Amerikában az olcsó benzin miatt nem terjedtek el a dízeles autók?
Európában drága az üzemanyag, viszont az európaiak is, az amerikaiakhoz hasonlóan, szeretik a nagy autókat.Viszont a nagy testet etetni kell, ha jó menetteljesítményt akarunk, akkor meg főleg.
Az európaiak meg csak akkor szeretik a nagy kocsit, ha alig eszik, meg húzzon is.
Emiatt elkezdték fejleszteni a dízeleket.
Illetve, a távol-keleti gyártók (Toyota, Mazda...stb) is igazodtak ehhez az európai piacon.
Egy mai modern turbódízel már nem marad le nagyon egy benzinesből.De, a fogyasztása mégis barátságos.Még a nagyobb, 6-8 hengeres dízelek sem esznek sokat.
Az USA-ban, még ma is a 6-8 hengeres benzinmotorokat preferálják.Dízelautó alig van.
Európában a személyautók majdnem fele dízeles.
Azok a nagy SUV-ok, amik nagy népszerűségnek örvendenek,az USA-ban azok is mind benzinesek.
Ha Európában is olyan olcsó lenne a benzin, mint a tengerentúlon, vajon itt is alig lenne dízeles személyautó és sokhengeres benzinautóval járkálna mindenki?
Más kultúra, más úton haladt az autófejlesztés is.
Olcsóbb az üzemanyag, jobbak a ekresetek, emellett USA-ban rengeteg olyan út van, ami sok-sok mérföldön keresztül csak megy egyenesen, oda tökéletesek a nagy motorok, nem kell folyamatosan gyorsítani, alssítani.
Mások a szokások is. Míg itthon elugrunk egy liter tejért a kisboltba, addig az amerikaiak a cadillacat, buickot, dodget megtöltik 15 zsák kajával egy 50 kilométerre lévő nagy hipermarketben.
Egyébként a mai korszerű benzines autók (direkt nem írom, hogy motorok) nem esznek sokat. Egy korszerű benzinmotor önmagában kevés.
Az olajválság előtt nagy divat volt a benzinmotor, nem volt gond a benzinre, ritka volt a dízel motor. Itthon fut a baráti körömben néhány bigblokkos, olajválság előtti, amerikai, belpiacos autó, 12 literes fogyasztással. Egy jó hajtás kérdése is a dolog. Egyébként V8carson is ráakadtam már egy impalára, 11 literes fogyasztással, bigblokkos motorral, ott is, a kulcs a kérdésben a váltó volt.
Másik dolog, hogy az olajválság előtt, amikor teljesítménynövelés jött szóba egy gyárban, akkor a legegyszerűbb az volt, ha köbcentit növeltek, elvégre senkit nem érdekelt, nagyon olcsó volt a nafta. Egyébként a fogyasztás nem egyenesen arányos a hengerűrtartalommal, viszont négyzetesen arányos a fordulattal.
"Az USA-ban, még ma is a 6-8 hengeres benzinmotorokat preferálják."
Bárcsak nálunk is így lenne!
Nekem kicsivel kisebb amcsi kocsim (természetesen benzines) van, de úgy néznek rám mint egy UFO-ra. Vagy mert nő vagyok és még mindig a 10. században élünk.
Na mindegy.
A lényeg, hogy az emberek minél nagyobbat, minél újabbat, de ezek mellett minél kevesebb fogyasztású autót akarnak.
Lehet ilyen?
NEM!
Akkor meg el kell dönteni, hogy mi a fontosabb.
Nekem az autó, és lesz....m, hogy mennyit fogyaszt.
Mindig is nagy és benzines autót akartam és továbbra is ez lesz!
Dízelnek a szagát sem bírják, plusz sok helyen nem is kapni, sok helyen olyan mint nálunk az LPG.
Meg tényleg sokkal olcsóbb a benzin.
DE!!! Tele van már az USA csak írányjelő színében más Toyota Corolla-kkal, meg Ford Focus-szokkal és Mondeo-kkal, és már a VW sem Rabbit, hanem Golf-ot nyomja és nem a 2.5 benzinessel.
Az ész érv, én utálom a dízelt és az amerikaiak, is ilyenkor nem számít. A C300-as MB-ig ahol olyan bakon ül a dízel motor 100 km után úgy felrázta egy új dízeles AUDI a gyomrom, hogy hánytam. Mint anno a távolsági Ikarusokban a motor felé ülés után.
Más a dízel és főleg, hogy én is mint az amerikaiak csak automata váltóban gondolkodunk.
Én úgy tudom hogy az amerikaik gyakran váltogatják az autóikat és ezért kell hogy kevés pénzből össze tudják rakni a gyárak és olcsón lehessen javítani. Van aki amerikai létére az mondja hogy nem szabad amerikai autót venni és csak Mazda, Honda, Toyota...
Te se örülnél ha 2 évente vennél autót és pont nálad romlana el egy 200.000ft-os kettőstömegű lendkerék vagy "csak" egy 150.000ft-os dízel adagoló.
Az én véleményem szerint a dízel személyautó nagy parasztvakítás, főleg ha a kisautókat nézzük mert alig eszik kevesebbet de drágán lehet csak javítani.Az én benzines autóm 5,5-6 liter körül eszik, a dízel változata pedig 4,5-5 litert. Megérné az az 1 liter miatt??
A dízel vontatásra , szállítmányozásra jó, ezért volt az hogy eleinte csak teherautókba tettek dízel motort.
Itt van 5 erv, hogy miert nem nepszeruek a szemely-dizelek az USAban. Ha nem megy az angol, akkor gugli fordito majd a nagyjat segit megerteni, eleg csak az 5 ervre ragugliznod:
Hát kb. meg háromszorozták a piacát a dízeleknek, azt is 98+%-ban regionálisan és/vagy szűk célcsoportban.
Afro-amerikai munkás és sokkal inkább mormon-ok, plusz dolgozónők és alapvetően kiskeresetűek, vagy apuci zsebpénze másra kell, ~4-5 évesen meg már úgy is el lesz adva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!