Valaki röviden össze tudná foglalni, hogy az olaszoknál mióta és miért van ekkora hagyománya a szuper sportautógyártásnak?
Ferrari, Lamborghini, Alfa, Pagani, Maserati...
A motorsportról nem is beszélve. Csak azért kérdezem, mert Olaszország szerintem sosem volt az a nagyon pénzes, technológiailag no.1 ország, ami innovatív dolgokkal sokkolta volna a világot. A német autógyártás nagyságát (Merci, BMW, Porsche) még meg is értem, mert csak onnan indult minden, alapból okos ország és mindig is top3-ban volt a gazdaságuk. De az olaszoknál még a franciának is erősebb gazdaságuk van/volt és mégis fényévekkel vannak lemaradva a sportautó gyártás terén, részben igaz ez az angolokra is, aki max csak a Jaguár/Mclaren kettőst tudják felmutatni. Vagy ez a pénzzel kapcsolatos párhuzam hülyeség és annyi a magyarázat, hogy az olaszok egyszerűen megbolondulnak a gyors sportkocsikért, azért van ennek ekkora hagyománya?
Nana, Németországtól nyilván nem fejlettebb egy ország sem Európában, de azért Olaszország mindig is top 5-ben benne volt Európát tekintve, legalábbis ha az elmúlt századot tekintjük. És bár nem annyira innovatívak, na meg főleg precízek, azért van az olaszoknál is technológia rendesen, mind az autóipar, mind más területeken.
Meg aztán a temperamentum is hozzásegíthet a dologhoz, hogy ők ilyen sportkocsikat gyártanak, a régi kis Fiatok, Alfa Romeók is nemhiába olyan virgoncak.
Azt te honnan tudod hogy mennyi pénze van/volt az olaszoknak?
Na egyébként azt ugye tudod, hogy volt ez a "szocializmus" nevű izé itt Európa több országában (no meg több ázsiaiban is) ami nem tűrte azt hogy a nép "flancoljon", vagyis nagyjából meg volt határozva az hogy milyen autód lehet...
Ocsmány egy dolog volt ez, mert ez azt jelentette hogy a szocialista országok kvázi el voltak zárva a világ többi részétől. No de ebbe nem megyek bele jobban mert nincs most értelme. Lényeg a lényeg, a "kapitalista" országok (amilyen Olaszország is) zavartalanul működhetett a piaci verseny, vagyis minden kiforrta magát, nem "központi utasításra" alakult úgy az élet ahogy. Ezért, ahogy a kapitalizmusban általában, Olaszországban is voltak, nem kevesen, akik nagyon jól éltek, meg persze voltak akik rosszul. Akiknek ugye jól ment azok vették a Ferrarikat, Lambokat, stb. No meg hát ezeket külföldön is árul(hat)ták, Amerikában, Közel-Keleten, stb. Így aztán volt pénz ilyen szuper autókat fejleszteni és gyártani.
A szocializmus (kommunizmus) az egy borzasztóan kártékony dolog, mert még ma is (28 évvel a bukása után) is sok ember gondolkodását alapvetően határozza meg (szülőkön, nagyszülőkön keresztül).
A szocialista/kommunista gondolkodás szerint az van hogy várjál szépen a sorodra, majd a kormány ad neked enni, meg vesz neked házat, stb. A kapitalista gondolkodás pedig arra alapoz hogy te magad csinálod meg a saját szerencsédet. Remélem érthető amit írtam.
Hát leírom amire én emlékszek. Szóval tudtommal a Lamborghini és a Ferrari is traktorokat gyártott és a ferrari vágott bele elsőként a sport autót gyártásba. Ferruccio Lamborghini ( A cég alapítoja) kritizálta a Ferrarikat hogy hol és miben kéne még javulniuk erre fel Enzo Ferrari ( Tulaj) kiadta az útját, mondván, ha ennyire tudja, építsen ő autót, Így is tett.
És a 60-as évek elején megszületett az első Lamborghini, 350GTV volt 3500 köbcentis 350 lóerőval W12-es motorral.
Évek alatt rengeteg brutális sport autót megszületett Lamborghini és Ferrari táján is. Audi, Volkswagen 1998 óta felvásárolta a Lamborghinit, előtte a cég pénzügyi folyamatosan pénzügyi gondokkal küszködött 1972-től a tulajdonosok sorra váltottak egymást. Nekem személyt szerint az Aventador a kedvencem 1575 kg 700 Lóerő és hát 2,9 másodperc alatt van százon, egy igazi állom autó! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!