A nagyon hideg téli időben (-15-20 C°) melyik az ártalmasabb: ha csak áll az autó a szabadban, vagy ha naponta egyszer egy kis utat megteszek vele? (dízel)
Tombolnak a mínuszok, a kocsi kint áll. Nem tudom, hogy mi a hasznosabb vagy ártalmasabb: ha hagyom kint állni végig a mínuszokban, vagy ha 1-2 naponta megyek vele valamennyit? (Utóbbi esetben nyilván figyelve arra, hogy nem pörgetem és terhelem a motort túlzottan.)
A kérdés azért merült fel bennem, mert éppen nincs szükségem arra, hogy naponta használjam a következő 1 hétben az autót, viszont nem tudom mivel ártok neki többet: ha csak hagyom kint állni vagy alkalomadtán elugrok vele a városba ide-oda?
Dízel autóról van szó (1.9 TDI), fagyálló hűtőfolyadék és téli ablakmosó folyadék természetesen van benne.
A fejemben kialakult pro és kontra a következő:
Ha csak áll, akkor teljesen "szétfagynak" az alkatrészek, az olajok megkeményednek, minden alkatrész pihen, az akksi merül.
Ha viszont megyek vele, akkor a hideg idő miatt a motort koptatom.
Szóval a kérdés úgy értendő, hogy ha ti olyan helyzetben lennétek, hogy 1 hétig nem is kell a kocsi, akkor mit cselekednétek a fentebb vázolt opciók közül?
Nyilván ha minden nap feltétlenül kéne használnom, akkor a kérdés nem merült volna fel bennem.
Hidegben álló vas kevésbé amortizálódik, mint egy hidegen járatott motor, amelyik a rossz kenés miatt fokozott igénybevételnek lesz kitéve.
A gyakorlat azonban ettöl eltérhet, ha a több napig mozdulatlanul álló autóba beköltözik az egér, és elrág néhány vezetéket, vagy gyenge a fagyálló érték, de olyan is elöfordulhat, hogy az ajtó fagy be.
Köszönöm a válaszokat! :)
#2
Magyarán akkor érdemes beülnöm minden nap, az ajtókat nyitogatnom, és ennyi. :D Jó, ezt most viccből írtam, de őszintén szólva arra nem is gondoltam, hogy pár napi állástól beleköltözne valamilyen állat így télen.
Az akkumulátornak nem jó a hideg, de azon egy rövid út nem segít, hosszabb uton tudja csak feltölteni a generátor.
Legegyszerübb megoldás kivenni az akkumulátort, es bevinni melegebb helyre, csak ugye ennek is lehetnek kellemetlen következményei (riasztó, rádió)
Mondjuk ha modernebb típus én nem nagyon szedegetném ki belőle az akkut, mert lehet ha visszarakod újra kell programozni a kulcsot meg hasonló kellemetlenségek, amiket fentebb is írtak.
A TDi elég ramaty motor, de egy kis járástól nem lesz baja - arra figyelj, hogy turbó ne nagyon pörögjön fel, mert ha nagy hőmérséklet különbségek alakulnak ki a két oldalán könnyebben törnek a lapátok és a tengely is - olaj ide vagy oda. Igazából ha nem mégy vele, csak helyben járatod már az is jó, de nem muszáj naponta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!