Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lassításnál kell kuplungolni?

Lassításnál kell kuplungolni?

Figyelt kérdés
tesómat ahogy nézem vezetés közben, mindig benyomja a kuplungot ha fékez, még akkor is, ha nem vált vissza. én úgy tudtam, csak akkor kell kuplungolni, ha váltani is akarsz. De most azért, mert teszem azt, 55-ről 50re akarsz vissza lassítani, és egy pici fék kell hozzá, ehez akkor kell kuplung?
2011. dec. 28. 01:15
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
100%
nem kell!!!
2011. dec. 28. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:

55-ről 50-re tulajdonképpen még egy pici fék sem kell, elég, ha leveszi a lábát a gázról, és motorfékkel lassít. Persze ha hirtelen kell ennyit lassítani, akkor esetleg szóba kerülhet a fék is.

Kuplungolni viszont semmiképp nem kellene, a kuplungot benyomni akkor érdemes, ha a már meg is kell állni, vagy egy jelentősebb lassítás után már egy kisebb fokozatba kell kapcsolni. De ilyenkor sem érdemes rögtön a fékezés megkezdésével kuplungolni, méghozzá azért, mert a motorfék használata fogyasztáskímélő.

Amúgy ez valószínűleg valami rossz reflex lehet, nekem is van egy haverom, figyeltem vezetés közben, és ő valamiért a fékkel együtt automatikusan nyomja a kuplungot is. Akkor volt nekem igazán érdekes, amikor már berakta üresbe a kocsit, de még akkor is kuplungolt a fékkel együtt, aminek ugye üresben már semmilyen hatása nincs. Szerintem ez a rossz oktatás következménye.

2011. dec. 28. 02:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 anonim ***** válasza:
Csak kétüteműnél célszerű,mert motorfékezésnél kenés nélkűl marad a motor és "irdatlanul" rángat is!
2011. dec. 28. 03:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 anonim ***** válasza:
MÁsodikkal értek egyet, rossz oktatás és - szerintem - nem tudatos vezetés következménye. Én pl mindig úgy csinálom, hogy ha meg kell állni, akkor ha van idő lassítani, akkor csak addig fékezek, amíg lejjebb váltok eggyel, aztán motorfék, aztán megint addig fékezek míg lejjebb váltok, és utána már 20 alatt kuplung+fék. Kettesből meg csak akkor veszem ki, ha már állok.
2011. dec. 28. 04:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:
Lejtőn lefele van értelme, fogyasztáscsökkentés szempontjából.
2011. dec. 28. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 A kérdező kommentje:
köszi! Én januárban kezdem a jogsit, remélem engem nem így tanítanak majd, mert elég idegesítő.
2011. dec. 28. 12:39
 7/26 anonim ***** válasza:

engem anno az egyik barátom tanított vezetni, és mivel állandóan lefulladtam, ezért lett ez a hülye mániám, hogy kuplungnyomás ha kell, ha nem.

az oktatóm most próbálja kinevelni belőlem, ma már egészen jól ment...


mind1, ha lesz saját autóm, azon azt nyomok amit akarok, ameddig minden szabályt betartok...

2011. dec. 28. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:
Nekem is van egy ilyen kuplungnyomás mániám, így oktattak, amint fékeztem (akár egy kicsit is) kuplungolnom kellet. 2 éve már de még mindig azon kapom magam néha, hogy fölöslegesen rugdosom szerencsétlen tengelykapcsoló pedál barátomat :)
2011. dec. 28. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:

"Lejtőn lefele van értelme, fogyasztáscsökkentés szempontjából."


Megsugom, hogy a motorfek eseten 0(zero) L benzint hasznal el a motor.


Masreszt, ha kinyomod a kuplungot, es a feket hasznalod, a fekpofak elöbb elkopnak, tehat azt amit a te allitolagos fogyasztascsokkeneseddel sporoltal kifizetheted a szervizben...


55 röl 50 re eleg elvenni a gazt,

55 röl lampahoz pl.: szepen visszavaltogatsz majd 2 es nel kinyomod a kuplungot es fek.

Ez a legjobb/legolcsobb megoldas.

2011. dec. 28. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:

9-es válaszoló:

Majdnem ez a legolcsóbb!


A legolcsóbb módszer az, hogy az aktuális szituáció függvényében (előre gondolkozva) ha nagyobb távon lehet gurulni, akkor amilyen hamar csak lehet ki üresbe, hagyod gurulni, ha lehet korábban igyekszel megfékezni az autót, hogy utána tovább guruljon de lassabb tempóval. Ha kis távon akkor persze csak motorfék, de nem kötelező minden áron visszakapcsolgatni, az igazából nem oszt, nem szoroz.


Szóval ha úgy alakul akkor üres, ha úgy akkor pedig visszakapcs és motorfék. Üresben hivatalosan sosem gurulunk (benyomott kuplunggal sem!), viszont így lehet spórolni :)


Ahol sűrűn járok és ismerem a lámpaciklusokat már tudom hol hogy érdemes autózni és meg tudok tenni egész nagy távokat úgy, hogy ne kelljen teljesen megállnom, mindenhol repülőrajttal tudjak indulni...


Kérdező:

Rossz beidegződés. Kuplungolni csak váltáskor kell. (de pl. csak üresbe kivételhez már nem kötelező, én vagy hogy kuplung nélkül veszem ki ha jó a fordulat :)


A fékezést pedig egyenesen tilos a kuplungolással kezdeni, a miértre itt a válasz:

[link]

2011. dec. 28. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!