Mi a különbség az utomata váltóknál?
Multitronic az Audi fokozatmentes váltója, aka CVT.
Az S-Tronic ugyanaz mint a DSG, előbbi elnevezést az Audi, míg utóbbit a VW konszern használja. Ugyanaz a dupla kuplungos rendszer.
És melyik a jobb? Vagy mik az előnyeik hátráynaik? És az hogy fokozatmentes mit takar? Sebességek ebben is vannak.
Nem vagyok otthon ebben a témában kicsit sem. Lehet hatalmas hülyeségeket kérdezek majd.
Igy már több dolgot értek.
De még annyit kérdezhetek, hogy a multritronicnak mik az előnyei és hátráynai a tiptronichoz képest?
A multitronic mint mondtam fokozatmentes automata, berakod "D"-be (előre menethez) és a többit ő intézi.
A Porsche hozta be a Tiptronic nevű váltót, ami ugyanaz, mint az automata, tehát hidrodinamikus, bolygóműves, de kézzel lehet (elektronikusan) kapcsolni, tehát van manuális és automata funkciója.
7-es: Mit értesz az élvezet alatt? És azt, hogy okos találmány?
De at a baj, hogy tiptronicot nem találtam 1.9 és 2.0 tdi-ben. Csak multritronic-ot.
Lepadlózod például, és csak búg a motor. Elég lehangoló. De viszont azért okos találmány, mert azon a fordulaton búg, ahol a legjobban húz az autó. Tehát gyorsul mint állat elméletileg.
Az az oka, hogy 2.0 TDI-ig csak a mutitronicot találod, mert jó ideje az Audinak az a szokása, hogy az elsőkerekes autókra a multitronicot teszik, ha automatát akarsz, a tiptronicot pedig csak a quattro, azaz a 4x4 modellekre. A multitronic nem is bírna el a quattroval, a tiptronic jobban bírja az efféle strapát. Az S-tronicot pedig bizonyos motorokra szerelték, úgymond véletlenszerűen (én nem vettem észre logikát benne). De inkább csak a fiatalabb Audikban van ilyesmi.
Amúgy 2.0 TDI-hez lehet egy kéziváltó lenne a legjobb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!