Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell kuplungolni gyors...

Hogyan kell kuplungolni gyors elindulashoz?

Figyelt kérdés

Pontosan mi a menete? Gazt kell afni elobb, és bizonyos fordulatnal gyorsan emelni a kuplungot? Vagy egyszerre nyomni a gazt és emelni a kuplungot? Meg kell allitani barhol a kuplungolast? Vagy folyamatosan végig?


Utcan latni autokat, melyek indulaskor orruknal picit megemelkednek, ok indulnak altalaban gyorsan, mig ahol nem emelkedik el az orr, ok lassabban indulnak.


Mi az optimalis se tul sok gaz, se tul keves gaz optimalis pedalkezelése?


Lehet peldaul egy 1400 kobcentis motorral gyorsan indulni? Vagy kell nagy loero, amit nagyobb motor illetve turbo ad?


2016. febr. 14. 22:25
1 2
 11/14 Tomcatters ***** válasza:
Közbe olvastam az oldalt amit linkeltél... komoly kis iromány :D
2016. febr. 15. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

Az orremelkedés egy következmény, a tehetetlenség törvénye miatt történik.

Egy 250-es motorral is lehet dinamikusan indulni.


A kuplungot ilyenkor gyorsabban kell kiengedni, és némileg magasabb fordulattal kell "várni" az elindulást. Mondjuk 2000 körül forgatod a motort, fogáspontig gyorsan felengeded a kuplungot, amikor megindul a kocsi akkor egy tizedmásodpercre megállítod a kuplungot, miközben még több gázt adsz, majd amikor már megindultál akkor engeded fel tovább teljesen a kuplungot, további gázadással. Kb így lehet leírni, de a többit (ne rángasson, ne pörögjön ki a kerék) már tényleg adott autónál ki kell tapasztalni.

2016. febr. 15. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Lámpánál gyors indulás, én így csinálom:

Nem pörgetem fel előre a motort. Ugye jól ismerem az autót, így pontosan tudom hol van a fogáspont. Mikor elkezdem felengedni a kuplungot, abban a pillanatban nyomom a gázt is, nem kell túl nagy gáz, egy 1.2-es benzinesen is elég 2000-2500-as fordulat, hogy meg tudj indulni egyből. 1 másodpercig csúsztatom a kuplungot, hogy ne rángasson hanem finoman iduljon el, de közben már haladok persze. Ezután érzéssel teljesen felengedem, és ekkor még jobban rálépek a gázra, hogy húzassam ki 1-ben amennyire kell, ezután már jöhet a 2-es. Gyakorolni kell az igaz, és el kell felejteni azt a baromságot, amit sokan csinálnak, hogy gáz nélkül indulnak el.

2016. febr. 15. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Utolsó írja jól. Kuplung fogáspontig felenged, ott megtart. Amikor fogáspontot eléred, gázt adsz, hogy mennyit, azt ki kell tapasztalnod. Kocsi megindul dinamikusan. Közben kuplung felenged teljesen, gázzal kihuzatni, és már mehet is a 2-es.

Én azt mondom gyakorold be valami kevésbé forgalmas környéken. De egy a lényeg: ne kapkodj. Ha kapkodsz, akkor leugrasz a kuplungról, és lefullad a kocsi, ami bosszankodást és újabb kapkodást szül. Ha már megtanultál vezetni, meg ismerni a kocsit, akkor kb úgy a 10. elindulás után már simán kell, hogy menjen. És mondom, valami olyan helyen gyakorold be, ahol nem járnak, mert akkor csak erre tudsz figyelni. Meg akkor kísérletezgethetsz azzal, hogy mennyi gáz kell hozzá. Figyeld meg, mekkora gázadással hogyan reagál, és kiválasztod azt, ami optimális neked. De első mindig a fogáspont elérése legyen.

2016. febr. 15. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!