Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lassításnál kell kuplungolni?

Lassításnál kell kuplungolni?

Figyelt kérdés
tesómat ahogy nézem vezetés közben, mindig benyomja a kuplungot ha fékez, még akkor is, ha nem vált vissza. én úgy tudtam, csak akkor kell kuplungolni, ha váltani is akarsz. De most azért, mert teszem azt, 55-ről 50re akarsz vissza lassítani, és egy pici fék kell hozzá, ehez akkor kell kuplung?
2011. dec. 28. 01:15
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
Kuplungolni csak váltáskor ÉS vészfékezéskor kell.
2011. dec. 28. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:

"Kuplungolni csak váltáskor ÉS vészfékezéskor kell."


Hát nem.

2011. dec. 28. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:

Utolsó:

Miért mikor kell még máskor?

2011. dec. 28. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:

Mi az, hogy mikor? Manuális váltóval szerelt autókban rengeteg közlekedési szituációban szokás a kuplungot használni.


A váltáson és a vészfékezésen kívül a sima fékezésnél, ha (és mielőtt) állóra fékeződik az autó, vagy motorfékezésnél és elindulásnál is a kuplungot csúsztatod ugyebár.

Kigyorsításnál még, bár olyankor egyszerűbb visszaváltani, de nem mindig az a megoldás, pl. ha már kettesben vagy, és kell egy kis plusz húzóerő nem hinném, hogy vissza akarod/tudod dobni egybe, inkább rárúgsz a kuplungra...and the list goes on...

2011. dec. 29. 05:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
Sima fékezésnél nem kell használni,motorfékezésnél pláne nem csak ha visszaváltasz,elindulásnál is a VÁLTÁS miatt használod a kuplungot,kigyorsításnál is vissza VÁLTÁShoz használod és nem tudom neked milyen autód van de nekem 2-esbe elég húzóereje van.Szóval csak váltás és vészfékezéskor kell használni a többi használata indokolatlan.Olyat is ismerek aki a kanyarokban is benyomja a kuplungot,de hát mindenki úgy használja az autóját ahogy akarja.
2011. dec. 29. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:

"

Olyat is ismerek aki a kanyarokban is benyomja a kuplungot,de hát mindenki úgy használja az autóját ahogy akarja.

"


Jesszusom! Kanyarban meg kifejezetten tilos benyomni a kuplungot, mert majdnem olyan mintha üresben gurulna az autó (nincs összekapcsolt hajtáslánc), olyankor instabilabb az autó!


Amúgy egy dolog van még amikor valóban nem váltasz, viszont kellhet kuplungolni:

fekvőrendőrnél ha lassan akarsz felmenni rá, csak elfogy a lendület, akkor egy kis kuplung - gáz megtámasztásos csúsztatós játékkal még vissza lehet hozni és szépen lassan felcsorogni rá kettesben. De amúgy ilyenkor is inkább váltásnak nevezném a dolgot, mert ügye a fő oka az, hogy leesik a fordulat és igazából váltani kéne...

2011. dec. 29. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
És végül,lejtőn eszetekbe ne jusson kuplungolni,vagy esetleg üresbe fékezni mert leégnek a fékpofák és "újsághír"lesz belőletek!
2011. dec. 29. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:

"Sima fékezésnél nem kell használni"


Nem, mi? Szal ezek szerint te minden piros lámpánál lefulladsz, majd újraindítod a motort? Grat.



"motorfékezésnél pláne nem csak ha visszaváltasz"

Aha, és mi van akkor, ha csökkenteni akarom a motorfékhatást?


"elindulásnál is a VÁLTÁS miatt használod a kuplungot"

Nem igazán.


"kigyorsításnál is vissza VÁLTÁShoz használod"

Ha visszaváltasz a kigyorsítás előtt, akkor persze.



"és nem tudom neked milyen autód van de nekem 2-esbe elég húzóereje van"

Meddig szoktad kettesben kihúzatni? Ha 2-4 ezerig, akkor oké, de mi van akkor, ha nagyon gyorsan van szükség az 5-7 ezer fordulaton ébredő erőre?


"Szóval csak váltás és vészfékezéskor kell használni a többi használata indokolatlan."

Hát a te kis világodban elképzelhető, de ettől én még hadd használjam már több mindenre, ha egyszer olyan okos szerkezet, hogy lehetővé teszi azt.


"Olyat is ismerek aki a kanyarokban is benyomja a kuplungot,de hát mindenki úgy használja az autóját ahogy akarja."

Igen, ilyet is lehet, csak nem igazán tanácsos, azt az embert is csak addig ismered, amíg egyszer le nem esik a kanyarban az ívről.

2011. dec. 30. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:

Nem én írtam ezeket korábban, de mindegy, szívesen vitázok más nevében is.

Mit nevezünk váltásnak? Először ezt a fogalmat kéne tisztázni. Az én részemről azt, hogyha hozzáérünk a váltót kezelő bothoz, karhoz, melyik autóban éppen milyen megoldás van :)



"


"Sima fékezésnél nem kell használni"


Nem, mi? Szal ezek szerint te minden piros lámpánál lefulladsz, majd újraindítod a motort? Grat.


"


Ha esik a fordulat ki kell venni üresbe, vagyis meg kell fognod a váltó kart, azaz váltasz, hiszen azért fogod meg hogy használd, nem azért hogy melegítsd, tehát ez "váltás esete"...



"

Aha, és mi van akkor, ha csökkenteni akarom a motorfékhatást?

"


Ha csökkenteni akarod a motorfékhatást akkor ügye VISSZA VÁLTASZ egy fokozatot, azaz hozzáérsz a váltó bothoz, vagyis váltasz :)



"


"elindulásnál is a VÁLTÁS miatt használod a kuplungot"

Nem igazán.

"


Miért te a váltóhoz való hozzáérés nélkül el tudsz indulni? Üresből? Ügyes... Én úgy szoktam hogy üresből egyesbe tolom a váltókart, azaz VÁLTOK majd utána csúsztatgatok. Azaz itt szintén váltásról beszélünk...



"

"Szóval csak váltás és vészfékezéskor kell használni a többi használata indokolatlan."

Hát a te kis világodban elképzelhető, de ettől én még hadd használjam már több mindenre, ha egyszer olyan okos szerkezet, hogy lehetővé teszi azt.


"


Persze okos szerkezet, bármikor nyomkodhatod öncélúan csak úgy, de kérdés hogy mi értelme van :) A kopáson kívül....


Abban mindenki egyetért hogy kanyarban kuplungot benyomni nagyon veszélyes és felelőtlen...

2011. dec. 30. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:

"

Aha, és mi van akkor, ha csökkenteni akarom a motorfékhatást?

"


Ha csökkenteni akarod a motorfékhatást akkor ügye VISSZA VÁLTASZ egy fokozatot, azaz hozzáérsz a váltó bothoz, vagyis váltasz :)


Na ezt itt nem teljesen jól írtam le, indoklok bővebben :)


Szóval:

A motorfék hatását kétféle módon tudod csökkenteni:

- mondjuk 5-ben gurultál, visszatetted 4-be, de ott túl erős a motorfék, akkor visszateszed megint 5-be, azaz megfogtad a váltó botot, tehát váltottál :)


- kiveszed üresbe, vagyis megfogtad a váltó botot, szintén váltottál :)


Olyat nem igazán szoktunk csinálni (legalábbis én) hogy mondjuk 5-ben benyomom a kuplungot csak azért hogy csökkentsem a motorfék hatását, majd ismét felengedem a kuplungpedált. Egyrészt azért meg felesleges :) másrészt meg mert amíg nyomod a kuplungot, addig ügye a kinyomócsapágy is terhelve van, és nem éppen arra lett kitalálva hogy mondjuk 10-20 másodpercig folyamatosan terhelve legyen.


Az aktuális forgalmi helyzetnek megfelelően el kell dönteni hogy mit csinálsz:

- hagyod 5-ben gurulni

- visszapakolod 4-be

- ki üresbe, esetleg kicsit üresben gurulsz

- esetleg az üres gurulás után még visszatolod 4-be, és úgy gurulsz tovább


Általános szabályként üresben és benyomott kuplunggal sosem szabad gurulni. Spórolás szempontjából már más a helyzet, de akkor is inkább az a célszerű ha előtte jobban megfékezed az autót (mondjuk 5-ben motorfékkel), majd utána ki üresbe amikor már lassabb az autó, és úgy, jóval kisebb tempón hagyod üresben gurulni...

2011. dec. 30. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!