Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel autók tényleg nem...

Dízel autók tényleg nem indulnak be hideg időben? Valóban környezet szennyezőbbek mint a benzines autók?

Figyelt kérdés

2017. jan. 29. 11:11
1 2 3 4
 1/37 anonim ***** válasza:
beindulnak, arra való az izzítógyertya. DPF óta pedig (annyira) nem szennyezőek.
2017. jan. 29. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/37 anonim ***** válasza:
43%
Olyannyira környezetszennyezőek,hogy 2020-tól jópár városból ki is lesznek tiltva a dízelek függetlenül attól,hogy hányszáz szűrővel tömték tele a kipufogót..
2017. jan. 29. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/37 anonim ***** válasza:
Valóban nem indulnak hidegben a dízelek, ezért is van, hogy rengeteg ember tömegközlekedéssel jár télen dolgozni. Teljesen életszerű, nem?
2017. jan. 29. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/37 A kérdező kommentje:
Igazából azért kérdeztem mert az utóbbi pár napban rám csörgött az egyik ismerősöm ,hogy vigyem már be a kórházba vizsgálatra. Rákérdeztem,hogy neked is van kocsid nem ? Egyből rávágta,hogy van ,de olyan hidegek vannak mostanában nem mindig indul be neki . Többet nem kérdeztem róla. Csak annyit mondott még,hogy mit várok a dízeltől. Mondom én semmit sem sosem volt dízeles kocsim. Na mondom itt az ideje,hogy megkérdezzem itt gyakorin,hogy mi a helyzet . 2020-tól Magyarországon belüli városokból tiltják ki ? Pontosabb infókat megköszönnék !
2017. jan. 29. 12:15
 5/37 anonim ***** válasza:

Mert kopott a motorjuk, azért nem indulnak.

Amúgy egyáltalán nem szennyezőbbek a dízelek, mint a benzinesek, egy bullshit az egész.

2017. jan. 29. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/37 anonim ***** válasza:
74%

Ha jó a dízelmotor akkor beindul -30 fokban is, ha nem jó akkor meg nem.

Nem környezetszennyezőbbek, csak máshogy szennyezik a környezetet, ami bizonyos esetekben nem előnyös. A magasabb koromkibocsájtás pl ilyenkor nem nyerő.

2017. jan. 29. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/37 anonim ***** válasza:
es tegyuk hozza, minden fugg az akksitol is. nekem 1.6 diesel van a nejemnek benzines 1.4-es. az enyem a -17ben poccre indult, az ove csak koszorult, de elindult. lehet szennyezobb a diesel, az enyemre 109g/k-t ir a benzinesre 182g/km-t...attol, hogy valamely auto diesel, nem biztos, hogy szsennyezobb, mint nemely tragya benzines. es ez forditva is igaz.
2017. jan. 29. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/37 anonim ***** válasza:
12%
Igen, sokkal szennyezőbbek méghozzá a korom részecskék miatt. Aki nem hiszi az szippantson bele mind a kettőbe és érezni fogja a különbséget. Vagy végezze el a fehérzsebkendős kísérletet.
2017. jan. 29. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/37 anonim ***** válasza:
83%

Az elhanyagolt dízel előfordul, hogy nem indul be. Érzékenyebb rá, a benzines elhanyagolt állapotban is viszonylag könnyen beindul. Pusztán a működési elvük miatt, a benzines szikrától gyullad be, a dízel a végkompresszió magas hőmérsékletétől, amit hidegben nem biztos, hogy elér ha rossz állapotban van.


Egyformán környezetszennyezőek, a dízelnél kicsit többet nyom a problémába, hogy van koromkibocsátása is.

A benzinesnek magas a COx kibocsátása, de senkit nem érdekel, mert nem érezni és szépen felszáll és ott elvan. Csak épp közben növeli a globális felmelegedést nálunk meg lassan nem lesz hó télen, lehet látni az eredményét szépen apránként, meg a brutálisan szélsőséges nyári viharok formájában. Csak ezt elfelejtik hozzátenni, mert fontosabb a dízelt szidni.


A dízelnek magas az NOx kibocsátása és a korom kibocsátása. Az NOx okozza a savasabb esőzéseket, irritálja a nyálkahártyát, a tüdőt. A korommal két probléma van, régen nagy szemcséjű volt ami lerakódott a tüdőben, de legalább ott megállt. A mostani modern dízeleknél a koromszemcse nagyon pici, igaz jóval kevesebb is, de ami még mindig kijön belőle az a tüdőből már átjuthat a szervezetben máshova is lerakódni. Persze ez sok évtizedek kérdése és folyamatosan szívni is kell hozzá, szóval nagyvárosok lakóinak problémás.


Éppen ezért lesznek korlátozva a nagyvárosokban nyugatabbra legalábbis. Idővel majd lassan nálunk is nyilván. Máshol lehet majd őket használni, de biztosan ott is lesznek szigorítások, hogy csak az akkor aktuális legmagasabb vagy eggyel, kettővel alatta lévő szintűek mehetnek majd. De ez még sok év.

Teljesen nem fogják megszüntetni őket, kellenek a dízelek, csak a problémás részekről lesznek korlátozva, kitiltva.

2017. jan. 29. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/37 anonim ***** válasza:
en nem azt mondtam, hogy a diesel nem szennyezo. mindektto ugyanugy nem szennyez. de azert egy 2016-os diesel modellt ne hasonlitsunk mondjuk egy 2002-es benzineshez. es en speciel megmondom oszinten: 1.12 euroert tankolok a gazolajbol literenkent es eszik az autom 5.3 litert telen (!), addig lexarom, hogy mennyi a karosanyagkibocsatasa, amig a benzines 1.4-es a maga 10 literes fogyasztasaval dragabb uzemenyagkoltsegevel 182 g/km-t termel....teszek a zsebkendo tesztre, meg a VW dieselbotrnyara, amig az en penztarcamnak jo. es akkor ennyi erovel johetnenk azzal is, hogy a gyarak mit termelnek es tarsai.
2017. jan. 29. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!