Dízel autók tényleg nem indulnak be hideg időben? Valóban környezet szennyezőbbek mint a benzines autók?
"Orrod van? Quurva büdösek. DPF ellenére ha odalépnek a gázra mindegyik kormol. Nitrogén oxidot termel, ami mérgező. Rég be kellett volna tiltani."
Van orrom igen. budos valoban. de mintha nekem ugy remlene amikor benzinest szivok, hogy jeee, annak orchidea illata van. Mig egy 1.4-es 17 eves auto 10 litert zabal, nekem ne mond azt, hogy kevesebb karosanyagot bocsajt ki, mint az en 1.6os 5 eves dieselesem, ami alig zabal 5-ot. Tudtommal Magyarorszagon sok a benzines, megse tiszta olyan a legkor, mint hegyilevego... en nem azt, mondtam, hogy a dieseles nem budos es nem karos. de azert ne allitsuk mar be ugy, hogy csak a dieselesek tehetnek a nagy kornyezetszennyezesrol. Utalom az olyan alszenteket, akik osszak azt eszt, hogy mi, hogy karos, de a cigarettacsikket, meg a szemetet eldobalja.
"Rég be kellett volna tiltani."
igen, a benzinesek CO2-jet nem, bar az pl kifejezetten egeszseges, sot szukseges :D
22
Tudom, nem is neked írtam mert nem te nulláztál le sejtem.
Nem érdemes a S&C-ot felhozni mert semmit nem számítanak bele vannak pártucatnyian..., ugyanúgy megvannak amcsiban a powerstroke nagymotoros dízeles hülyék, az még többet kinyom, a S&C az babapiskóta hozzájuk képest, de semmit nem számítanak bele a környezeti terhelésbe.
Alap autókról van szó inkább.
Benzines is büdös nem kell aggódni, az is ad ki magából rákkeltő és nyálkahártya irritáló dolgokat. Nekem egyformán büdös mindkettő, dízeles voltam régen, benzines vagyok ma. És várom már, hogy legyen végre elérhető árban elektromos, mert nekem tetszenek.
Az egész dízel balhé azért van, mert vagy nincs pénze az embereknek megcsinálni a szűrőket (nincs pénze korszerűbb autóra se) vagy sajnálja rá, mindenki okosba kiiktatja, a műszakin lazába áttolják. Az egész ahogy van mutyeklizés, meg is van a végeredménye a köztudatban is.
Jó a S&C és társaik már a véglet, de amúgy annak az alapja az egész gyakori. Ha a dízel normális működéséhez nincs meg minden feltétel, akkor kormol (rossz porlasztási kép, turbónyomás probléma akármi ) és az orvoslás sem olcsó. Átlag hagyományos benzinnél a gyárilag megadott kibocsátási limittől nem nagyon térnek el a motorok. Egy lambda hiba orvoslása sokkal olcsóbb, mint a többletfogyasztás amit a motor produkál, a katalizátort kiflexelni meg szerencsére nem nagy divat még nálunk sem. Hétköznapi autók között is találni nem kevés rosszul üzemelő dízelmotort ( ami láthatóan kormol) és szerintem százalékban is több lehet belőlük, mint a rossz érékekkel üzemelő benzinesekből.
Ez nem a dízel hibája, hanem a keleties rideg tartásé és a ruppótlanságé.
Amúgy teljesen egyetértek az előttem íróval :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!