Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lassításnál kell kuplungolni?

Lassításnál kell kuplungolni?

Figyelt kérdés
tesómat ahogy nézem vezetés közben, mindig benyomja a kuplungot ha fékez, még akkor is, ha nem vált vissza. én úgy tudtam, csak akkor kell kuplungolni, ha váltani is akarsz. De most azért, mert teszem azt, 55-ről 50re akarsz vissza lassítani, és egy pici fék kell hozzá, ehez akkor kell kuplung?
2011. dec. 28. 01:15
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:

Nah jó...


"Ha esik a fordulat ki kell venni üresbe, vagyis meg kell fognod a váltó kart, azaz váltasz, hiszen azért fogod meg hogy használd, nem azért hogy melegítsd, tehát ez "váltás esete"..."

Már miért kellene? Pont arra jó a kuplung többek közt, hogy ilyenkor megakadályozhassuk a motor lefulladását. Jó, az egy dolog, hogy én is hülyét kapok ha azt látom, hogy 5 percig van piros és közben a delikvens végig kinyomott kuplunggal várakozik ahelyett, hogy kivenné üresbe, csakhogy nem mindig ez a helyzet. Sokszor elég egy kicsit kuplungolni, aztán gázadás mellett lehet tovább haladni. Tehát igenis sima fékezéskor is adódhat úgy, hogy lehet használni a kuplungot.



"Ha csökkenteni akarod a motorfékhatást akkor ügye VISSZA VÁLTASZ egy fokozatot, azaz hozzáérsz a váltó bothoz, vagyis váltasz :)"

Nem feltétlenül. A kinyomócsapágyat meg hagyjuk, bírja az, ha gyári minőség.



"Miért te a váltóhoz való hozzáérés nélkül el tudsz indulni? Üresből? Ügyes... Én úgy szoktam hogy üresből egyesbe tolom a váltókart, azaz VÁLTOK majd utána csúsztatgatok. Azaz itt szintén váltásról beszélünk..."

Miért, talán előírja a törvény, hogy indulás előtt az autó üresben kell, hogy legyen? Ki mondta, h üresben van?



"Persze okos szerkezet, bármikor nyomkodhatod öncélúan csak úgy, de kérdés hogy mi értelme van :) A kopáson kívül.... "

Persze, a felsorolt esetek mind öncélú nyomkodások, igaz? Na hagyjál :)

2011. dec. 30. 03:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:

Azt kéne megérteni, hogy a kuplung valójában mire való.


A kuplung NEM váltásra, és főleg nem vészfékezésre való. Aki ezt írja, szépen bemagolta a kresz könyv ide vonatkozó részét, vagy csak simán hülye.


Nagy vonalakban a kuplung arra való, hogy a segítségével a sofőr kedve szerint megszüntethesse, avagy újra létesíthesse az amúgy alapból fennálló kapcsolatot a járó motor és a hajtott kerekek között (mondom nagy vonalakban!).


Innentől kezdve könnyen belátható, hogy váltáskor IS használjuk, meg vészfékezéskor IS. Az már nem az én bajom, hogy van, aki csak ilyenkor...

2011. dec. 30. 03:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
20# Köszönöm hogy próbáltad elmagyarázni a retardált kollégának a lényeget bár úgy látom nem sok sikerrel.64%-os nyilván úgy használod te is az autódat ahogy akarod meg én is.
2011. dec. 30. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:
A lényeget majd akkor magyarázd, ha érted is, nagyokos.
2011. dec. 30. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
Ezt a retardáltkodós stílust meg meghagyom inkább neked :)
2011. dec. 30. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:

"

Már miért kellene? Pont arra jó a kuplung többek közt, hogy ilyenkor megakadályozhassuk a motor lefulladását. Sokszor elég egy kicsit kuplungolni, aztán gázadás mellett lehet tovább haladni.

"


Hát ezt még mindig nem értem. Motorfék esetében amíg el nem kezd fulladozni a motor, addig alapjárat felett ketyeg, mert a kerekek meghajtják alapjárat feletti fordulattal.

Ha benyomod a kuplungot, akkor ügye megszűnik az összeköttetés a motor és a kerekek között, vagyis azonnal "lepörög" alapjáratra. Ha így gázt adsz, majd ismét felengeded a kuplungot, mennyivel vagy beljebb, mintha simán motorfék mellett adnál egy kis gázt? A motorfékezés nem azt jelenti, hogy nem lehetne gázt adni...

Ha meg annyira túl erős a motorfék, akkor ki üresbe (akár kuplung nélkül ha jó a fordulat), aztán csókolom...

2011. dec. 30. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!