Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Részecskeszűrős dízel rövid...

Részecskeszűrős dízel rövid utakon, mit tehet az, aki nem elkerülheti el ezt a felhasználási módot?

Figyelt kérdés
Ha valaki most vásárol újonnan dízelt, abban már biztos hogy van részecskeszűrő is, sőt már az adbluet is szürcsöli. Köztudott, hogy ezek a rendszerek sok rövid utas használat esetén seperc alatt megadják magukat, javításuk pedig rendkívül drága. De mit tehet az, akinek a munkája miatt muszáj így használnia a gépet. Pl egy erdész, aki megveszi a pickupot, mert valós terepjáró képességekkel rendelkező gépre van szüksége, vagy egy olyan vállalkozó akinek a dobozos autója csak a környező falvakba szállítja a terméket. Ezek a gépjárműtípusok ugyebár nem nagyon érhetők el benzinmotorral... Hogyan lehet ilyen körülmények között fenntartani a gépjármű problémamentességét hosszú távon? a részecskeszűrő eltávolításán, egr lekötésén kívül milyen járható út van? Egy új autóból ugyanis nem biztos hogy ki akarja dobálni ezeket a tulaj...

2017. dec. 15. 20:56
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
Azért annyira nem kezdődnek hamar a dízel problémák 150-200 E KM-t bármelyik modern dízel el fut probléma nélkül városi távokon, pláne az adblue-s (jobban bírja a hideg üzemet a befecskendezett adalékanyag miatt). Az én dízelem is nagyon rövid távokra van használva (szintén adalékos, de FAP-os, nem adblue-s) városban kb. havi 800 km-t fut 3-4 km-es távokon, de ezen felül országúton kb. 300 km-t, pályán 100 km-t fut havonta, ilyen használat mellett én legalább 150 E problémamentes km-t várok, szerintem kb. ennyit bír egy modern kis turbós benzines is ilyen használatban, nagyobb hiba nélkül.
2017. dec. 16. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
#11 A FAP a PSA-nál a DPF megfelelője.
2017. dec. 16. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Nekem pont "botrányos" motorral szerelt kocsim van, következőképp minimalizálom a városi használat okozta terhelést:


Szoftvert nem hagytam frissíteni.


Elektromos olajteknő melegítőt használok, amivel kb. 40 fokra lehet felfűteni az olajat.


Csak prémium gázolajat tankolok.


30 ekm helyett 15 ezrenként cserélek olajat és szűrőt, mindkettőből prémiumot.


Hétvégente (1-2 hetente) 400 km-t ingázok autópályán.


A váltásseéd által kijelzett ajánlott sebességfokozattal városban nem foglalkozok, 1500-as fordulat alá nem engedem a motort. A hosszú váltóm miatt úgyis csak erölködne, ami meg egyenest koromgyár.


EGR-em és DPF-em még érintetlen és gyári, utóbbi 170 ekm alatt még csak 61%-os telítettségnél tart.

2017. dec. 17. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
#12 Igen, de a FAP használ adalékanyagot, (80-100 E KM-enként fel kell tölteni), hasonlóan, mint az adblue-s (nem teljesen ugyanaz a rendszer, mert az adblue-st sűrűbben kell töltögetni), emiatt jobban bírja a hideg üzemet (később tömődik el), mint a sima DPF, de hallomás alapján azok is elfutnak 150 E KM-t full városi üzemben gond nélkül.
2017. dec. 17. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!