Hülyeség lenne megvenni egy 1.6-os benzines automata váltós 4-es golfot? Mennyibe kerül bele egy váltó, ha tönkre megy? Illetve a vezérlés csere?
Van egy idős szomszédunk, újonnan vette a golfot, 200 ezer km van benne, csak boltba mászkált vele, viszont már nincs jogoítványa és ezért eladná nekem olcsóbban, mivel sokat segítettem neki.
Az autó rozsdamentes! Valós a 200 ezer km, viszont 11 liter körül fogyaszt(nem tudom, hogy ez normális érték-e), illetve már nem szervízelte legalább 4 éve, azóta semmi hiba nem adódott az autóval, pöccre indul, bár az aksi gyengélkedik. 4 év alatt max 10-15 ezer km-t mehetett vele.
Nos, apám szerint rossz ötlet megvenni, mert szerinte ha tönkremegy a váltó, 300 ezer ft a javítása.
Jelenleg egy kettes golfom van, motorikusan hibátlan az autó, viszont eszi a rozsda és szintén 10-11 liter fogyaszt (1.6 benzin)-75le)
Ha el tudnám adni, kb papírokkal együtt 400 ezret kellene ráfizetnem a négyesre!
Nos, a legolcsóbb, amit jelenleg árulnak a piacon, 600-650 ezer ft (én 550-ért veszem, és tuti, hogy rozsdamentes, keveset futott!
Van benne szervó, klíma, riasztó, elektromos ablak, autómata váltó, könyöktámasz! Ez mind sokat jelent nekem, mert az enyémben ezek nincsenek benne...
Diák vagyok, tehát sokat dolgoztam ezért a 400 ezer ft-ért. Fenn tudom tartani az autót, a jelenlegit is rendszeresen szervízelem, minden kopót és vezérlést is cseréltem benne, évente új olaj stb.. Új gumi, gyertya, minden szinte, szóval, az eltartással nincs gondom.
Valóban igaz, hogy ennek az autónak már jóval drágább a szervízelése, mint az én kettesemnek? A golf4 is 1.6 benzin, csak automata!
A váltó javítása mennyi lenne?
Illetve, ha elviszem egy szakszervízre és átnézetek rajta mindent, ott kiderülne, ha valamelyik pontja(motor, váltó) gyenge lenne? Megéri elvinni 20-25 ezerért?
Ti megvennétek az autót?
Vagy 650-700 ezer ft-ból veszek jobbat is?
(Igazából szimpatizálok nagyon az autómatával, régi vágyam! A másik, hogy napi 20-30 km-t járok, 2 részletben. Ritkán napi 60/70 et. Havi 2 x max, ezért benzineset vennék mindenképp!
Kérlek lássatok el pár tanáccsal, főleg a szervízárak érdekelnek, illetve, hogy a helyemben ti megvennétek-e vagy vennétek valami mást?
Köszönöm előre is!!!
Biztos hogy nem.
Ha ott gond lesz a váltóval anyagilag konkrétan onnantól az a kocsi kuka.
Nekem nem a váltó probléma lenne vele a gond, mert ha megnyekken, tennék bele egy normál váltót.
Mondjuk a VW-knél az se egy túl megbízható szerkezet...
Legutóbbi vw ketyerémnél az 5. fokozat kezdett el sírni, meg még az a tény, hogy a váltórudazat a váltó alján van...elb.ott egy kitaláció, ha kimegy ott a szimering, akkor volt olaj, nincs olaj.
Nagyobb bajom nekem a 11L-es fogyasztással lenne.
Az nekem több, mint horror már.
Én azért sem venném meg, mert csak boltba mászkált. Azért azt a 200 ezer kilométernyi boltba mászkálást biztos megérezte az autó, ideje sem volt bemelegedni a motornak.
A 4 sebességes automata meg nem olyan jó, én manuál párti vagyok, de ha automatát vennék, akkor csakis újabbakat. Ez még az az árkategória szerintem, amiben nem érdemes automatákat nézni. Nem DSG van bennük vagy Tiptronic.
#5
Az is igaz, de azért be kell látni, hogy ez a fajta váltó nincs már a technológia csúcsán, amikor a 8 sebességes automata váltók vannak divatban.
#6
Tényleg sokkal egyszerűbb váltó. Bár ebben az esetben ez inkább előny.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!