A műszaki vizsgán nem mennek át a tuningolt autók?
Leírja a jogszabály, hogy minek kell megfelelnie.
Ha annak megfelel, úgy alakítod, ahogy akarod kb.
Persze lehet trükközni, de a rendőr megfog.
Tuning autókat feketén műszakiztatnak többnyire: 35 ezer Ft forgalmiba, +5ezer zsebbe és már meg is van a műszakid anélkül, hogy az autót látta volna hivatalos szerv.
A rendőrt viszont ez nem érdekli, megbüntet és leveszi a rendszámod! Nem a műszakit megszerezni nehéz, hanem elbújni egy közúti ellenőrzés / KPM ellenőrzés elől.... na az már nagyobb kihívás!
Nem értem miről beszélsz, mert az ORB-ben versenyző rallye-autókon nagyon komoly műszaki átalakításokat, és változtatásokat végeznek.
Érdekes módon valamennyi autó, érvényes műszaki vizsgával rendelkeznek.
Meséld már el, milyen az a "tuning", amit műszaki vizsga előtt csak úgy lekapnak? ;)
veterán vas, azért ne keverd ide azokat a versenyautókat. Azokat a szabályrendszer szerint alakítják át, SP rendszámmal vizsgáztatják, amivel csak korlátozottan forgalomképesek. Amúgy nem csak ORB, hanem az összes gépkönyves raliautóra igaz.
Amúgy sok olyan tuning van, amit le lehet kapni. Kipufogó, felni, direktszűrő, stb.
#6!
Nem én vagyok az, aki kever bizonyos fogalmakat. ;)
Vegyük sorba az állításaidat:
-"SP rendszámmal vizsgáztatják"
a hazai rallye bajnokságban induló autóknak max. 1/4-e amelyik SP rendszámos, a többi a klasszikus 3betű-3 szám.(vagy éppen külhoni, de akkor sem SP)
-"korlátozottan forgalomképes"
ne haragudj, de ez egy nagy marhaság. igaz, hogy max. ketten ülhetnek benne,(a bukócső miatt) de ezen kívül semmiféle egyéb korlátozás alá nem esik.ha akarsz, ezzel mehetsz a Balatonra nyaralni, vagy viheted a gyereket iskolába, esetleg szállítod telekre a kapálógépet a csomagtartóban. (az egy másik történet, hogy nem erre használják)
Szóval, ne találj ki új szabályokat.
Visszatérve a kérdésre:
az, hogy a tulaj néhány dolgot megváltoztat az autón, de a vizsgára visszarakja a gyárit, közismert dolog. Vizsga előtt hirtelen előkerülnek a gyári kipuf.dobok, vagy a forgalmiban előírt méretű kerekek, eltűnnek a küszöbvilágítások, stb.
Valamennyien ismerjük és naponta látjuk ezeket az oda-vissza átalakulásokat csakhogy ezek a csereberés bohóckodások, eléggé távol állnak a tuning fogalmától. ;)
Próbálj meg egy csövezett autót levizsgáztatni 3 betű 3 szám rendszámmal. Nem lesz egyszerű. Már csak az SP megy. Korlátozottan forgalomképes, mert nem mehetsz vele minden nap, tudod, indítási napló, egy évben maximált napot használhatod. Nem találtam ki új szabályokat.
A tuning fogalmával egyetértek. De mondok egy példát. Volt a neten egy nagyon szépen megcsinált Swift, S1600-os szélesítésekkel. Azt azért nem alakítod könnyen vissza a vizsgára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!