Eltört a turbóm, ez milyen károkat okozhatott a blokkban? 2005ös Renault Megane 1.5 dci
2005ös Renault Megane 1.5 dci 180e-kmnél megállt az autó.
Azt már megállapítottuk hogy eltört a turbó tengely, de a motor még nem lett átvizsgálva. Milyen károkra lehet számítani, és nagyjából milyen javítási költségekre? Az értelmes válaszokat előre is köszönöm szépen.
Egy komplett turbóra valószínűleg. Ha szétszeditek láthatóvá válik mennyire mentek szét a lapátok és a ház két fele - de a turbó után van még egy intercooler a szívóoldalon, nem kapkodja be olyan hirtelen a fémdarabokat.
De a szerelő majd megbontja, előveszi a boroszkópot, belenéz a hengerekbe és meg tudja mondani nagyjából.
Az valószínű, hogy az egész szívócső-kígyót le kell bontani, áttakarítani ha megtanultak repülni a turbo forgácsai. Vagy legalábbis ez lenne célszerű, én ezt tenném a sajátommal.
Meg persze olajat lecserélni a szűrővel együtt, a Renaultnál nem tudom hogy van, de a turbocserével együtt szokott járni olajcsövek és hasonlók cseréje is.
A lényeg, hogy ha keletkezett fémforgács, akkor az mind ki legyen pucolva, közben kiderüljön milyen dugulás vagy kenési elégtelenség okozta hogy így megdöglött a turbó, ezek ellen legyen valami óvintézkedés.
Szóval nagyon minimum egy komplett turbó, olaj, szűrő, pár tömítés és 2-3 munkanap, attól függ mennyire fog kapkodni a szaki. Persze ez nem az amennyi ideig a javítás minimálisan tarthat: alkatrészeket kell beszerezni, esetleg ha valami olcsóbb megoldásra játszol, akkor megfelelő turbot keresni...
Persze azt feltételeztem, hogy csak elerőtlenedett az autó - ha úgy állt meg, hogy egyik pillanatban járt, 2 másodperc múlva mintha megszorult volna, akkor inkább kezdj el bontott motort nézni.
Ugye nem hiszed el amit e kedves kolléga írt? Lehet ettől bőven baja az autónak.
Szóval: ott csücsül a turbó a kipufogó és a szívó oldal között, pörög több tízezres fordulatszámmal, bekötve az olajrendszerbe, ahol a 90 fokos olaj 2-3 bar nyomással keni a csapágyazását (az Autodatában mintha 3,5 bar lenne 3000-es motorfordulatnál az üzemi nyomás).
Középen eltörik a tengely, elkezdenek a lapátok darálni az öntvény házon, közben a híg olaj fúj tele mindent.
Azt a lehetőséget nem is merem hozzá venni, hogy a hirtelen megnövekvő hézagtól leeshet a nyomás az olajrendszerben, így további károk keletkezhetnek más helyeken, ahol szintén fontos a nyomás alatti olajzás. Persze gondolom leállítottad, ez nem olyan mint amikor valaki összesen két deci motorolajjal járat egy diesel kettes Golfot (láttam ilyet...), de elméletileg okozhat sérüléseket.
Még szép hogy nem akar utána elindulni a gyalázatos - szét kell szedni (szedetni hozzáértővel), megnézni mi sérült és mennyire, felmérni a károkat és utána vagy javíttatni (ha gazdaságos) vagy venni bele egy bontott motort és kicserélni.
Ne próbáld beindítani, ha esetleg az önindító meg is forgatja csak további károkat tudsz csinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!