Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az ilyen régebbi Ikaruson (...

Az ilyen régebbi Ikaruson ( 280,260) duplán kell kuplungolni váltáskor?

Figyelt kérdés
2014. okt. 25. 23:11
 1/8 anonim ***** válasza:
68%
Nem. A 260-asok és 280-asok automata váltóval készültek, mivel városi busznak szánták őket.
2014. okt. 25. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
És amik manuális váltóval készültek azokkal mi a helyzet?
2014. okt. 25. 23:25
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

#1


Volt belőle bőven manuális váltós városi és helyközi kocsi is.


A 200-asokat 1978-ig (egyes kiviteleket tovább) 5 fokozatú ASH váltókkal szerelték, ezeknél csak a 2-5. fokozat volt szinkronizált (azaz az 1-es és a hátramenet duplakuplungolással volt kapcsolható).

Hasonlóan 2-5-ig volt szinkronizált az IFA alapokra épülő IK211-es a gyártás teljes ideje alatt.

1978-tól manuális váltóként főként a Csepel-ZF váltókat építették be, ezek teljesen szikronizáltak (azaz duplakuplungolásra nincs szükség).

A fentieken kívül számos kisebb-nagyobb darabszámú 200-as típus készült idegen gépészetre, de itt is szinte kizárólag részben vagy teljesen szinkronizált váltók kerültek beépítésre.


Természetesen a manuális váltós kocsikon kívül bőséggel készültek automataváltós típusok-altípusok is (főként városi, de gyakran helyközi-távolsági alkalmazásra), ezekbe csehszlovák Praga, nyugatnémet ZF, Voith és Renk-Doromat, valamint szovjet GMP váltók kerültek beszerelésre.

2014. okt. 25. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Ahogy írták, a ma még futó gépeknél gyárilag nem kellett duplán kuplungolni, viszont akad még olyan busz, ami nem esett átt váltófelújításon,váltócserén de már a szinkrongyűrűk elfogytak, azokban egy két fokozatban ( jellemzően 3-4. ) szükséges néha :D
2014. okt. 26. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Pár éve nálunk (Pécs) is futott még egy manuális botváltós 280-as. Nem emlékszem, hogy dupla kuplungolni kellett akár csak 1-esben is. De amúgy is nagyon valószínű hogy 1978 utáni busz volt.

Egyébként Ikarusokkal ma már leginkább csak Bp-en találkozok. Azok meg amikkel eddig utaztam, kivétel nélkül tényleg mind automaták voltak.

2014. okt. 26. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Dupla kuplung egyesben? Álló helyzteben (merugye egyest legfeljebb akkor kapcsolunk) kulpungolhatsz ötöt is az sem fog osztani vagy szorozni. Elméletileg csak akkor kell a dupla kuplung, ha mozog az autó. Egyébként az egyest sík úton nem is kell használni mert az csak kúszófokozat az öreg IK-okon. Kopott szinkronnal meg muszáj duplán kuplungolni, másképp nem fog menni a váltás.
2014. okt. 26. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

#6


#3-as vagyok, igazad van az egyesnél és a hátramenetnél valóban nem játszik a duplakuplung, akár szinkronizált a fokozat akár nem. És az 1-esre valóban elvétve van szükség, ezt írhattam volna az eredeti válaszba.

2014. okt. 27. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Hátramenetnél lehet okoskodni is, ha nincs szinkron. Berakod valamelyik "mellette" lévő fokozatba, majd utána rakod hátramenetbe és simán bemegy. :)
2014. okt. 27. 03:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!