Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire éri meg hibrid autót...

Mennyire éri meg hibrid autót venni?

Figyelt kérdés
Szervizelése mennyivel kerül többe egy sima dízel, vagy benzinmotoros autóétól?

2017. jan. 5. 01:26
 1/7 Donald J. Trump ***** válasza:
90%
Helyzetfüggő - a taxisok oda vannak érte. Azt mondjuk hozzá kell tenni, hogy itthon is csak kb. a Prius az egyetlen bejáratott típus - az azért tud népszerű lenni, mert a HSD-ben az Atkinson-motor is egy faék egyszerűségű dolog, átlagosan tényleg megbízhatóbb, mint egy hagyományos autó. De viszont az akku és vezérlő csere tényleg egy vagyon, ha oda kerül az ember. 20-25 kilométeres hatótávú díszhibrideknek, amik csak a zöld rendszámért tudják a kötelezőt, nem nagyon van értelme és szerintem a plug-in is alap kéne, hogy legyen, de igazából a súly a döntő. Villanymotor az alatt meg az emelkedő alatt tud csak meghalni, egyébként mintha egy rakétában ülne az ember városi forgalomban meg autópályán is.
2017. jan. 5. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
75%
Taxisnak megéri, munkába ingázónak nem.
2017. jan. 5. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
58%
Semennyire, nem elég, hogy ugyanúgy van benne belsőégésű motor, és annak minden velejárója, mint egy hagyományos autóban, még hozzá van csapva egy nehéz akkupakk is, egy villanymotorral. Amelyek valójában nem érnek semmit, mert az autó szinte annyit eszik így is benzinből, mintha benne se lenne a villanymotor. Arról ne is beszéljünk, hogy mi van, ha meghal az akkumulátor.
2017. jan. 5. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
mi van ha meghal az akkumulátor, vagy a villanymotor? Menyi a költsége? Mondjuk ha a normál autómban elszakad a vezérműlánc és tönkremegy benne 6 szelep és egyéb velejáró apróságok. Mi az árkülönbség? Kicsit gyakorlatiasabb példa érdekelne.
2017. jan. 5. 11:26
 5/7 anonim ***** válasza:
48%
Villanymotort vagy akkut ezekbe az autókba nem is tudom, hogy mennyiért lehet beszerezni, és hogy egyáltalán lehetséges e az országban. Normál tulajnál a vezérlés pedig nem szakad el! De ha mégis, akkor olyan 250-300 ezer forintot lehet számolni egy egyszerű szívóbenzines motorra is. Na most vedd figyelembe, hogy egy hibrid autóban mindkétfajta hibalehetőség fennáll.
2017. jan. 5. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Donald J. Trump ***** válasza:

Villanymotor nem igazán tud meghalni - vagy egy nagyságrenddel megbízhatóbb technológia, mint a belsőégésű. Magyarán ha azt veszem, hogy egy benzinmotor 300.000 km-t elmegy nagygenerál nélkül, akkor a kefe nélküli DC kb. 3.000.000-t. Régen használtak kefés AC-t, ma már nem. Persze mindig lehetnek olyan körülmények, ami miatt mégis meghal, de akkor gazdasági tk. a kocsi - mint ahogy egy főtengely törés vagy repedt blokk is az lehet belsőégésű társainál. Csak ennek talán még kissebb az esélye, a villanymotor teljesen stabil, nem kell az egyenletes járáshoz 12 henger.

A Prius azért más, mert mindig hajt egy/két villanymotor, s a belsőégésű motor hatásfoka is magasabb, mint a benzin/dieselé és még ráadásul még egyszerűbb is. A baj tényleg az akkupakk - kb. 10-12 év élettartama van, s csere 1-1,5 millió körüli. A szervízelés amúgy nem gond, jobb Toyota márkaszervízekben már rutinfeladat itthon is. Az Atkinson-ciklusú HSD-n kívül nagyon más felépítésű hibriddel nem éri meg foglalkozni, energiamegtakarításra azok tényleg értelmetlenek.

2017. jan. 5. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

tehát a lényeg hogy egy akku kb 10-12 évig működik. A teljes csere meg 1-1,5 milla. Ez annyira nem is borzasztó. Köszönöm a válaszokat.


Feltételezem a P1-es Priusokat amik kb 1 millió forint értékűek, azokat nem érdemes megvenni. Kb 2006os évjárat környékén vannak. Akkor nyilván az akku is rizikós benne és lehet rá költeni ugyanennyit, vagy még többet.

2017. jan. 5. 19:23

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!