Lassításnál kell kuplungolni?
55-ről 50-re tulajdonképpen még egy pici fék sem kell, elég, ha leveszi a lábát a gázról, és motorfékkel lassít. Persze ha hirtelen kell ennyit lassítani, akkor esetleg szóba kerülhet a fék is.
Kuplungolni viszont semmiképp nem kellene, a kuplungot benyomni akkor érdemes, ha a már meg is kell állni, vagy egy jelentősebb lassítás után már egy kisebb fokozatba kell kapcsolni. De ilyenkor sem érdemes rögtön a fékezés megkezdésével kuplungolni, méghozzá azért, mert a motorfék használata fogyasztáskímélő.
Amúgy ez valószínűleg valami rossz reflex lehet, nekem is van egy haverom, figyeltem vezetés közben, és ő valamiért a fékkel együtt automatikusan nyomja a kuplungot is. Akkor volt nekem igazán érdekes, amikor már berakta üresbe a kocsit, de még akkor is kuplungolt a fékkel együtt, aminek ugye üresben már semmilyen hatása nincs. Szerintem ez a rossz oktatás következménye.
engem anno az egyik barátom tanított vezetni, és mivel állandóan lefulladtam, ezért lett ez a hülye mániám, hogy kuplungnyomás ha kell, ha nem.
az oktatóm most próbálja kinevelni belőlem, ma már egészen jól ment...
mind1, ha lesz saját autóm, azon azt nyomok amit akarok, ameddig minden szabályt betartok...
"Lejtőn lefele van értelme, fogyasztáscsökkentés szempontjából."
Megsugom, hogy a motorfek eseten 0(zero) L benzint hasznal el a motor.
Masreszt, ha kinyomod a kuplungot, es a feket hasznalod, a fekpofak elöbb elkopnak, tehat azt amit a te allitolagos fogyasztascsokkeneseddel sporoltal kifizetheted a szervizben...
55 röl 50 re eleg elvenni a gazt,
55 röl lampahoz pl.: szepen visszavaltogatsz majd 2 es nel kinyomod a kuplungot es fek.
Ez a legjobb/legolcsobb megoldas.
9-es válaszoló:
Majdnem ez a legolcsóbb!
A legolcsóbb módszer az, hogy az aktuális szituáció függvényében (előre gondolkozva) ha nagyobb távon lehet gurulni, akkor amilyen hamar csak lehet ki üresbe, hagyod gurulni, ha lehet korábban igyekszel megfékezni az autót, hogy utána tovább guruljon de lassabb tempóval. Ha kis távon akkor persze csak motorfék, de nem kötelező minden áron visszakapcsolgatni, az igazából nem oszt, nem szoroz.
Szóval ha úgy alakul akkor üres, ha úgy akkor pedig visszakapcs és motorfék. Üresben hivatalosan sosem gurulunk (benyomott kuplunggal sem!), viszont így lehet spórolni :)
Ahol sűrűn járok és ismerem a lámpaciklusokat már tudom hol hogy érdemes autózni és meg tudok tenni egész nagy távokat úgy, hogy ne kelljen teljesen megállnom, mindenhol repülőrajttal tudjak indulni...
Kérdező:
Rossz beidegződés. Kuplungolni csak váltáskor kell. (de pl. csak üresbe kivételhez már nem kötelező, én vagy hogy kuplung nélkül veszem ki ha jó a fordulat :)
A fékezést pedig egyenesen tilos a kuplungolással kezdeni, a miértre itt a válasz:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!