Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Injektoros és karburátoros...

Injektoros és karburátoros autó között mi a különbség? Melyik a jobb és miért? Melyik megbízhatóbb? Egyáltalán mit jelentenek?

Figyelt kérdés
Nekem 93'as Opel Astra F van az melyik kategóriába tartozik? bocs a hülye kérdésért .18/F
2010. ápr. 5. 16:59
 1/7 anonim ***** válasza:

Keverékképzésben és a tüzelőanyag adagolásában különböznek. Karburátor esetén az áramló levegő porlasztja a benzint:

[link]

Injektor esetén nagynyomású szivattyú fecskendezi be az üzemanyagot.

Tudomásom szerint már nem gyártanak karburátoros autót. Kilencvenes években is már ritkaságnak számított. Valószínűleg az Astrád is injektoros.

2010. ápr. 5. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
injektoros
2010. ápr. 5. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
És a 94-5 körüli ladák is? 2107esek pl. vagy samara
2010. ápr. 5. 17:47
 4/7 anonim ***** válasza:

2107-ek karburátorosak voltak és tudtommal 1989ig gyártották őket.

Samarákat 1984-től gyártották karburátoros motorokkal. 1996 után voltak injektoros modelek is, ezek nevében szerepelt az "i" jelölés.

2010. ápr. 5. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
84%

Injektoros a kocsid.


A karburátoros autókban karburátor végzi a benzin-levegő keverék porlasztását


Az injektor meg befecskendezi, ezért is hívják befecskendezőnek.


Karburátorosak:

Lada

régi Skoda

Moszkvics

VW bogár

és minden autó kb '88 előtt


Ma a motorok, láncfűrészek, fűnyírók és hasonlók még mindig karburátorosak.

Melyik jobb? Hát ez relatív. Aki ért a szereléshez az jól elvan a karbikkal de azért jobb az injektor.

Megbízhatóságra viszont a karbi jobb.

mert az max elállítódik, vagy filléres alkatrészek mennek benne tönkre, viszont az injektornak ha tönkremegy a légtömegmérő az jópár tízezresbe kerülhet

2010. ápr. 5. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
ja am 15/F vagyok :D
2010. ápr. 5. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Karburátor: az egyetlen elektronika a gyújtáshoz kell. Önindító esetén a töltéshez. A motor által beszívott - esetleg feltöltő által befújt - levegő szívja fel ill. porlasztja permetté az üzemanyagot. Az arányt az üzemanyagot adagoló alkatrészek cseréjével lehet változtatni. Hátránya, hogy a motor mindaddig fogyaszt üzemanyagot, amíg kellő "sodrással" megy bele a levegő.


Injektor: különféle érzékelők segítségével vezérlőelektronika határozza meg, mikor és mennyi (időn át) üzemanyag kerüljön a motorba. Következményeképp a fogyasztás jobb, mint karburátor (porlasztó) esetén, hidegen könnyebben indul, stb. Az érzékelők egy részének kiesése esetén még működőképes maradhat, de egy alap karburátoros igénytelenség szintjéig nem tud lemenni.

2010. ápr. 9. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!