Fiat Punto II 1.2 HLX 5ajtós 172 ezer km! Érdemes megvenni? Hálás autó? Valóban olyan jó mint ahogy mondják?
[link] itt elkezded olvasni a legrosszabb itéletektől a legjobb fele és.....
"itélet" -re ha rányomsz az szerint rendezi, kevesebb csillag a gyengébb.
Nekem egy 1.2 16v sportingom van már 8éve.
A legtöbb Puntonál a problémákat a karbantartás hiánya és a szerelők nemtörődömsége okozza. A hűtőfolyadékszintre és hőmérsékletére érdemes odafigyelni, mert ilyenek miatt a motor hamar hengerfejes lehet. A szerelők többsége szerint a Punto hűtőrendszerét nem kell légteleníteni, ami hülyeség, mert két légtelenítési pont is van. Erre is érdemes figyelni.
Vásárláskor érdemes megnézni a hátsó emelőbakok alatti padlólemez rozsdásodását és azt, hogy a kormányszervó kormányvégállásban nem tilt e le.
Egyébként ha foglalkozol vele, karbantartod, akkor nincs vele gond. Sajátomban 270ezer km van, amiből 170ezret én tettem bele. Éveken keresztül napi munkába járásra használtam és egyszer nem volt olyan, hogy az autó miatt ne tudja munkába menni.
Ha jót veszel,nem lesz vele bajod!Ha szart,akkor mint minden másnál problémák lesznek!!Ezért figyelj a kririkus pontokra:
-rozsda:a hátsó kerékívnél szokott jelentkezni,illetve a hátsó doblemeznél különösen jobb oldalt,mert a tanknak ott mennek a csövei,így oda nagyon faxán be tudja verni a sarat,ami ott meg is áll,egyfolytában nedves,és már keletkezik is a tenyérnyi lyuk!Nem vicc,szó szerint tenyérnyi lyukak is szoktak ott lenni!!
Különösen kritikus pont még a taposó lemezek meg a küszöb találkozása,szóval feltétlenül nézz alá,mert a puntónak az alján szokott gond lenni ha van,nem is kicsi!!
Ja még valami,mivel a kartert nem védi semmilyen műanyag burkolat,az is fénysebességgel képes rohadni,majd kilyukadni,az olaj meg szépen elfolyik,és hoppá,már be is sült a motor....cseréje nem nagy szám éskb 15ezerből meg van!
-motor:a szelepfedél tömítésnél szinte az összes puntó engedi kicsit az olajat!Szóval ha ott látsz egy kis szivárgást attól még nem kell megijedni!Ezen kívül semmi extra,nézd meg az olajat benne,hogy van-e elég,illetve az milyen színű/szagű,nincs-e összekokszosodva mert az olaj állapota nagyon sokat elárul a motor állapotáról,meg a gazdáról is!
-elektronika:próbálj ki mindent kapcsolót,hpgy működik-e!A műszerfalon ne világítson semmilyen ikon aminek nem kell!A city szervót tekergessed/kapcsolgassad/basztassad mert az gyenge pont!A city gombot benyomva álló helyben is kisujjal kell tudd tekerni a kormányt!Ha esetleg világít a sárga ikon,mikor felkapcsolod a lámpát,hogy ki van égve egy izzó,köuben pedig mindegyik ég,ne foglalkozz vele,nekem ehyszer kigyulladt pedig minden jó volt,évekig világított,úgy is adtam el,de soha rá nem jött senki miért csinálja!Viszont láttam már sok másik puntonal is ezt a jelenséget!
-futómű:faék egyszerű!Általában a féltengelyekkel szokott baj lenni ha van!Csattognak/ropognak!Még a kihajtásnál lévő csillag is képes tönkremenni!Azt minden indulásnál egy jól hallható csattanás jelzi ha ki van!Ha a csuklók szarok alászedett kormánynál recseg ropog minden!A talpasok meg szilentek általában jól bírják,viszont ha a talpast cserélni kell elég zsebbe nyúlós ugyanis nem szerelhetó,hanem lengőkarral együtt van,aminek kb20ezer darabja!
Hirtelen ennyi ami eszembe jutott,ha érdekel még valami kérdezz nyugodtan!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!