A tuningolt autók hogy mennek át a műszaki vizsgán? A VW Golf 3 VR6 2.8 mennyivel fogyaszt többet, mint a 60-90 LE-s társaik?
1. Nem mintha tuningolni akarnám az autómat, mivelhogy jelenleg nincs :D , de nem is akarok ilyen kocsit, csak kíváncsi vagyok. Ha egy autón van mindenféle csicsás oldalküszöb, elöl-hátul spoilerek, hátul szárny, sötétített üveg, sportfutómű, állítható felfüggesztés, chiptuning, turbó, sportkipufogó /extrém esetben még motorcsere is/, sportkormány, sportülések, akkor ezeket a Nemzeti Hatóságnál kell engedélyeztetni, akik adnak mindenről műbizonylatot? Legalábbis mikor én tavaly vittem a kocsimat vizsgáztatni, akkor a szerelő közölte, hogy ha egy darab sportkormány vagy akármi, ami nem gyári, van az autóban, műbizonylat kell róla. Szóval akkor ezek szerint ha valaki egy szarrá tuningolt gépet visz műszakira 2 évente, akkor az elég szép manőver lehet, hogy még az utolsó csavarról is legyen meg a műbizonylat... Vagy hogy megy ez? Jó lenne, ha főleg olyanok írnának, akiknek nem gyári az autójuk, mert ők tapasztalatból válaszolnának.
2. Ez egy egyszerűbb kérdés. A Golf 3-as 2.8 174 lóerős VR6 mennyit eszik mondjuk városban? Alkatrészárban gondolom ugyanott lehet, mint az 1.4-1.6 4 hengeres 60-90 lóerős társai, de zabálni gondolom jóval többet zabál...
Ti melyiket vennétek? Ha lenne rá pénzetek, akkor a V6-os 174 lóerős Golfot vagy a sima négyhengeres 100 lóerő alattit? Csak mert előbbiek simán kerülnek ilyen 700 ezer-1 millióba még huszonakárhány éves létükre is...
hát vannak bevállalós emberkék mindkét oldalon! Aki tuningol, főleg ha szarrá tuningol vállalja, hogy műszaki előtt szépen vissza alakítgat mindent, amiről nincs műbizonylat, vagy nem széria tartozék.
Aki pedig műszakiztat, hát ők is vállalnak némi kockázatot ha elnézőbbek a tuningmesterekkel szemben. Ha egy adott típusba nagyobb, vagy típusidegen motort szerelsz típusmódosítási engedélyre van szükség a közl.hatóságtól, ez elég bajos és nehézkes, de megoldható. A széles felnik, vastag kipufogók ültetőrugók és neoncsövek pedig műszaki elött szépen lekerülnek a gépröl az ablakfóliákkal együtt.
Nem az a fő kérdés, hogy aki igényesen tuningol, az hogy megy át vizsgán. Azokkal nincs gond. Viszont tudok olyna vizsgabázist, ahol sima átlag személyautók, teherautók, !kamionok! simán át mennek akár fék nélkül is. Na ez inkább a para.
A VR6 azért 11-14 kitert kényelmesen beszürcsöl városban - normálisan hajtva. Alkatrészárban sem ugyanaz, mint egy mezei 1.4. Azért a futóműhöz picivel drágább szilentek kellenek, a féltengely legalább kétszer akkora, mint az 1.4-é.. nagyobb fékek, +2 gyertya, több olaj stb stb.. Maga a kasztni, beltér, világítás az tényleg ugyanaz, de a kopó dolgok azért drágábbak lesznek.
Én a VR6-ot venném magamnak.
Az azért szép, ha 2 évente meg kell babrálni a kocsit műszaki előtt. Ha még egy széles felni, azt egy kerék/gumicserével meg lehet oldani. De ahol sportkipufogó, állítható felfüggesztés, turbó, motortuning is van, tehát nem csak ilyen külsőségek, ott kb. az autó lelkének egészébe bele kell nyúlni 2 évente.
Tényleg így csinálják sokan? :/ Elég furának tűnik, hogy ha valaki minden pénzét beleölte abba, hogy olyan legyen a kocsija amilyen, 2 évente babráltathatja meg az egészet. :/
John:
Igen, olyanról is hallottam. Amúgy akik engem is vizsgáztattak tavaly áprilisban, simán átengedtek, holott például egy olajcsere nem ártott volna már, igaz, akkor én ezt még nem tudtam, hiszen a kocsimat megörököltem és nem nagyon voltam tisztában azzal, hogy mi mikor volt szervizelve rajta. Ez tavaly áprilisban volt, előtte valamikor 2012-ben volt olajcsere. Persze aztán most októberben már csináltattam utólag egy olajcserét.
De valóban vannak ilyen érdekes vizsgaállomások. Viszont aki tuningolt autót visz, azt simán átengedik? Olyanokra gondolok, akik azért a fék nélküli autókat nem. Ha nem engedélyezteti a tuningolt alkatrészeket, akkor gondolom, nem mehet át a vizsgán, nem?
Csak kíváncsiságból kérdeztem, mert valószínű, hogy nem veszek VR6-ot, inkább a sima 1.4-est vagy 1.6-ost, mert egyelőre arra van keret. Bár azon agyalok, ha lenne is rá pénzem, akkor is felesleges egy 170 lóerős 2.8-as V6-os autó. Nekem legalábbis, mert szinte csak városban megyek, maximum olyan helyen, ahol 70-nel is lehet menni. Nem használnám ki.
Ezt tudtam én is, hogy az olajcsere független a műszaki vizsgától, csak utalni akartam rá, hogy milyen emberek végezték a vizsgáztatást, akik nem jöttek rá, hogy kb. 2 éve nem volt olajcsere... :)
Amúgy ha az olajfolyást is vizsgálják, akkor valahogy nem kellett volna rájönniük /autószerelőnek szerintem fel kéne tűnnie.../, hogy a kocsiban lévő olaj nem éppen friss és ajánlani, hogy nem ártana már olajat cserélni, függetlenül attól, hogy ez nem a műszaki része? Nekem akkor ez eszemben sem volt és a szerelő sem tért ki az olajcserére.
Mikor ezt egy másik műhelyben /ahová később rendszeresen vittem a kocsit és ahol olajcserét is csináltattam/ elmeséltem, csak fogták a fejüket és mondták, hogy igen, már hallottak arról a szervizről és nem éppen jókat...
Egyébként ezek, akik vizsgáztatták az autómat, arra se jöttek rá, hogy ha felkapcsolom a világítást, akkor a műszerfal fénye miért halványul el. Pár hétre rá én magam jöttem rá itt a ház előtti kocsibeállón babrálva a műszerfalon. :DDD
Szóval az olajcsere meg sem említésével csak utalni akartam rá, hogy kb. ennyire értettek hozzá. Szerintem a kocsim mindenképpen átment volna, mégha nem lett volna motor benne, akkor is... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!