízelt erőltették:
Egyébként azon is el lehet gondolkozni, hogy az U.S.A.-ban vagy Japánban miért nincsenek csak elvétve dízelautók vagy Brazíliában miért tilos dízel személyautót forgalomba helyezni. Biztos a hülye EU miatt ugye?
Tulajdonképp ilyeneket halottam magam is a dízel autókról. Csupán egy nagy gondom van, kiválasztottunk 5 különböző márkájú/típusú autót, ami megfelelő lenne családi járgánynak, ezekből lényegében nincs benzines. :-( Az összeset bejelölve három azaz 3 darab benzinest dob ki a hasznaltauto.hu.
Az egyik márkából teljesen újat lehet kapni benzinesben is, de abban az esetben még az alaptípus is jóval drágább, mint amennyi pénzt szánnánk rá. Arról nem is szólva, nagy autóméret ellenére 1.2-es motorral, ami nevetséges egy ekkora kasznihoz. :-(
Ha kicsi autót keresnénk, egyből benzinest keresnék, de úgy tűnik, családi méretű autók esetében a gyártók kényszerítik a vásárlókra a dízel autókat. És itt jön a kérdés, ha annyira ellenzik a dízel autókat, miért nem szorítják rá az autógyárakat, mindegyikből gyártsanak megfelelő teljesítményű benzineset is???
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!