A francia dízelek milyenek? Egyáltalán, mitől függ egy dízelautó "tartóssága"? A teljesítménytől?
Ahol dolgozom, rengeteg a dízel Renault Clio.
Szoktam látni, hallani, hogy gyilkolják ezeket az autókat.
Ennek ellenére, mégis mennek, némelyik már a Marsig is elment volna, annyit ment.De, mégsem problémásak.Szerintem, még az olajat sem cserélik 10 ezer kilométerenként.
Viszont, sokaktól hallani, hogy a nagyobb Renault dízelek problémásabbak, mint minden, nagy teljesítményű, modern common rail dízelmotor.
Például a Volkswagen 2.0 PDTDI motorja egy betegágy, meg a Renault 2.2 DCI motorja is.
Az előbbi, volt is a családban, csodaszép autó volt, de a motorja nagyon genny volt.
Az a közös bennük, hogy mindkettő nagy teljesítményű.
Lehetséges, hogy a nagy teljesítmény és a "csúnya" szerviz számla összefügg?
Egy alkalmazottunk azt mondja, a kicsi dízelek egyszerűbb szerkezetek, az alkatrész is olcsóbb hozzájuk, mivel más rétegnek készülnek, mint a nagy 2 literes vagy az felettiek.
Illetve, a nagyoknál nagyon rámennek a teljesítményre, míg a kicsiknél inkább a gazdaságos közlekedés a fontos.
"Egy alkalmazottunk azt mondja, a kicsi dízelek egyszerűbb szerkezetek, az alkatrész is olcsóbb hozzájuk, mivel más rétegnek készülnek, mint a nagy 2 literes vagy az felettiek. "
Nahát ez pont nem igaz, mert van csomó kicsi dízelmotor, ami sz*r, cserébe az alkatrész is kegyetlen drága (volt) hozzá. Ilyen például az Opel féle 1.3 CDTI, vagy a Renault 1.5 dci-je, ami nem is olyan rossz mint mondják, de ha költeni kell rá, akkor rengeteget. Míg 2 liter felett is vannak igen megbízható és takarékos motorok. Bár tény, hogy 2 liter felett is rengeteg elba*ott motor van, mint pl az VW/Audi híres 2.5 TDI-je, vagy a Renault/Opelnál maradva a 3.0 dci/CDTI (közösen használták). Nem törvényszerű a dolog, a legjobb, ha olyan motoros autót vesz az ember, amelyet már régen gyártanak, és minden típushibája ismert (ha van). Így ha egy típushibás autót is vesz az ember, tudja mire kell vigyázni, nincs probléma.
Véményem szerinte a mai modern dieseleket, leszámitva az elcseszett daraokat, legyilkolni a rövid távos használattal lehet, a nem megfelelő olaj csere, illetve legnagyobb gond az üzemanyag minősége. Ezek a diesel rendszerek hatalmas nyomással működnek, iszonyat pontosággal, és nem birják ha nincs az adalék meg, vagy vizes az üzemanyag, nem kell meglepődni, hogy 150 ezernél kinyiffan a diesel motor.
Természetesen a használattól is sok füg, pl hidegen a padlógáz nem használ, tehát egy gondos tulaj sokat segit a kocsin. Szerintem vannak jó francia dieselek, multkor a totalcaron volt egy 1 milliót futott clio 1,5 dci, de a hdi motorok is jók szerintem, csak maga az autó elektronikája szar mellé.
Európa tulzottan diesel központú, és az üzemanyagok árával is ezt segítik, miközbe egy benzines autó nem roszabb.
Vannak beteges motorok minden gyártónak, az audi, merci bmw, VW stb... sem kivétel, sokan leszoljá ka francia autókat, de lettek jók is az előző néhány évtizedben.
Szia,
Én csak tapasztalatot szeretnék írni, mert mindegyik motor tönkre tud menni.
Nekünk a családban kettő renault van.
Apuéknak egy Thalia 1.5 dci 80 le. Újkora óta nálunk van és 140 ezer km van benne 12 év alatt. Városba használják, 10 ezer km-nt olaj csere.
Nekem egy Megane 1.5 dci 100le autóm van, 100ezer km vettem és most járok vele 1,5 év alatt 140 ezernél. Hosszú utakon használom és 10 ezer km-nt olaj csere, és eddig egyikkel se volt gondunk.
Köszi, hogy elolvastad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!