Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízelnek miért nem tesz jót a...

Dízelnek miért nem tesz jót a rövid táv?

Figyelt kérdés
Dízelről mindig csak azt hallom, hogy hosszú távokra való. Miért? Minden indulás előtt 10 percig járatom és csak utána indulok el. 10 perces út miért lenne neki rosszabb, mint egy 100km-es?

2017. júl. 7. 17:14
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Semminek nem tesz jót a rövid táv. Viszont ha 3 km-re kell menned, akkor annyit kell, ez van. Hamarabb elhasználódik, előbb cserélsz autót vagy alkatrészeket. Ezen fölösleges agyalni.

A tíz perces járatás se tesz jót, tök felesleges.

2017. júl. 7. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
Ha járatod rosszabb mint ha mennél vele... mert csak hidegen kopik. Menet közben még mindig hamarabb melegszik.
2017. júl. 7. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
87%
A dízelnek az a jó ha melegen dolgozik, ellenben lassan melegszik be, ezért nem jó neki a rövid táv. Álló helyzetben való melegítés nem sokat segít, fordulaton és terhelés alatt tudja elérni a megfelelő hőfokot. Ellenben télen, indulás előtt kötelező az 5-10 perces melegítés. Ezzel szemben a benzinest nem szabad télen alapjáraton melegíteni, azonnal indulni kell vele
2017. júl. 7. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
88%

Azt te sem gondolod komolyan, hogy egy 3 perces út elött 10 percig "melegítenéd" az autót...


Egy benzines autó télen is eléri néhány perc alatt az üzemi hőfokot, egy dízelnek sokkal több idő kell hozzá, akár fél óránál is több... ergo, ha rövid távon használod állandoan hidegen dolgozik a motor.

A benzinesnek sem tedz jót a hidegen járatás, de az 2-3 perc alatt is be tud melegedni.

A dízel motor ráadásul komplikáltabb is, adagoló, turbó, az üzemanyag sem szikrától gyullad, hidegen sokkal rosszabb hatásfokon dolgozik a motor, a tökéletlen égés miatti korom nem tud kiégni, lerakódik.

Nem egy rövid távú folyamat ez, csak amikor elér oda az autó, hogy fel kell újítani a turbódízelt, vastag a számla... ezért aztán sokan hajtják, nem érdekli őket az ömlő fekete füst, addig tapossák, amíg megy az öreg dízel

2017. júl. 7. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
94%

Alacsonyabb a munkafordulat, kevesebb a hővesztesége, nagyobb a motor tömege is. Nehezebben melegszik be, többet jár hidegen, gyorsabban tönkremegy. Kevés hajtás miatt a korom mindenhova gyorsabban és nagyobb eséllyel rakódik le.


Benzinesnek ugyanúgy árt egyébként, sokat megy dúsított keverékképzéssel, a fölös benzin szivárog le az olajba a gyűrűk mellett, a kipuff párás marad nem forrósodik át és nem párolog el belőle a víz ami égés közben keletkezik. Csak a benzines kevésbé érzékeny rá és gyorsabban melegszik.


10 percet nem kell járatni, elég 1-2 és finoman elindulni vele. Olajat sűrűbben kell cserélni rövid távas autóknál és érdemes ősz végén mikor kezd hideg lenni, hogy a telet új olajjal küzdje le és ne azzal amit már egy nyáron elhajtott.

Kicsit egyébként túl van lihegve a téma, de ettől még létezik.

2017. júl. 7. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Hozzá kell tenni, hogy a benzines és dízelüzemű gépkocsik üzemi hőmérséklete 90 fok, és ez nem ingadozhat! Ha a hűtővíz hőmérséklete egyszer elérte az üzemit, akkor nem hűlhet vissza, ellenben termosztát problémáról van szó.
2017. júl. 7. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
40%

na, a sok okos fotelszerelő....

Mire ezek a mai dízelek elkopnak a hidegjárástól, addigra már régen a hullaházban lesznek az adagolóik, elektromos porlasztóik, jeladók, stb...

Tele van a net fillérekért indítási hibás dízel vackokkal.

Motorjukban van 300e km, még válla sincs a hengernek.

2017. júl. 7. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Na a netharcos. Képzeld tudjuk jól, hogy csak karcolja a 200 ezret, de már egy vagyont rá kell költeni, a kérdés viszont nem ez volt.
2017. júl. 7. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Igazából a dízelnek sem rosszabb a rövid táv, mint a benzinesnek. Egyforma rossz mindkettőnek. Csak a dízel általában, kiemelem, általában érzékenyebb, és spécibb, drágább alkatrészekből épül fel (turbó, injektor, magasnyomású) és ha ezek bedöglenek, akkor az drága lesz. De egyébként nehogy azt hidd, hogy egy 10 perces út ártalmasabb, mint egy 100 km-es.
2017. júl. 7. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Nem ártalmasabb, mert a 100 Km-es úthoz is ugyanannyi ideig jár hidegen. Legfeljebb az jön a képbe, hogy az olaj mennyire melegszik fel és dolgozza ki magából a megkötött párát (ezért kell gyakrabban cserélni), a kipuff mennyire öntisztul, szárad ki a pára belőle (szétrohad kicseréled) stb. Cserébe a hosszabb távon többet dolgozik minden más amire költeni kell utólag, ergo ott vagyunk vele, hogy valójában a rövid táv pénzben semmivel se drágább... Lehet, hogy motorikusan, DPF szempontjából rosszabb, de pénzben nem.
2017. júl. 8. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!