Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ma benzines, vagy dízeles...

Ma benzines, vagy dízeles autót éri meg jobban megvenni?

Figyelt kérdés
Régebbi kérdésekben sokat olvastam már erről, megoszlottak a vélemények, de ma 2017-ben mi a helyzet?

2017. aug. 11. 12:45
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
32%
Hát, nézd, ma péntek van, tehát én a helyedben benzinest vennék.
2017. aug. 11. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
52%
John McClane igazad van, 5év alatt kb. 1millió forinttal többe kerül etetni a benzinest. Az ezután kezdődő időszakkal van a baj, ennyi idő alatt a dízelnek 150ezer km elég kevés. A benzinesnél valószínűleg a következő 5évben sem kell a kötelezőkön kívül semmire se költeni, sőt inkább 8-10évben. A dízelnél viszont sorra jönnek majd a drágábbnál-drágább meghibásodások és a kötelező szervizei is jóval drágábbak. Még így is olcsóbb a dízel? Valószínűleg számok szintjén igen, nem álltam neki kiszámolni, de a különbség folyamatosan csökken. Emellett fontos, hogy számíthatsz-e az autódra, bízol-e benne, el mersz vele menni messzire, két-három havonta szervizbe kell rohangálnod, emiatt sokszor nincs kocsid, sok időt és energiát vesz el, sokszor megfordul a fejedben, hogy eladod, mert a tököd tele van. Fontos dolgok ezek, a lelki nyugalom, hogy teljesen természetes, hogy beülsz a kocsidba és elmész valahova vészjósló gondolatok nélkül, csak beszélgetsz az utasoddal önfeledten vagy a rádiót hallgatod. Én ezért vennék benzinest. Én is imádom a dízel karakterét, jó vezetni, kényelmes, de sajnos átlagos családi autóként nem éri meg. Az átlagos családi autó meg közelébe sincs az évi 30ezres futásnak, az olyan 15-25ezer km/év.
2017. aug. 11. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
53%

Viszont,ha ügyes vagy akkor 5 évesen 150 000km-rel elég jól ki tudsz szálni a kocsiból, ugyanis itt keresett az egy gazdás alacsony futású dízel. Aztán hozod helyette a következő újat és megint holyday :)


Tőlünk nyugatabbra is mindenki így csinálja, ezért van nálunk ennyi pusztulat használt autó :D

2017. aug. 11. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
58%
attól függ mennyit mész vele.
2017. aug. 13. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

80%-os!

Hány dízel autód volt, hogy ilyen nagy tapasztalattal rendelkezel, mi szerint az 5 éves dízelek mind mehetnek a bontóba vagy milliós tételeket kell rájuk fizetni?

2017. aug. 13. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
.
2017. okt. 29. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
0%

Csak és kizárólag dízelüzemű autót célszerű venni abból is csak olyat ami nem turbós hanem sima szívódízel,

Ez az egyszerűség ,javithatóság,megbizhatóság,a szerviz, alkatrész és fogyasztási költségek miatt lényeges szempont.

Tökmindegy hogy hány éves autóról van szó,az én véleményem az hogy egy és ötven éves kor között érdemes megvenni gyakorlatilag bármilyen simaszívódizeles egy két literes autót.

Benzines szóba se jöhet.(én biztosan nem vennék)Pláne ha napihasználatra alkalmas munkábajárós ingázós melósautóra van szükség.Mondjuk talán van egy két olyan régebbi gyárilag benzines autótipus melyekkel érdemes foglakozni dízelesítés céljából de ezekből is csak olyan tipusokat szabad megvenni amelyekről bizonyitható az hogy létezett belőlük gyárilag dízeles verzió is (csak mondjuk magyarországra nem importáltak belőlük.)Ennek bizonyítása a tipusidegen motorcsere esetén fontos,mert ha bizonyitható az hogy egy adott benzines tipusú autóból dízelest is gyártottak akkor ilyen esetekben az NKH általában könnyebben megszokta adni az engedélyt a benzinesről dizelesre történő tipusidegen(valójában tipusazonos) motorcserére,mivel létezett belőlük dizeles verzió.Ilyen szivódízelesbe is gyártott "régebbi" autók lehetnek például az orosz autók közül a lada2104és még pár egyéb gyárilag ""341-es"" orosz gyártmányú dízelmotorrral szerelt "kockalada" tipusok kombik, a lada samara PSA simaszívómotorral,a lada niva szintén PSA XUD motorral a moszkvics aleko ford XLD418-as dízel motorral,a volga kombi szintén peugeot PSA XUD dízelmotorral ( régebben a "GAZ" motor helyett kétezres OM-es örvénykamrás szívódízel mercedes motort is raktak bele cseremotorként),vagy a lengyel(olasz) "kispolszki" fiat126 kubota 800köbcentis dizel motorral,az A/B-s corsa-k isuzu 4EC1 motorral,Golf I/II vw motorral stb de számos egyéb márkánbelüli benzines tipusnál is létezik dízelverzió)Ha valaki dízelbe gondolkodik az sem árt ha valami ötsebességeset választ.

.Nem mellesleg ha már szoba hoztam a motorcserét ennek apropoján a corsa A/B -k Isuzu 4EC1 motorok és a golf I/II -k PSA TU sima 1.5ös peugeot106.citroen ax,nissanmicra stb dízelmotorjait is szépen össze lehet építeni a ladák ötsebességes váltóival anélkül h módositani kéne a váltóharangon.

2017. okt. 31. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
60%
Napi tákolás rovatunkat olvashatták :D
2017. okt. 31. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
;-Đ
2017. okt. 31. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
"Csak a díí-zel ,csak a díí-zel ,csak a díí-zel" ;-)
2017. nov. 2. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!