A teherautókat miért kell kétszer kuplungolni?
A teherautókon sokáig szinkron nélküli váltókat használtak, ezeknél visszakapcsolás esetén kétszer kellett kuplungolni. Először ki kellett nyomni a kuplungot, kivenni üresbe, felengedni, gázt adni, majd újra kuplungolva betenni sebességbe. Erre azért volt szükség, mert a váltó két tengelye közti fordulatszám-különbséget nem tudta kiegyenlíteni a szinkronkapcsoló, muszáj volt a vezetőnek felpörgetni a bemenő tengelyt.
A teherautóknál a levegőrendszer nem csak a fékezéshez szükséges, vannak olyanok, amiknél a váltó kapcsolását is levegő segíti. Ilyenkor minden váltásnál szisszenést lehet hallani. Fütyülni pedig akár a turbó is tud (Rábában előfordulhat, de az is lehet, hogy a sűrített levegős rendszer nyomásszabályzója sistereg, vagy valahol ereszt a rendszer (olyan is van néha).
a 2.vagyok
találtam egy videót ami talán segíthet a szinkrongyűrű működésének megértésében
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!