A DSG (VW) valtos autoknal is kell valtaskor kuplungolni?
A DSG lényege, hogy a páros és páratlan fokozatok külön kuplungot kaptak. Gyakorlatilag ugyanúgy egy váltó van benne, mint a többi kocsiban, csak itt megbonyolították a tengelykapcsolót.
Leegyszerűsítve: induláskor az egyik kuplung zár, a másik nyitva marad. A kocsi megy egyesben, a számítógép közben már rakja a másodikat, és amikor váltani kell akkor az zárva levő kuplung nyit,vele egy időben a másik kuplung zár.
Ha kézzel is ugyanúgy tudsz váltogatni, mint akármelyik másik automatával. Ott is csak egy elektromos kapcsolót kapcsolgatsz/lökdösöl, a többit a váltó intézi magának.
Azért eszik kevesebbet, mint a régebbi automaták, mert mondhatni 100% a nyomatékátvitel, míg a régi kuplung nélküli automatáknál a korverterben volt az olajnak súrlódási vesztesége. Meg ott csak állandó sebességnél volt "szilárd" kapcsolat a motor és a váltó között, gyorsításkor nem.
ma 20:50
ilyen szakértelemmel nem kéne ide írni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!