A taxisok nem tudják, hogy a dízel autókat nem szabad városban rövid távokon használni?
Utasra vadásznak?
Dehogy. Ülnek a droszton, vagy hívásra mennek.
Napi 4-5 fuvarból már megélnek, közben azért van ideje kihűlni a motornak.
"Mert sokat mennek"
Mennyi az a sok? Városon belül 10-20 km? Gyanítom, hogy nem minden fuvar ilyen hosszú.
Tavasztól őszig melegedniük se kell, a klíma miatt meg nem járatják a motort, legalábbis sose hallok járó motort taxi droszton. Láttam olyan taxist is aki előre TOLTA az autót mikor mozdult a sor.
Nem írtad hogy merre élsz,de itt budán egész más a helyzet.
Éjszaka cirkálnak mint a hülyegyerek ha kell ha nem,nappal pedig fél óra kocsival ami gyalog 10 perc.
Úgyhogy ez az elméleted sem áll meg.
4-5 fuvar? Ezt mégis hogy számoltad ki? Kapj a fejedhez,és kérj meg egy taxist hogy mesélgessen neked a számos egyéb költségről is,akkor majd rájössz milyen messzevagy a valóságtól.
Lehet mindjárt kiderül, hogy nem is olyan rosszak a dízelek.
Meg amúgy is, nekik állandóan üzemmeleg a motor.
Egy Debrecen nagyságú városban lazán beleszaladhat az autóba 150 km egy gyengébb műszak alatt is.
Nos itt a gyakorin a legtöbb "szakértő" szerint dízelt csakis nagy távolságokra, autópályázásra érdemes venni, városban dízelt használni egyenlő az öngyilkossággal, ez ihlette a kérdést.
Szinte az összes céges autónk dízel főként az áfa miatt. Tényleg simán belemegy mindegyikbe napi 100 km Budapesten egy 8 órás műszak alatt. Ez kb. úgy jön össze, hogy 15 perc autózás után 1-2 óra meló. Mire bemelegszik rendesen, addigra megállunk és érdekes módon a szar francia HDi-k motorját 300 ezernél még nem kellett megbontani. Persze van autópályázás is minden héten 1-2 nap, de a többsége városban fut.
A mostani autók motorjai nem ettől krepálnak be. Bár van jópár önjelölt "szerelő" aki saját megfontolásból mindenféle más olajat rak bele, mint amit kéne.
Előbb hal meg az elektromos adagolójuk, adagolóvezérlő, motorvezérlő, stbstb, ami miatt kukába kerülnek ezek az autók. És nem foglalkoznak tovább velük, felteszik 100e-ért roncsnak.
Valószínű tudják ezt a gyártók is, mik a mai gépek gyenge pontjai, ennek megfelelően gyártják már le a motorblokkokat is.
Egy régi szívódízel képes volt elmenni akár millió km-t is, a kaszni előbb rohadt szrrá, a motor még mindig pöccre indult.
Fater évek ota taxizik és nem kevés km-t megy el és szinte soha se állitja le a kocsit a droszon nyáron sz utas szivesebben ül be hideg kocsiba télen meg a meleg kocsiba mivel nekem is meg van a taxis engedéjem így váltóba taxizunk egyik héten én megyek éjszaka ő pedig nappal másik héten fordítva az octavia kombi 1.9PDTDI motorja nem sokat áll éjszaka van hogy 1-2 fuvar van és a droszton rohadok , de nyári szezonban örülök ha a dtoszton sor van és várnom kell a fuvarra 20-30 percet mivel akkor elég sok utas van jaa és napi szinten 100-150 km meg van álltalában egy rosszabb napon
Nyári hajtásban meg akár a 300km is bele szalad ( mi nem tehetjük meg mint sok kolléga hogy otthon rohadunk mivel a család ebből él meg ) így a taxi monhatni 0-24-ben megy télen-nyáron
Azaz nem hogy ki hülni még kicsit hülni sincs ideje a kocsinak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!