Autónál visszaváltáskor kell adni gázfröccsöt hogy kiméljük a kuplungot?
Emberek, miről beszéltek?
Visszaváltok 4-ből 3-ba és egyáltalán nem lépek a gázra akkor a sebességtől függően kicsitől rohadt nagyig rántani fog egyet a motorfék. Nemmellesleg gyönyörűen lehet vele a váltószerkezetet és a kuplungot gyilkolni...
Egyetlen egy esetben nem kell gázfröccs - ha a motorfékezés a cél. De akkor is célszerű kis gázt adni, hogy ne rántson a váltás.
Nem, nem arra gondolok. Normál, személy autóra gondolok. SOHA nem váltunk úgy, hogy a jobb lábunk nincs a gázon. Mindig adunk valamennyi gázt váltásnál, különben ránt az autó. (kivéve az 1100-as fordulaton gurulgató jómunkásembereknél - de az meg az autó gyilkolása).
2 esetben váltunk vissza:
1 - erő kell pl. kigyorsításhoz. Értelemszerűen, ha itt visszaváltok és ha nem adok gázt akkor rántani fog az autó és megtorpan. Az meg nem igazán jó kezdése egy kigyorsításnak.
2 - motorfékezni akarok, mert látom, hogy piros a lámpa. Ilyenkor is kell egy minimális gáz, hogy ne alapjáratra dobjam rá a 2500-as fordulatot.
Ezek tök alap dolgok. Rengeteg kollégám vezet borzalmasan, rángatják a kocsit mind gyorsításnál, mind lassításnál, de azon őszintén csodálkozom, hogy ennyien nincsenek képben az alap működésével a kocsiknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!