Mit gondoltok a downsizingről, főleg motorok terén?
Én autóiparban dolgozom, viszont valamennyire a konzervatívabbak közé tartozom, de nem azok közé, akik szerint "az autó 6 hengertől kezdődik".
Tapasztalhatjuk és látjuk, hogy az európai autók egyre nagyobbak, ami pozitívum.
Viszont a motorjaik mennek össze.Egy darabig ez jó volt.Növekvő méretek, egyre nagyobb teljesítmény és egyre kisebb fogyasztás.
Manapság viszont túlzásokba esnek a gyártól, meg kellett volna húzni egy határt.
Egy alsó-középkategóriásba, mondjuk Octavia, Focus, lehetne az alapmotor egy,egy 1.6 szívó benzines 110-115 lóerővel, eggyel magasabb felszereltséghez pedig egy 1.4 turbós 130-140 lóerővel.
Még magasabb szinten pedig 1.6 turbós 160 lóerővel.
Egy 1.4 turbófeltöltős motor nagyon ideális több tekintetben is egy alsó-középkategóriás autóhoz.
4 hengeresnél kisebbet, 1400 köbcentinél kisebbet nem érdemes egy alsó-középkategóriásba rakni, egyszerűen nem bele való.
Egy Octihoz az 1.4 szívó harmatgyenge volt, aki vezetett ilyet az tudja.Az 1.6 már ideálisabb választás volt hozzá.
Tehát a turbó kiküszöbölné a dinamizmus problémáit, a fogyasztás pedig alacsony maradna.
A kisautóknak (Corsa, Polo), az alapverzió lehetne 1.2 szívó, aztán a jobbak 3 hengerrel 1.0 turbóval mennének.
A középkategóriásak pedig 1.5-1.6 turbóstól indulhatnának.
Legalábbis így lenne, ha én dönthetnék.
Nem kell félni a turbótól, nagyszerű találmány.Viszont nem szabad túlzásokba esni.
Az, hogy első, második tulajt is szívatják, de a harmadik tulaj fog igazán szívni, ha európai lesz.
#1 Itt fog csattani az ostor pont.
Nem lenne vele gond, ha nem elspórolt fos alkatrészekből csinálnák meg őket.
De nekem még a nagy bajom velük, hogy beetetik az embereket a maximálisan leadott lóerőkkel, de egy ezerkettes turbós 100 lóerő és egy ezernyolcas szívó 100 lóerő marhára nem ugyanaz. Az egyik hirtelen kiugrással leadja hogy erősnek érezd és átlagember anyukás vezetési stílusárra van hajazva, rövid szakaszon ad le nagy teljesítményt, majd zuhan. A másik meg sokkal nagyobb intervallumban ad le nagyobb teljesítményt és egyre szebben felépülő dinamikával.
A dízeleket már rég szétkúrták, most a benzinesekkel teszik. Én épp ezért vettem egy egyszerű két literes szívóbenzinest, következő autóm is az lesz majd, utána meg már talán eljutunk oda hogy az elektromos autók is megfizethetőek lesznek. Vagy ha esetleg valamelyik kis turbós vacakról kiderül, hogy jól sikerült konstrukció, mert ugye a hosszú évek fogják eldönteni, akkor arra cserélem stb.
Annak idején se gondolta senki, hogy a Swift ennyire faék autó lesz, idő kell neki. A kis turbósok között is tuti lesz ami jól bírja majd, csak még idő kell neki. Az biztos, hogy nehezebb lesz kocsit venni használtan évek múlva, mint ma vagy régebben.
#4 Lesz ott mindennel baj 8-10 évesen motorikusan. Sőt azon túl is sok mindennel.
Lecsökken az autók élettartalma max. 12 évre, ami több új autó vásárolt eredményez az olcsóbb modellek piacán.
3-as!
Amit az 1,2t-1,8 szívó összehasonlításáról írsz, az nem feltétlenül igaz.
Tudnak(tudnának) rá olyan turbót rakni, és úgy beállítani, hogy szinte észre sem veszed, hogy turbós autót vezetsz.
Pl volt 1,2 TCE Clio kombim. Nagyon hamar töltött a turbó, de nem nagyot, hanem folyamatosan keveset. Teljesen úgy viselkedett, mint egy 1,6-1,8 szívó, komolyan!
"Legalábbis így lenne, ha én dönthetnék."
Nade szerencsere nem te dontesz. Akkor nagyon hamar fejre is allna az europai autoipar az oriasi birsagoktol, amit a CO2 flottaemisszio miatt kironanak rajuk.
Ami most megy az nem azert tortenik mert az autogyaraknak nincs jobb dolguk. Ok orulnenek a legjobban ha lehetne 1,6os szivomotorokat gyartani tomegevel anelkul hogy szenne birsagolnak oket. Ez egy kenyszerpalya, akar tetszik akar nem.
Most az uj meresi ciklus miatt kicsit megkavarodnak a kartyak, es valoszinuleg kipusztulnak a kis haromhengeres motorok, de a downsizing az marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!