Részecskeszűrős dízel rövid utakon, mit tehet az, aki nem elkerülheti el ezt a felhasználási módot?
Nem a rövid utakkal van a baj konkrétan, hanem a kevés használattal együttvéve.
A dobozos autóval járónak meg az erdésznek is egész nap berregni fog az autója, hiába csak a környék 10 Km-én használja.
Annál döglik szét a dízel aki elmegy vele reggel a munkába, félúton még a boltba is, kirakja a gyereket az oviba is esetleg és az egész út 2-3 Km.
Ők annyit tudnak tenni, hogy legalább kéthetente elmennek hosszabb távra, rokonhoz akármi stb. Ha nem akkor meg nézegethetik a kocsit. Csak aki ennyit jár vele az minek vesz dízelt...
Városban is elmegy 150-200e km-t egy DPF-es autó, igaz utána már kuka a szűrő. Annyit lehet tenni, hogy nem nagypapás üzemmódban használni (1500-2000-es fordulat nem pedig 800-1200) illetve van DPF "tisztító" üzemanyag adalék amit érdemes használni, mert a korom "kiégetési" hőmérsékletét közel lefelezi így könnyebben tisztul.
Tehát tulajdonképpen a tulajok teszik tönkre a DPF-et nem pedig az autó.
Én nem támogatom az adalékokat, de hát kinek mi jön be.
Az esetek többségében én is rövidtávon használom a részecskeszűrős autómat már évek óta.
Amikre én figyelek: mindig prémium gázolajat tankolok, hiába drágább, kevésbé kormol, nem kokszolódnak el a szelepek, ráadásul télen sem kell kerregtetni az autót a parkolóban. Olaj és szűrőcsere 10e km után, és természetesen DPF-hez tervezett olaj. Figyelni kell a regenerálási ciklust, és amikor aktív, akkor nem leállítani az autót, hanem tartani a fordulatot 2000-2500 között. Amikor már nagyon kezd megtelni a szűrő, azt úgyis észrevenni, mert indítás után pár perccel már kényszerégetést kezd az autó, pedig még elvileg nincs is üzemi hőfokon a kipufogórendszer. Ezért érdemes havonta hosszabb utakat tenni vele, esetleg felvinni a pályára, ahol nem kell kihajtani a szemét az autónak, csak stabilan tartani egy fordulat tartományt.
Hozzáteszem nálam az egr ki van írva szoftveresen, ha ez nem lenne, már 10x behasalt volna az autó a koromtól.
Szóval annyira nem kell félni a dpf-től, csak tudni kell vele bánni és együtt élni. :)
"Köztudott, hogy ezek a rendszerek sok rövid utas használat esetén seperc alatt megadják magukat, javításuk pedig rendkívül drága."
Nos a helyzet, hogy a helyzet nem olyan rossz, mint ahogy beállítják. Egész sokat bírnak a szűrők, csak az ember a neten mindig a negatív példákat látja, a pozitív példákkal nem találkozik. 200 ezer km alatt olyan nincs, hogy az autó ne menjen hosszabb utakat, de már az is jó, ha a városban mész vagy 20 km-t egyszerre. Vagy ha tényleg olyan keveset megy az autó, akkor úgysem gyűl bele 200 ezer km, ha mégis, akkor majd meghajtod.
Ha mégis eljön a vég, és nagyon eltömődik a szűrő, még mindig ott van a kipucolás lehetősége, sok cég foglalkozik már ezzel, és nem olyan drága.
Még egy apróság: a modern Euro 6-os dízelek jobban bírják a városi használatot, mint az Euro 3-4-5-ösök. Lassan a modern benzinesek rosszabbak lesznek városban, mint a dízelek.
:O dízel jobb városban?! :O
Azon azért csodálkoznék, főleg így a nagy dízelbotrány után... Nem hinném, hogy ez így lenne, mert minden gyártó próbál valamilyen alternatívát találni helyette.
"Azon azért csodálkoznék, főleg így a nagy dízelbotrány után"
A dízelbotrány csak a humbukk károsanyagokról szólt, azt nem nagyon méregeti még senki, hogy a modern benzinesek mit okádnak ki, úgyhogy ez nem releváns. Technikailag például a dízelbotrányos 2.0 TDI nagyon kiforrott, sokan mondják már, hogy legalább olyan jó, mint az 1.9 TDI volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!