Mi a különbség a Indítókábel (Bikakbel) Benzin és a Diesel között?
Dízelhez általában nagyobb áramfelvételre alkalmas indítókábelt szoktak használni, a gyakorlatban viszont teljesen mindegy, mert annyi áramot, amennyit kell, átvisz bármelyik "teszkógazdaságosnál" jobb bikakábel. Ha nagyon tutira akarsz menni, meg lehet nézni, hogy a fémcsipeszek mindkét végéhez kapcsolódik-e a kábel és ha nem (általában nem), akkor a kábelhez kötött felet össze lehet kötni a másikkal, hogy akárhol is talál kontaktot a csipesz, elmásszon az amper a lehervadt akkuig.
Indítókábel használatakor párhuzamosan kell kötni a két akkut. A pozitívat a pozitívhoz, a negatívat a negatívhoz kell kötni - de ez utóbbinál lehetnek eltérések. Az autóknál ún. egyvezetékes elektromos rendszert használnak, az akku negatív pólusát a karosszéria fémvázához testelik, onnantól kezdve a negatív pólus minden fogyasztó esetében a test. Vagyis az indító akku negatív pólusát nyugodtan testelheted az indítandó autón, a lényeg csak az, hogy tényleg a fémvázra kösd, ahová a testkábel is csatlakozik. De ha elér az akku negatív pólusáig, úgy is jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!