Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől függ, hogy egy dízelautó...

Mitől függ, hogy egy dízelautó mennyire hangos?

Figyelt kérdés

Például bevásárlás közben, ha a parkolóban elindítanak mellettem egy dízelautót, anélkül megtudom tippelni, hogy milyen márkájú.

A Fordok, illetve Volkswageneknek hangosak, még a 7-8 évesek is.

Van egyfajta jellegzetes hangjuk.Olyan mély, nehéz megfogalmazni.


Viszont, a francia, illetve japán autóknál bajban vagyok.

A Renault dízelek meglehetősen halkak, csendben "ketyegnek".

A Toyoták is egészen halkak.



2016. febr. 29. 19:36
 1/7 anonim ***** válasza:
A Renault dízelek általában kis köbcentisek, míg a Fordból is 2000 a legkisebb. De persze ez sok mindentől is függ ezen kívül, de a legmérvadóbb a köbcenti.
2016. febr. 29. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

A Renaultból az 1.9 is halk.

A Fordnál is vannak kis köbcentisek.

Ami a Renaultnál 1.5 DCI az a Fordnál 1.6 TDCI.

2016. febr. 29. 19:50
 3/7 anonim ***** válasza:

itt szerintem a legfontosabb tényező az árkategória, van a családban egy toyota avensis és egy corolla is (2-3 év különbséggel) ugyan úgy 2literes D4D dízel mindkettő, a corollának olyan hangja van mintha egy traktor lenne, míg az avensis szinte hangtalan.

Ami itt fontos szerintem az a motorháztető és tűzfal szigetelés, valamint hogy euro hányas motor(már a rézecskeszűrő és egyéb berendezések végett)

2016. febr. 29. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Na ja a köbcenti...

Na komolyra fordítva a gyakorlatban két dolog szokta a hangját befolyásolni, bár inkább már csak egy, másik csak régebben.


Egyrészt a kipufogórendszer, másrészt pedig, hogy milyen gyorsan megy végbe az égés a hengerben. Jó kis példa volt rá mikor bejöttek az örvénykamrás dízelek... az addig megszokotthoz képest milyen halkak voltak.

2016. febr. 29. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
75%

Régebbi VW-knél és Audiknál van egy konkrét dolog, amiért hangosabbak az 1,9 PDTDI-ik, mint más dízel. Ugyanis ők Pümpe Düse befecskendezőt használtak, míg a többiek Common Rail rendszert. A fő különbség, hogy a Pümpe Düse már alapjáraton is majdnem 2000 barral fecskendezi be az üzemanyagot, amivel nincs is semmi gond, de ez a nagy nyomás nagy robajjal jár. A CR állandóan változtatja a nyomást, alapjáraton csak 300-400 bar, terhelésre talán 1500 körül van.

De sok egyéb tényezőtől is függ hogy milyen a motor orgánuma. A köbcentitől a legkevésbé, mert sokszor egy 3000-res dízel csendesebb, mint egy 1.4-es dízel.

2016. febr. 29. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A hengerszámot mindenki kihagyta.

Egy 6 hengeres dízel sokkal szebben szól mint egy 4 hengeres.

2016. febr. 29. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Itt arról van szó, hogy melyik a hangosabb. :D Az hogy a 6 hengeres szebben szól csak annak köszönhető, hogy 6 henger dolgozik nem 4 és sűrűbben van munkaütem = folytonosabb lesz a zaja.
2016. febr. 29. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!