Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hidegben hogyan tudom kímélni...

Hidegben hogyan tudom kímélni legjobban az autót?

Figyelt kérdés
Napi használatban van egy 2005 Swift-em. Naponta többször is kell mennem. Ahogy utána néztem nem ajánlatos sokáig járatni alapjáraton, mert kondenzvíz képződik és egyébként is alig melegszik ilyenkor. Kb. 2 percig 2 ezres fordulaton tartom beindítás után a motort, amikor már megmozdul a vízhőfok jelző már indulok is. Nincs nagy forgalom, ilyenkor jó az autónak 3-asban 50-60 km/h? 92 lóerős, simán viszi 4-esben az 50-et, 3-asban 50-nél kb. 2200-as fordulaton megy és felváltásért könyörög, de én úgy tudom 2000-es fordulat alatt nem túl jó a motor kenése, főleg hidegen. Azt most hogy mennyire vagyok környezetszennyező hagyjuk. A pár deci elpazarolt benzinnel lehet hogy annyival tovább fog tartani a motor, amivel bőven behozom az ökológiai karmámat. Ugye az új motor megépítése, elszállítása, beszerelése, azért az sem csak úgy magától születik.
2016. jan. 18. 11:32
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:
10.: Miért nyírom ki ezzel? Elmagyarázod ha meg kérhetlek?
2016. jan. 18. 15:22
 12/18 anonim ***** válasza:

Ha már többé-kevésbé feláll az olajnyomás, akkor lehet már menni vele.


Ez benzineseknél kb. annyi idő, amíg kinyitod a kaput, esetleg letörlöd róla a havat. (gyakorlatilag 20-30 másodperc és ez alatt nem pörgetni a motort) Amíg pedig be nem melegszik rendesen, addig kímélően kell vele közlekedni.


Dízelnél érdemes várni az indulással egy-két percet és ott sem pörgetjük a motort állóhelyzetben. Egyrészt ott valamennyivel nehezebben épül fel az olajnyomás, másrészt ott a motor terhelés alatt relatíve kisebb területen intenzívebben melegszik.


A kímélő járatás nem azt jelenti, hogy a lehető legalacsonyabb, már már fulladás közeli fordulatszámon kell tartani, mert az még többet árt a motornak, mint ha hidegen pörgetnéd. Ugyanúgy normálisan lehet vele közlekedni mint bármikor, abban a fordulattartományban, ahol jól érzi magát a motor. De az ilyen "vissza három padlógáz" stílusú manővereket, intenzív gyorsításokat, dinamikusabb vezetést kerülni kell.


Illetve nem, nem akkor melegszik be normálisan az autó, amikor a vízhőfokmérő az optimális hőmérsékletben van, hanem akkor, ha már az olaj is normálisan bemelegszik és normális kenést tud biztosítani, ez olyan 10-15, esetenként 20 km.



Annak hogy te 2 percig 2000-es fordulaton tartod a motort, annak a világon semmi értelme, sőt, valamilyen szinten kifejezetten rövidíti a motor élettartamát. Állóhelyzetben normális terhelés nélkül nehezebben melegszik be a motor, később fogja elérni az olaj a normális kenőképességét és te ehhez képest feleslegesen járatod. Arányaiban nézve így valamennyivel több kopást okozol neki.


Azt tegyük hozzá, hogy a környezetszennyezés és az autód ilyen jellegű károsodása kéz a kézben járnak egymással. Ugyanis amikor a hideg hirtelen meleget kap, akkor kondenzvíz képződik. Ez a víz pedig az autó által kibocsájtott káros anyagokkal kapcsolatba lép majd egy savas kémhatású vegyületet alkot, ami a fém alkatrészektől kezdve a tömítésig szó szerint mindet szét tud rágni. Így neked is érdeked hogy minél kevesebb ilyen savas kémhatású vegyület keletkezzen és minél hamarabb elpárologjon a kondenzvíz.


Illetve még valami. Ha jól ejtem ez egy 1.3-as motor igaz? Az a motornak 4000-es fordulaton adja le a teljes nyomatékát. Tehát 2600-ig 2700-ig teljesen nyugodtan elpörgetheted még hidegen is. Dinamikusabb vezetésnél pedig 4000-ig is bőven kimehet. Nem "könyörög" az a felváltásért.

2016. jan. 18. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
Az sem efy elhanyagolható tény,hogy hideginditasnal a motor vezérlő rommá dúsítja a keveréket,a benzin nem tud rendesen elégni kicsapódik a hengerfalra és mossa lefele az olajat!Mindehez te meg még percekig tartó 2000-es pörgetést társítasz.........remek kombó a hogy öljük szét a kocsi motorját úgy,hogy közben azt hiszem de jót teszek neki előadáshoz!
2016. jan. 18. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:

12.: Igen 1.3-as, köszi a hosszú választ!

13.: Akkor több autó gépkönyvébe, pl. a Wagonr-ébe is, miért írják bele hogy várjunk addig az elindulással, amíg meg nem mozdul a vízhőfok mutatója?

2016. jan. 18. 17:19
 15/18 anonim ***** válasza:
30 sec és punk-tum.Közepes fordulat a maximum.Felváltani lehet korábban kis nyomaték mellett,de ne legyen károsan alacsony a fordulat,ne rezegjen,dübörögjön a verda.Alacsony fordulat nagy nyomaték még a meleg motort is tönkre teszi nem beszélve a hajtás láncról.Munkába IVECO 19 személyes busszal járunk.A sofőrünk magas fokozatban alacsony fordulaton megy emelkedőnek is.Szét is kúrta már a buszt.Az előtt egy Merci busz halt meg a kezei közt ez miatt.6.-ba 50-el ment fel egy hosszú emelkedőnek.Nem volt megfelelő olajnyomás a terheléshez és megszakadt a csapágyak közt az olajfilm.Csattogó hang jött a motorból és idő kellett még újból felépült az olaj film.A nyeles tengely csapágy is kibukott a vezetési stílusa miatt.A fordulat számmérőn be van jelölve pedig,hogy 1500-2500 közt az ajánlott fordulat,de rendszeresen 1500 alatt jár 15 utassal nagy nyomaték mellett.Ő azt hiheti hogy így kíméli és fogyasztást csökkent,de az ellenkezőjét éri el.A nagy tempóval való haladás nem káros ,ha meleg a motor,de a hideg motorral az a hoz tartozó ajánlást érdemes betartani,mert gyorsan megadja magát.
2016. jan. 18. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
És az is benne van a gépkönyvbe,hogy túráztassad?
2016. jan. 18. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
Mivel az autó van értem, és nem fordítva, fűtött garázsom pedig nincs, webasto állófűtésre pedig pénzem nincs: beindítás után hóletakarítás, ha nincs hó, akkor 5-6 perc reggelizés, kávézás. Mire kész, valamennyire befűti az utasteret is, lemelegíti az ablakokról a jeget. Ha hideg járműben szeretnék fagyoskodni, tömegközlekedéssel járnék.
2016. jan. 18. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Kedves előző okostojás, ez most hogy a fenébe jön ide?
2016. jan. 18. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!