Lassításnál kell kuplungolni?
Nah jó...
"Ha esik a fordulat ki kell venni üresbe, vagyis meg kell fognod a váltó kart, azaz váltasz, hiszen azért fogod meg hogy használd, nem azért hogy melegítsd, tehát ez "váltás esete"..."
Már miért kellene? Pont arra jó a kuplung többek közt, hogy ilyenkor megakadályozhassuk a motor lefulladását. Jó, az egy dolog, hogy én is hülyét kapok ha azt látom, hogy 5 percig van piros és közben a delikvens végig kinyomott kuplunggal várakozik ahelyett, hogy kivenné üresbe, csakhogy nem mindig ez a helyzet. Sokszor elég egy kicsit kuplungolni, aztán gázadás mellett lehet tovább haladni. Tehát igenis sima fékezéskor is adódhat úgy, hogy lehet használni a kuplungot.
"Ha csökkenteni akarod a motorfékhatást akkor ügye VISSZA VÁLTASZ egy fokozatot, azaz hozzáérsz a váltó bothoz, vagyis váltasz :)"
Nem feltétlenül. A kinyomócsapágyat meg hagyjuk, bírja az, ha gyári minőség.
"Miért te a váltóhoz való hozzáérés nélkül el tudsz indulni? Üresből? Ügyes... Én úgy szoktam hogy üresből egyesbe tolom a váltókart, azaz VÁLTOK majd utána csúsztatgatok. Azaz itt szintén váltásról beszélünk..."
Miért, talán előírja a törvény, hogy indulás előtt az autó üresben kell, hogy legyen? Ki mondta, h üresben van?
"Persze okos szerkezet, bármikor nyomkodhatod öncélúan csak úgy, de kérdés hogy mi értelme van :) A kopáson kívül.... "
Persze, a felsorolt esetek mind öncélú nyomkodások, igaz? Na hagyjál :)
Azt kéne megérteni, hogy a kuplung valójában mire való.
A kuplung NEM váltásra, és főleg nem vészfékezésre való. Aki ezt írja, szépen bemagolta a kresz könyv ide vonatkozó részét, vagy csak simán hülye.
Nagy vonalakban a kuplung arra való, hogy a segítségével a sofőr kedve szerint megszüntethesse, avagy újra létesíthesse az amúgy alapból fennálló kapcsolatot a járó motor és a hajtott kerekek között (mondom nagy vonalakban!).
Innentől kezdve könnyen belátható, hogy váltáskor IS használjuk, meg vészfékezéskor IS. Az már nem az én bajom, hogy van, aki csak ilyenkor...
"
Már miért kellene? Pont arra jó a kuplung többek közt, hogy ilyenkor megakadályozhassuk a motor lefulladását. Sokszor elég egy kicsit kuplungolni, aztán gázadás mellett lehet tovább haladni.
"
Hát ezt még mindig nem értem. Motorfék esetében amíg el nem kezd fulladozni a motor, addig alapjárat felett ketyeg, mert a kerekek meghajtják alapjárat feletti fordulattal.
Ha benyomod a kuplungot, akkor ügye megszűnik az összeköttetés a motor és a kerekek között, vagyis azonnal "lepörög" alapjáratra. Ha így gázt adsz, majd ismét felengeded a kuplungot, mennyivel vagy beljebb, mintha simán motorfék mellett adnál egy kis gázt? A motorfékezés nem azt jelenti, hogy nem lehetne gázt adni...
Ha meg annyira túl erős a motorfék, akkor ki üresbe (akár kuplung nélkül ha jó a fordulat), aztán csókolom...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!