Hogyan működik a turbó-benzinmotor?
Sima benzinmotor aminek a porlasztója, vagy befecskendezőszelepe elé turbókompresszor van építve, ez megnöveli a hengerekbe belövendő üzemanyagmennyiséget és nyomást.
Ha jól tudom erről van szó, de egyébként meg wikipedia.
Maga a turbó két turbinából áll amik közös tengelyen vannak.
Az egyik turbinát meghajtja a kipufogógáz, és mivel egy tengelyen vannak így a másik turbina is forogni kezd, és ez a második turbina levegőt nyom a hengerekbe. Ez a levegő nagyobb mennyiségű mint amennyit maga a hengerek alapból be tudnának szívni. A turbó lényege hogy a több oxigén miatt hatékonyabb az égés, így jobb a motor hatásfoka. Mindezek mellett a több levegőhöz több üzemanyagot is lehet fecskendezni, így ugyanakkora fordulaton és lökettérfogat esetén is nagyobb teljesítményt tudnak kihozni a motorból.
A 3-as választ korrigálnám egy picit. Nem két turbina van rajta, hanem egy turbina és egy kompresszor, ha egészen pontosak akarunk lenni.
A turbinán van a turbinalapát, amin az áramló közeg munkát végez. A kipufogógáz az az áramló közeb a turbónál, ami munkát végez a turbinalapátokon, amely segítségével forgatónyomaték keletkezik a tengelyen. A tengely másik oldalán van a kompresszor, ahol viszont pont fordított a helyzet, tehát a lapátok végeznek munkát az áramló közegen (ugye növeli a nyomást és csökkenti a térfogatot).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!