Mi az oka, hogy némelyik modernabb dízelautó is füstöl?
A napokban lettem rá csak figyelmes.
Főúton megyek és van egy csomópont, ahol körforgalom is található.
Egy 10 évnél fiatalabb lehetett,második generációs faceliftes Avensis ment előttem, D-4D volt ráírva a hátuljára, ami azt jelenti dízeles.
Nem úgy füstölt, mint a 20 éves Golfok, de azért eregette.Főleg gyorsításkor.
Pedig, a motorja valószínűleg már üzemi hőmérsékletet rég elérte.
Ugyanezen az útvonalon, egy szintén, 10 évnél fiatalabb Mercédesz C osztály, ugyanezt csinálta.
Ismerősnek szintén D4D-s toyotája van, övé is szépen korom, de ez köszönthető a Chip Tuningnak valamint a EGR és DFP eltávolításának.
Műszakira visszateteti őket,majd utána újra kiveszi, így legalább nagyobb teljesítménye van+ kevesebb hibalehetőség.
Hátránya a korom de hát az belefér.
1es hülyeség
2es gratulálok a barátodnak, gondolom az is belefér aki elpatkol rákban az ilyen alakok miatt.
+ füstölhet még befecskendezők, turbó hibájából, szívóoldali tömítettlenségtől.
Tényleg rengeteg a füstölő dízel. Ezek zöme külföldről van sok km-rel. Ez még nem lenne gond de az igen hogy a gazdájának ez nem számít, belefér.
4#
A benzin és a modern dízelek is ugyanolyan károsak mint a régi, kormoló dízelek, annyi különbséggel, hogy ott nem látod azt ami kijön a kipufogóból, de ugyanúgy beszívod.
Hiába van ezekbe a modern dízelekbe EGR, DPF, Adblue meg mindenfelé hülyeség ugyanolyan káros.
Az viszont tényleg szánalmas, hogy sokaknak az tetszik, hogy kormól a dízel, gondolok itt Smoke and charmos hülyegyerekekre a szakadt 20-30 éves golfjaikkal.
Valóban nem látod egy modern dízelnél a koromszemcséket mert olyan aprók és emiatt nagyon károsak.
De a dpf nem hüleség az nagy részét megfogja ezeknek az apróknak is. Ezért a legveszélyesebb amikor a modern dízelből kiveszik a dpf-t mert az úgy nekik problémamentesebb, és neki ez simán belefér. Nekem nem fér bele. Persze megvehetnék a 10 éves kocsit 1.6 benzinmotorral is ami sokkal egyszerűbb, olcsóbb technika de a dízel kell amit persze nem tudnak majd rendes állapotban tartani.
Dízel autóval oktatok, DPF gyárilag nincs benne, a visszavezető le van zárva, ez tényleg kormol, főleg azért mert egy héten 60 órát megy alapjárat közelében és amikor kimegyek vele a városból, akkor söpri ki a kipufogóból a kormot, ez minden dízelnél így van, ahogy jobban megpörgetik, kinyomja az addig lerakódott kormot. A DPF csak annyival változtat, hogy a városban nem engedi ki, de nem tudom hogy hallottatok e már a DPF automata öntisztító módjáról...
Azt a kormot amit a városban megfog azt az országúti tempónál bizonyos motorfordulatnál kinyomja.
minap az egyik rádijóban szakember világított rá a jelenségre...
a műszaki oldalát nem részletezem, csak a végét..vizsgáztass okosba..megdöbbentő dolgokat mondott...a vadonatúj, frissen kiadott rendszámos kocsi is füstöl, mint a gyárkémény...természetesen közúti ellenőrzés az nincs.
amíg az okosbavizsgáztatás lehetséges, addig füstölnek a dízelek...hogy te rákban halsz meg, meg én is, az nem érdekli a versenyzőt...
Minden dízel füstöl, ha nyomsz neki egy nagyobb gázt. Az soha sem lesz elkerülhető, a gázolaj tulajdonsága, hogy tökéletlenül ég nagyobb levegő mennyiséggel, és füstöl.
Ez a mindenki rákban hal meg, meg butaság. Semmivel sem károsabb a dízel mint a benzines...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!