Európában miért nincsen hagyománya a "régi" autóknak?
Az olyan autókra gondolok, mint például a Mercedes-Benz 70-es 80-as években gyártott SL osztály.
Néhány autómániás német kivételével senki sem tart ilyen és ehhez hasonló autót.
Én jártam az USA-ban, ott jóval több a hasonló autó.
70-es években gyártott, teljesen felújított,polírozott járművek futkároznak, szinte újszerű állapotban.
Azt tudod, hogy mi pénzbe kerülnek ezek?
És USA-ban sincs olyan sok ám.
A rengeteg pénz, a kevés szerelőműhely, meg a rengeteg papírmunka miatt. Amcsiknál kicsit más a sztori, ott leadod a műhelybe és megcsinálják olyanra ahogy kéred az utolsó csavarig, ha kell külön legyártják érte. Ez egy hatalmas nagy előnye az ottani felfogásnak. Igaz elképesztően brutális áron dolgoznak, de megcsinálják csak neked olyanra amilyenre kéred és nem igazán kell papírozni se.
Próbáld meg ezt itthon vagy a németeknél, ha lenne rá pénzed is elmenne a kedved a végére és a legtöbb műhely el se vállalná.
Dehogy is nincs hagyománya, csak épp ilyet kevesen vesznek. De vannak nálunk is veterán autók. Sokan vesznek idehaza is régi Ladát vagy Trabantot kedvtelésből, szerelemből, de sok más veterán autó is van. Lehet böngészni a hirdetések között:
Még klubok is vannak, ez csak egy klub amit ide linkelek
De más országokban is gyűjtenek ilyen autókat. Például ott az Autókereskedők nevű angol tv-műsor, ahol kifejezetten veterán, de legalábbis régi autókat újítanak fel:
Annyira népszerűek ezek a régi autók hogy tv-műsor is készült a témában, méghozzá itt Európában.
Egyszerűen nem igaz hogy Európában ne lenne hagyománya a veterán autóknak.
Niiiincs? Menj ki néhány veterános rendezvényre.
A győri találkozó/börze nem szokott túl nagy lenni, meg csak kétszer van egy évben, de nézd meg mondjuk a fotókat a 69. hozzászólásban:
Hallod, jössz itt az USA-val!?... Az egy egészen más világ, úgy autós szempontból, mint gazdaságiból. Azt meg kvázi kijelenteni hogy Európában nincs hagyománya a régiautóknak azért elég nagy tájékozatlanságra vall. Csak mert nem látsz annyit belőlük az nem azt jelenti hogy nincs aki szívesen foglalkozik veterán autókkal és meg is engedheti magának a fenntartásukat.
Németország is egy "jómódú ország" csakúgy mint az USA, de annyi egy főre eső autó még ott sincs mint az új világban. Ott hatalmas távolságok vannak, még Németország is csak egy nagyobb állam területének felel, meg és akkor van még ötvenegynéhány másik állam is az "államokban".
Szerintem annak is köze lehet hozzá, hogy Európa nagy részén autórohasztó időjárás van, telente pedig sózás. Olaszországban pont azért lehet talán olyan sok régi Fiat, mert a déli részeken nem rohadnak el.
Egyik haverom hozott Amerikából egy 40-50 éves autót, és nincs elrohadva. Gondolom az is valami délebbi államból való, ahol szárazabb, melegebb éghajlat van.
Kimentem egy laza kis autós találkozóra szétnézni és volt ott Ford F100-as, corvette, régi lada, volga, stb.
Itt is van hagyománya csak kevesebb ember teheti meg Magyarországon hogy hobbiból fenntartson egy kocsit.
USA-ban se futkároznak annyira a régi autók. Én is azt hittem mielőtt kimentem hogy majd látok régi mustangot a városban vagy Trans Am-et a pláza parkolójában, de e helyett csak egy autós összejövetelen láttam veteránkocsikat.
A forgalomban nem volt veterán autó pedig ott ám van nagy forgalom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!