Dízel autók tényleg nem indulnak be hideg időben? Valóban környezet szennyezőbbek mint a benzines autók?
" mindektto ugyanugy nem szennyez"
mindektto ugyanugy szennyez, csak elirtam
"e nekem furcsa, hogy ez az autó eszik télen 5,5 litert és szennyezőbbnek van kikiáltva mint egy felé ekkora benzines, ami még eszik 9-10 liter között télen."
Hatalmas igazság, és akkor arról nem is beszéltünk, hogy a dízelnek soookkal kisebb a CO2 kibocsátása is, ami a felmelegedés egyik legfőbb okozójának volt titulálva, de az utóbbi években a nagy dízelutálatban megfeledkeztek erről.
A régebbi benzinesek is rengeteg szennyező anyagot bocsátanak ki, igaz kormot nem, de a korommal nincs is komolyabb baj.
Az új turbó-benzineseknek pedig kormos a kipufogójuk. Azt hiszem tovább nincs is miről beszélnünk. Amíg lesz még dízel, meg gázolaj a kúton, én azzal járok.
"nekem furcsa, hogy ez az autó eszik télen 5,5 litert és szennyezőbbnek van kikiáltva mint egy felé ekkora benzines, ami még eszik 9-10 liter között télen"
na ezt nem tudtam rendesen megfogalmazni az 1.6 diesel es az 1.4-es benzines autokkal kapcsolatban. en is ha teheten dieseles autot veszek majd, bar a mostanival annyira megvagyok elegedve, hogy jo par evig nem tervezem az eladast.
"2020-tól jópár városból ki is lesznek tiltva a dízelek"
Igen,ezekben a városokban megszűnik a buszos tömegközlekedés,és a kamionok a város szélén fognak megállni,és kis kézi kocsival hordják majd az árút az üzletekbe...
"de a korommal nincs is komolyabb baj. "
Azon túl, hogy rákkeltő és növeli a szálló por koncentrációját tényleg nincs.. :D
Amúgy felesleges ezen vitázni, hogy az egyiknél CO2 a másiknál korom. Nagyságrendekkel több korom és szén dioxid kerül a levegőbe a fűtés miatt. Míg nálunk van az erőművekben kénleválasztótól kezdve minden vacak, addig Kínában pl semmi nincs.
Ha az országban sehol sem fűtenének fával,szénnel,lignittel, nem lennének fosszilis energiát használó hőerőműveink, ha minden lakás A+ energiaosztályos vagy passzív lenne onnantól lenne érdemes az autók kibocsátásáról vitázni. Amíg ez nem így van, addig sokkal több energia vész kárba feleslegesen, amit jelentős CO2 és koromkibocsátással nyerünk...
"Igen,ezekben a városokban megszűnik a buszos tömegközlekedés,és a kamionok a város szélén fognak megállni,és kis kézi kocsival hordják majd az árút az üzletekbe..."
A CNG buszok elérhetőek már minimum 30 éve, továbbá minden gyártó kínál CNG-s teherautót is. A tömegközlekedésben simán ki lehet váltani a dízelt, a helyi, kis távolságú fuvarozásban bizonyos részeken szintén.
Tudom, hogy nem azt mondtad, nem rád értettem, hanem az átlagemberekre akik gondolkodás nélkül csak birka módon fújdízeleznek mögöttes ismeret nélkül.
Ami jól látszik a VW botránynál is, mindegyik dízelnél manipulálnak az eredményekkel, ugyan már ennyire nem kell álszentnek lenni. Csak a VW lebukott, a többi nem, ennyiről van szó. Nehogy már az egyik legnagyobb élen járó dízelmotorokat gyártó cégnek legyenek pont a legrosszabb motorjai. Mindegyik csal valahogy többé kevésbé, csak most ők buktak le, nem kell túl sokat beleképzelni.
Az új benzinesek is kormolnak egy keveset, mert a precíziós hengerbe fecskendezés velejárója. A kompressziógyújtásos benzinesek pedig még jobban fognak kormolni mikor majd jönnek. Nyilván nem úgy, mint egy szakadt egyes Golf, de nőni fog azoknál is a kormolás mértéke.
A DPF kiszűri nagy részét, de valamennyit mindenképp átenged.
Fogyasztási adatokat nem érdemes összehasonlítani, attól hogy valami kevesebbet fogyaszt még nem fog kevesebb károsanyagot kibocsátani, mert az elégetés módja számít. És ezen belül különböző lesz már eleve a vezetési stílustól is, aki erőlteti, nyekteti alapjáraton annak sokkal több kormot okád majd a dízele, mint egy normálisan használt. Nem lehet ezek alapján összehasonlítani. Az adblue is csak az átmelegedett kipufigónál kezd el adagolni, addig nem, szóval aki boltba járkál vele annak az euro6-os dízele valójában jó ha euro5 szintet teljesít. És akkor itt vissza is lehetne kanyarodni a VW balhéhoz, hogy akkor mégiscsak nem ők hazudtak, hanem ennyire nagy a szórása az emissziós rendszernek, meg ekkora hibák vannak a kategorizálásban, az egész euro szabvány alapjaiban szar, amit megpróbálnak a gyártók a fizikai lehetetlenség határán elérni, közben még olcsó is legyen nekik és valami marketing bullshitet is lehessen rámondani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!