Első autónak Ford Focus 1.6 TDCi DPF (110LE) megfelel-e, vélemények?
Kinéztem egy 2008-as Ford Focust, 1.6-os dizel motorral, amiben már van részecskeszűrő (110 lóerős változat). A km óra állása 250ezer, viszont végig márkaszervízbe hordták. Mennyire érdemes ilyen modellt venni, és mikre kell figyelni a vételnél? (Természetesen úgy tervezem, hogy elviszem szervizbe átnézetni vásárlás előtt, csak kíváncsi vagyok a véleményekre.)
Előre is köszönöm!
Ne ezzel a francia motorral vedd, sajnos kenési problémái vannak. itt is egy cikk:
Igen, pontosan ez volt velük a baj, de mint a cikkben is látható, egyértelműen túl hosszúra vették az olajcsere ciklusát.
Ha 15.000 km-es ciklusban cseréled az olajat ez a hiba kiküszöbölhető szerintem!
Biztos, hogy kell a diesel?
Nekem is az van (2005), csak az a kérdés, hogy arra amire te használnád tényleg kell-e.
Én 8 km-rel vettem át, most van benne 314e. Eddig (kopp-kopp-kopp) komoly gondom nem volt a motorral, mert egy új turbot kapott 282e km-nél, korábban 2-3 olajszivárgás lett javítva, egyszer szétment a rezgéscsillapító a főtengely végén meg az egyik injektor tömítései lettek cserélve. A többit csak gyári előírás szerint.
De ha belegondolok, hogy mennyibe kerülhet nekem bizony gyomoridegem lesz tőle... És az enyém még a DPF nélküli G8DA (80kW), szóval afelől nem is kell aggódnom.
Szóval ha csak a nyomatéka miatt vennél gázolajost, akkor gondold meg. Volt benne 1.6 szívó benzines, amikor (vásárlás előtt még) próbáltam az sem tűnt vérszegénynek annyira.
Figyelni? A rozsdára. Első sárvédők aljai, küszöbök, hátsó futómű lengőkarjainak bekötési pontjai körül és úgy a hátsó üléssortól hátrafelé alul szinte mindenhol. Ezen kívül csak mint minden autónál.
5-ös vagyok.
Akkor a lendkerékkel tévedtem, jó tudni.
Nekünk 90 lovas TDCI van itthon, nagyon jól megy. Vezettem előtte elég sokat egy ugyanolyan Focust, de 1.6 benzinest. Hát ingyen sem kéne. Alig bírt menni, és rengeteget fogyasztott, pedig lóerőben erősebb a miénktől.
Hmm,2008-ban 1.6-os dízelt 90 lóerővel,csak azért hogy keveset fogyasszon...Hát szerintem ez már a tervezőasztalon bukott kategória.
Hosszabb utakra,autópályára nem való,a rövid utak,meg a városi használat pedig hamar tönkrevágja az ilyen motorokat.
20 éve is léteztek 1.5-s szívóbenzinek 90 lóerővel,amik lehet hogy ettek 7 litert,de cserébe 20 év múlva is bontatlan motorok,és legfeljebb az autó fogyott el a motor körül.
Amikor majd az egyik év a 250-300 ezres kettőstömegű cserével megy el,majd a következő év a 200 ezres porlasztócserével,a rá következő meg a 150 ezres nagynyomású cserével,akkor már mindjárt nem lesz olyan jó buli ez a kacat.
Folyamatos,hosszú utakra kasztnitól függően 2.0-3.0 dízelt,rövid utakra pedig 1.5-2.0 szívóbenzint érdemes venni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!