Amerikában az olcsó benzin miatt nem terjedtek el a dízeles autók?
Európában drága az üzemanyag, viszont az európaiak is, az amerikaiakhoz hasonlóan, szeretik a nagy autókat.Viszont a nagy testet etetni kell, ha jó menetteljesítményt akarunk, akkor meg főleg.
Az európaiak meg csak akkor szeretik a nagy kocsit, ha alig eszik, meg húzzon is.
Emiatt elkezdték fejleszteni a dízeleket.
Illetve, a távol-keleti gyártók (Toyota, Mazda...stb) is igazodtak ehhez az európai piacon.
Egy mai modern turbódízel már nem marad le nagyon egy benzinesből.De, a fogyasztása mégis barátságos.Még a nagyobb, 6-8 hengeres dízelek sem esznek sokat.
Az USA-ban, még ma is a 6-8 hengeres benzinmotorokat preferálják.Dízelautó alig van.
Európában a személyautók majdnem fele dízeles.
Azok a nagy SUV-ok, amik nagy népszerűségnek örvendenek,az USA-ban azok is mind benzinesek.
Ha Európában is olyan olcsó lenne a benzin, mint a tengerentúlon, vajon itt is alig lenne dízeles személyautó és sokhengeres benzinautóval járkálna mindenki?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Más kultúra, más úton haladt az autófejlesztés is.
Olcsóbb az üzemanyag, jobbak a ekresetek, emellett USA-ban rengeteg olyan út van, ami sok-sok mérföldön keresztül csak megy egyenesen, oda tökéletesek a nagy motorok, nem kell folyamatosan gyorsítani, alssítani.
Mások a szokások is. Míg itthon elugrunk egy liter tejért a kisboltba, addig az amerikaiak a cadillacat, buickot, dodget megtöltik 15 zsák kajával egy 50 kilométerre lévő nagy hipermarketben.
Egyébként a mai korszerű benzines autók (direkt nem írom, hogy motorok) nem esznek sokat. Egy korszerű benzinmotor önmagában kevés.
Az olajválság előtt nagy divat volt a benzinmotor, nem volt gond a benzinre, ritka volt a dízel motor. Itthon fut a baráti körömben néhány bigblokkos, olajválság előtti, amerikai, belpiacos autó, 12 literes fogyasztással. Egy jó hajtás kérdése is a dolog. Egyébként V8carson is ráakadtam már egy impalára, 11 literes fogyasztással, bigblokkos motorral, ott is, a kulcs a kérdésben a váltó volt.
Másik dolog, hogy az olajválság előtt, amikor teljesítménynövelés jött szóba egy gyárban, akkor a legegyszerűbb az volt, ha köbcentit növeltek, elvégre senkit nem érdekelt, nagyon olcsó volt a nafta. Egyébként a fogyasztás nem egyenesen arányos a hengerűrtartalommal, viszont négyzetesen arányos a fordulattal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az USA-ban, még ma is a 6-8 hengeres benzinmotorokat preferálják."
Bárcsak nálunk is így lenne!
Nekem kicsivel kisebb amcsi kocsim (természetesen benzines) van, de úgy néznek rám mint egy UFO-ra. Vagy mert nő vagyok és még mindig a 10. században élünk.
Na mindegy.
A lényeg, hogy az emberek minél nagyobbat, minél újabbat, de ezek mellett minél kevesebb fogyasztású autót akarnak.
Lehet ilyen?
NEM!
Akkor meg el kell dönteni, hogy mi a fontosabb.
Nekem az autó, és lesz....m, hogy mennyit fogyaszt.
Mindig is nagy és benzines autót akartam és továbbra is ez lesz!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Dízelnek a szagát sem bírják, plusz sok helyen nem is kapni, sok helyen olyan mint nálunk az LPG.
Meg tényleg sokkal olcsóbb a benzin.
DE!!! Tele van már az USA csak írányjelő színében más Toyota Corolla-kkal, meg Ford Focus-szokkal és Mondeo-kkal, és már a VW sem Rabbit, hanem Golf-ot nyomja és nem a 2.5 benzinessel.
Az ész érv, én utálom a dízelt és az amerikaiak, is ilyenkor nem számít. A C300-as MB-ig ahol olyan bakon ül a dízel motor 100 km után úgy felrázta egy új dízeles AUDI a gyomrom, hogy hánytam. Mint anno a távolsági Ikarusokban a motor felé ülés után.
Más a dízel és főleg, hogy én is mint az amerikaiak csak automata váltóban gondolkodunk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én úgy tudom hogy az amerikaik gyakran váltogatják az autóikat és ezért kell hogy kevés pénzből össze tudják rakni a gyárak és olcsón lehessen javítani. Van aki amerikai létére az mondja hogy nem szabad amerikai autót venni és csak Mazda, Honda, Toyota...
Te se örülnél ha 2 évente vennél autót és pont nálad romlana el egy 200.000ft-os kettőstömegű lendkerék vagy "csak" egy 150.000ft-os dízel adagoló.
Az én véleményem szerint a dízel személyautó nagy parasztvakítás, főleg ha a kisautókat nézzük mert alig eszik kevesebbet de drágán lehet csak javítani.Az én benzines autóm 5,5-6 liter körül eszik, a dízel változata pedig 4,5-5 litert. Megérné az az 1 liter miatt??
A dízel vontatásra , szállítmányozásra jó, ezért volt az hogy eleinte csak teherautókba tettek dízel motort.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Itt van 5 erv, hogy miert nem nepszeruek a szemely-dizelek az USAban. Ha nem megy az angol, akkor gugli fordito majd a nagyjat segit megerteni, eleg csak az 5 ervre ragugliznod:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát kb. meg háromszorozták a piacát a dízeleknek, azt is 98+%-ban regionálisan és/vagy szűk célcsoportban.
Afro-amerikai munkás és sokkal inkább mormon-ok, plusz dolgozónők és alapvetően kiskeresetűek, vagy apuci zsebpénze másra kell, ~4-5 évesen meg már úgy is el lesz adva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!