Hogyan használjam a diesel tisztító adalékot?
Sziasztok! (98. évjárat 1.9tdi b5 passat 110 le afn)
Letilt 130-nál az autó, elég sok oka lehet ( turbó nyomászszabályzó, map szenzor, ragad a geo,légtömegmérő stb) Vagy csak ki kellene takarítani a turbót. Ezért ezzel kezdeném, wynn's diesel clean up 325ml-s adalékkal.Azt tudom hogy minél kevesebb gázolajhoz öntöm bele, hatékonyabb. Kérdés a következő, ha beletöltöttem mi a teendő, hogy kikormolja a turbóm ? Pl: 2-3 fokozatba pörgessem ki 4-5 ezres fordulatig aztán váltok sebességet? Köszi előre is!
Az adalék a turbóig nemigen fog eljutni szerintem.
Alapvetően pályán küld egy kicsit 4.ben magasabb fordulaton és akkor öntisztulással kikormolódik.
Ez gyakori hiba szokott lenni.
Első körben ellenőrizd a vákuum csöveket, ha bármelyik könnyen lecsúszik a csatlakozóról (alapesetben nagy erő kell a lecibálásához), morzsolódik, vagy repedezett cseréld le az összeset. Előfordulhat még, valamelyik csövet kidörzsölhette valami, vagy megrágta. 3.2mm-ből kell kb 4m, 5mm-ből kb 1.5m.
Ha ez megvan ellenőrizd le a fékpedál és kuplung pedál kapcsolót, multiméterrel kilehet mérni. 2 perc a ki és visszaszerelése maximum. Bármelyik hibás csere. Hülyén hangzik, de letilthat emiatt. 2-3000 ft/db
Ellenőrizd turbón tud-e mozogni a geometriát szabályzó kar, legegyszerübben ugy tudod megnézni, ha megkérsz valakik aki segít neked:
Először is megegítsd be a kocsit
Te finiman odateszed aaz ujjad a geo szabályzó karjához, a segítséged pedig beindítja a motort, majd fokozatosan adagolja a gázt... elpörgetitek kb szabályzási határig 4500 rpm (nem pusztul meg vizsgán sokkal többet kap). Majd fokozatosan vissza veszi a segéded a gázt. Érezned kell majd a mozgását, de azt is ha akad. Ha nem mozog akkor csak a turbó takarítás segíthet!
Ha mozgott:
vegyél pálya matricát, és menj rajta kb 150-200 km-et egyenletes tempóban. Ne erőltesd, finoman gyorsulj mert a végén letilt, az meg kellemetlen pályán. 130-nál azt írtad letilt, ekkor kb 2900 között forog. ezért max 2800 rpmre állj rá vagy max 125 kph. Így, ha nincs túl szar állapotban a geometria akkor kitisztul.
ha a hiba továbbra is fenn áll akkor valószínű a nyomásszabályzó szelep kb 15000 ft.
Nekem ennyitől megjavult, de én vettem előre szelepet is (ha nem kellett volna vissza vittem volna). Az én szelepem még jó volt,de az újtól sokkal gyorsabb lett a reakcióidő, emiatt marad benne.
Ismét a wick atemfrei cukorka effektus...ami még a zorrodat is tisztíccsa...
Te sem gondolom komolya,hogy holmi ilyen-olyan adalek a gazolajhoz öntve majd kitisztittja neked a koromtól csutkára eltömődött meg leragadt dolgokat!
Ez a sok adalék mind csak marketing fogás,gyakorlati hasznuk semmi sincs....azon kivül higy kevesebb penz marad a tarcadban miattuk
Az biztos, a legtöbb esetben csak a takarítás segít.
De amíg a turbót vezérlő rendszerek nincsenek ellenőrizve, felesleges leszerelni.
De most őszintén, ez tipukus hibája a TDI-nek, hogy leragad a turbógeometriája és letilt az autó 130-nál.
Nem kell itt méregetni semmit, egyébként meg kézzel meg tudod mozgatni a turbó geometriáját, nem kell ahoz 2ember hogy húzza neki a gázt.
"Ha ez megvan ellenőrizd le a fékpedál és kuplung pedál kapcsolót" kapcsolót? féknél talán a féklámpa van, de ezek mind mechanikusak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!