Hogy működik egy turbó?
Hová csatlakozik a sűrített levegő kivezető csöve?
Az intercoolerben is hatalmas nyomás uralkodik?
Miért raknak légszűrőt, mások karburátort a kompresszorlapátok elé?
A szelepek nyitásakor nem szökik el a nyomás?
Milyen hőmérsékletek uralkodnak a csövekben?
Mi a "Turbo lag"?
A turbó-dízeleknél rakódhat le annyi korom, hogy fojtsa a kipufogórendszert?
Miért füstölnek annyira a feketén a "coal runner"-ök?
google, wiki, google, wiki...
nem gondolod, hogy majd valaki összeollózza neked a választ ennyi kérdésre.
Ha valóban érdekelne, megkerested volna, céltalanul senki nem fogja neked a "ctrl+c ctrl+v"-t koptatni
saját tudásom alapján:
1. szívótorokra
2. üzemi turbónyomással megmegegyező
3. ezt nem értem. gondolom azért , amiért minden autóban van légszűrő
4.nem, szívószelep nyitva, kipufogószelep zárva, a túrbó, nyomás alatt lévő levegővel tölt fel a henger(eke)t (mindig más hengert)
5.a külső hőmérséklettől valamivel magasabb, intercooler esetén közel külső hőmérséklettel azonos
6. nem tudom
7. igen, minden autónál, ezért szokták néha kicsit jobban meghajtani, h tisztuljon a rendszer :D
8. gondolom azért mert nyitott kipufogó rendszerűek( nincs katalizátor) amúgy ez nem túl környezetbarát, és tudtommal büntetik is
A turbo lag annyit tesz,hogy a turbónak idő kell hogy felpörögjön,így előállítsa a szükséges töltőnyomást,ezáltal ha odalépsz neki,nem egyből harap,hanem van egy kis késleltetés.
Többlépcsős feltöltéssel ez csökkenthető,valamint a mechanikus elvű rendszereknél(kompresszor),ez jóval kisebb idő,ugyanis ott a motor mechanikai úton hajtja meg,nem pedig a kiáramló kipufogógáz.
1: mármint a turbóból hova megy a levegő amit beszívott és összesűrített (nem túl nagy mértékben)? Értelemszerűen ha van intercooler, aztán a motor felé a (szívó-)csöveken keresztül.
2: hatalmas? nem. az adott járműtől, a rendszer beállításaitól függ, de a túlnyomás 0,5-1 bar közötti jellemzően. A környezeti légnyomás 1 bar, szóval növekedésnek jelentős, de ha belegondolsz a gumikban nagyobb a nyomás (2-2,5 között jellemzően).
3: a levegőszűrő kell, növelni az élettartamot az által, hogy nem enged be adott méretnél nagyobb szemcséket, neadjisten kavicsokat... :D A karburátoros-turbós megoldások nem annyira gyakoriak amióta jól működik a befecskendezés, de ugye valahol be kell juttatni a benzint/gázolajat. A benzineseknél csinálták karbival is régebben, ott lehetett a turbo előtt és mögött is a karbi - ha mögötte van, akkor az több komplikációt jelent, mert nyomás alá kell helyezni a karbi úszóházát is. Ha előtte van, akkor azt nem kell, cserébe viszont át kell jutnia a benzinnek a turbon is, ami nehezebbé teszi a hidegindítást (is).
4: melyik szelepek?
5: a hőmérséklet soktényezős megint, lévén a sűrítéstől melegszik a levegő (fizika ugye), az intercooler hűti, hőt ad le vagy vesz fel a csövektől, a csövek a motortértől...
6: turbólyuk, keress rá így.
7: ahhoz valami rendellenességnek kell előfordulni.
8: mert idióták a gazdáik: némi módosítással felül kell bírálni a befecskendezőrendszert, hogy az a szükségesnél jóval több gázolajat juttasson be, amitől komoly mennyiségű korom távozik a kipufogón. Szóval helytelen működésre kell bírni a motort, attól jön az a sok korom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!