Egy sima automata váltó mennyivel költségesebb (rövid és hosszútávon) mint egy manuális?
volvo-kat nézegetek jelenleg automataváltóval, és faterom szerint pénzkidobás, meg költséges,többet fogyaszt stb...
a régiek igen de most is?
a 60-80 000 kilometerenkénti olajcseréről tudok, manuálisnál is tudok, sőt tapasztalom egy kuplungcsere árát... dízelnél ottvan még a kettőstömegű is pluszba...
szóval nektek mi a tapasztalatotok?
Az automata váltó tipikusan 1 olyan szerkezet ami : megbízható soha nincs baja,ha gondozva van,de amint baja van egy vagyon.
Néhány audinál egy olajcseréhez pl a váltót ki kell szedni a tronic automatánál...
Szóval vicces tud lenni,alapból pedig jó cuccok
Mondjuk ha 200 ezer km-mel számolsz, ami nagyon hosszú táv magyar átlagban, akkor mégiscsak költségesebb és macerásabb az autómata.
Ha jót akarsz, az automatában 60 ezrenként cserélsz olajat. Ez 200 ezer km alatt 3 alkalom, és jó drága.
Kéziváltósban legrosszabb esetben is csak egyszer megy tönkre a kuplung, meg mondjuk a lendkerék, ami kb annyiba kerül, mint 3 olajcsere, de legalább nem kell 3x szervízbe menni. Meg az is lehet, hogy nem is kell kuplungot meg semmit sem cserélni, míg automatánál kötelező lenne az olajcsere.
Automatánál ott van még a rizikó, hogy bedöglik az egész, és akkor az nagyon sokba kerül.
Mindezek ellenére én automata párti vagyok. Volt már hosszabb távon 2 automatám, semmi gond nem volt velük.
Elromlott automata váltó javitása valóban költséges, de nem törvényszerűen kell annak elromlani.
Vannak meghibásodásra hajlamosabb típusok, szériák, amelyeket ajánlott kerülni, de egy megbízható konstrukció képes lehet felújítás nélkül végig szolgálni az autót.
Természetesen törlődni, foglalkozni kell a váltóval, a meghibásodások mögött sokszor az elmulasztott olajcsere, bent hagyott régi olajszűrő a forrás.
Olajat, szűrőt cserélni kell inkább a lejárati periódus előtt, mint utána, a tökéletes kenés a váltó hosszú élettartamának a titka.
Az elromlás egyébként általában nem úgy történik, hogy egyik pillanattól a másikra leáll a váltó, csak a gond, hogy a kisebb figyelmeztető jeleket sokan nem veszik észre, vagy nem foglalkoznak vele, mert az autó megy, csak akkor kapkodnak, amikor már megégett az olaj és az alkatrészek.
Sajnos használt autók esetében az elő élet bizonytalan, de az sem igaz hogy minden automata váltó rossz, azért eladó.
Automata váltónak rengeteg a variánsa, az egyszerűbbek néhány decivel többet fogyaszthatnak a manuálissal szemben, de nem literekben mérhető a különbség.
A korszerű modern automata kevesebbet is fogyaszthat, gyorsabban vált, de ezt az ár is tükrözi, vásárláskor, javításkor is.
Szerintem fej-fej mellett állnak ha az árat nézzük. A manuális többször elromolhat mint az automata,tehát többször kell fizetni érte a szerelésekért.Sok "kicsi" pedig sokra megy így pedig lényegében ugyanannyit költünk manuálisra részletekben mint automatára.Ez persze általánosságban van így,nagyban függ a vezetőtől is hogy melyik váltó meddig bírja ki hibák nélkül
Az meg engem nem érdekel ha többet fogyaszt,ha ez az ára a kényelemnek hát legyen!
A bullshitet félretéve, a Volvokban Aisin automaták vannak és törvényszerűen mindegyik meg is hal egy idő után. Felújítod és megy tovább az élet. Használattól és olajcserétől függően 300 000km környékén mindegyik felújításra szorul.
Az olajat nyugodtan lehet 45 000-renként is cserélni 5-7 liter váltóolaj megy bele, ami literenként nem drágább, mint a motorolaj- kivéve ha benyelsz valami marketingdumát és eladnak neked valami NASA olajat. A Volvoknál nem előírás a váltóolajcsere, általában DEXRON III van bennük, egy akármilyen új dexron III olaj is jobb, mint egy origi 250 000km-t futott használt..
A váltószűrő készlet az 6-15 000 között, attól függ hogy tudsz hozzájutni. Szerintem ez is cserélhető otthon, nem nagy történet.
Ezeknél a váltóknál felejtős, hogy a világból kimegy, felépítésükből adódóan erre már egyik sem képes.
Sajnos a Volvo tud olyat csinálni, hogy minden király aztán dobja a "transmisson service urgent" jelzést menet közben és a következő indításkor már csak vészüzemmódban indul :D
A TDI Volvokkal az a baj, hogy öregek, mint az országút, van bennük csillió kilométer. A D5-be annyival kevesebb lesz, amennyivel fiatalabb :)
Ha találsz olyat amiben igazoltan volt váltófelújítás, akkor azt vedd meg, azzal nem lesz gondod egy ideig,ha cseréled az olajat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!