Ha elvileg az M4-es metrót már robotpilóta vezérli, miért érezni úgy, mintha a metróvezető vezetné?
Oszlassunk el minden kételyt, a 4-es metrót már a megnyitása óta számítógépek vezetik, teljesen automatikusan. Tehát lassítás, gyorsítás, megállás, ajtózárás, ajtónyitás, ezt magától csinálja, nem egy ember.
Ez így teljesen biztonságos, hiszen tesztelt rendszer. Egyébként ül minden metróban egy ember (mivel még mindig tart a tesztidőszak), akit vezetőnek azért nem mondanék, mert nagyon nem tud semmit csinálni, csak vész esetén fékezni. Illetve az irányítóteremben is ülnek emberek, akik felügyelik a rendszert, nem csak úgy van, hogy reggel Tarlós bekapcsolja, aztán had menjen.
Azt nem tudom, mit értesz az alatt, hogy nem gépiesen gyorsít, szerintem teljesen jól érezhető, hogy automata vezérlésű a metró.
2: lepődj meg, nem ember vezeti! Rengeteg olyan szerelvény jár a világban, ami teljesen robot vezérelt.
Energiát ezzel spórolni nem lehet, inkább csak veszteni. Egy dinamikusan változó forgalomban nem lehet teljesen egyenletes a futás. Bár az állomásban töltött időben jelentős eltérés nincs, de azért mégsem ugyanannyi. Igazodni kell hozzá.
Természetesen nyitott ajtókkal nem indul el a szerelvény, elvileg 3-szor próbálja újra becsukni akadály esetén, utána lekapcsol az automatika, és operátori beavatkozásra vár (a központból).
Egyébként ezt sokat bírálták bizonyos körökben, mivel elméletileg sajnos tényleg előfordulhat, hogy valakit becsíp az ajtó, de mégis csukottnak érzékeli a rendszer (hiszen gumi van a találkozási ponton, ami azért deformálható). Éppen ezért zajlik most egy "ránevelés", hogy az indításjelző megszólalása esetén már egyáltalán nem engednek senkit felszállni a biztonságiak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!