Hogyan kell kímélően és spórolósan autót vezetni?
Tehát, először is. Van jogsim, napi szinten vezetek, tudom hogy kell vezetni, de azt nem tudom mi a legjobb az autónak! Arra lennék kíváncsi, és csak a hozzáértők válaszát várom, hogy hogyan kell használni a kuplungot, fékeket, motorféket, indítani az autót, leállítani stb. stb. Az autó minden elemét hogyan kell használni, különböző időjárási körülmények között, hogy az a legkevésbé kopjon, és spóroljunk az üzemanyaggal is.
Tudom, az autó megfelelő karbantartása nagyon fontos. Ezzel nincs is gond. De engem most csak a vezetéstechnikai rész érdekel, hogy ott mit tudok megtenni az autó érdekében!?
Tudom, sokat kérek, de nagyon hálás lennék, ha egy hozzáértő ebben tudna nekem érdemi tanácsokat adni. Friss a jogsim, elgurulgatok az autóval, de nem mindig tudom mi jó az autónak...
Hülyeség ez a nagyon odafigyelés max 1 litert tudsz spórolni vele.
Amúgy meg, 2000-es fordulat környékén válts el, Ha meg akarod növelni a kuplung élettartalmát, akkor lassításnál, ne motorfékkel fékezz, ne válts vissza egyesével, mert hülyeség és csak a kuplung megy tőle tönkre előbb. Én sose fékeztem motorfékkel, mindig a féket használtam, kivéve amikor turbos kocsim volt, akkor használtam a visszaváltásos lassítást, mivel az durrogott, csak azért :D
Amúgy meg szerintem az a 2-3 mp-es kuplungcsúsztatás nem túl jó dolog.
És mi a helyzet egy turbós benzinessel?pl 1.4 tsi vw.
Mert azmegint más tészta láncos motor ,az hallottam, hogy nem egészséges a láncnak a folyamat motor fék mert nyujtja....amit én kétlek ,de soha sem lehet tudni
Ellehet ezt mondani, de neked kell érezni a dolgokat. Eleinte alig volt üzemanyag megtakaritásom, most heti 25-40 liter gázolajat megspórolok a céges autóval, ami megy a saját autóba, meg a traktorba. A kocsi egy 1.9 JTD motorral szerelt kisteher, 6-os norma van rá adva, 4.5 literből kilehet hozni pályán.
Reggel beindítom, kb 1-2 percet jár, aztán beülök és elindulok vele, nem taposon hidegen a motort, kiméletesen gyorsítok, megálláskor nem állítom le egyből, hanem 0,5-1 percig még járatom alapjáraton a turbó miatt. A féket minél kevesebbet használom, kuplungot nem csúsztatom, kerülgetem a kátyukat-döccenőket stb. Céges autó, de ugyan úgy vigyázok rá mintha a sajátom lenne. Nem szoktam nagy rátaposni a pedálra pályán sem, 120-140 km/h között járok vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!