Első kerék meghajtású autót valóban nem érdemes 200 le fölé "húzni"?
Egyik haver szerint egy első kerekes autó max 200 lóerővel bír, felett már nem tudja az első kerekeken leadni azt a teljesítményt, csak elforognak a kerekek.
Számomra ez csak azért fura, mert azért van jó pár első kerekes autó, ami már gyáeilag 200+ le, illetve elég sokat "felhúznak" bőven 200 le fölé chip tuningal is... És itt most nem a bazári hülyegyerek "tuningra" gondolok...
De akkor ezeknek mi értelme, ha valóban nem tudja leadni első kerékre az ekkora teljesítményt ?
Ez egyáltalán nem igaz, nyugodtan lehet húzni feljebb is.
Igen, simán kipörögnek a kerekek indulásnál ha odataposol neki (sőt, 2.-ban is), de pl 6.-ban 100-as tempónál előzésnél már számít hogy 200 vagy 300LE.
Ami gyárilag 200 lovas és elsőkerekes, az még belefér, mert annak gyárilag úgy tervezték a meghajtását és a kipörgésgátlóját, hogy az első kerekek is elbirják a 200 lovat.
De például a sógorom felchippelt egy régi 1.9-es 110 lovas Audit 150 lóerőre, és olyan hirtelen jöttek meg a lóerők, hogy 2-ben is elforogtak a kerekek, ha lepadlózta.
Illetve egy haveromnak volt egy 190 lovas Audi A6 multitronic automataváltóval, hát bizony csúszósabb aszfalton padlógáznál elforogtak az első kerekek, pedig be volt kapcsolva az ESP, és a multitronic köztudottan nyugisan adja le az erőt, mégis elkapart.
Szerintem ha az autónak 4 kereke van, legyen mind a 4 hajtva, attól jobb nincs semmi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!